Vieläkö tunnette joitain jotka eivät ole ottaneet rokotetta?!?
Itse en tunne oikeassa elämässä, hyvä näin. Valitettavasti netti on täynnä qanonpellejä ja onhan niitä näköjään 20% suomalaisista... 🤦♂️🤦♂️😒
Kommentit (114)
En usko että AP on empatiakyvytön tms.
Yrittää osoittaa vain kuinka vaikeaa on löytää rokottamattomia, ja varsinkin "julki-rokottamattomia".
Tämä osoittaa sen, kuinka vaikeaa on rationaalisesti perustella rokotuksesta kieltäytymistä.
Mää tunnen kyllä itseni aika hyvin!
Esimerkiksi meidän perhe ja lapsen koulukavereista moni perhe.
Sairastettiin korona pois, nyt on passit ja immuniteetti turvattu. Jospa sama pikkuflunssa kävisi meillä taas loppukeväästä. Samalla sai mielenrauhan, kun ei enää tarvitse miettiä miten oma kroppa reagoi tähän uuteen virukseen.
Menee kai aika tasan. Puolet tutuistani on ottaneet ja puolet ei. Sen mitä tiedän.
20 prosenttia suomalaisista qanon-pellejä? No ehkäpä heistäkin osa on rokotuksen ottanut kun nyt 87 prosenttia suomalaisista on saanut ainakin ekan rokotteen.
Rokottamattomat ovatkin sitten eri porukkaa. Itseni lisäksi en tunne muita aikuisia ilman rokotetta.
Tunnen, itseni. Korona sairastettu jo, joten en ottanut rokotteita.
Tiedän kaksi rokottamatonta. Kaikki työkaverit ovat ottaneet kaksi rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Yrittää osoittaa vain kuinka vaikeaa on löytää rokottamattomia, ja varsinkin "julki-rokottamattomia".
Tämä osoittaa sen, kuinka vaikeaa on rationaalisesti perustella rokotuksesta kieltäytymistä.
..tai rokottautumista.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin osoittaa kuinka koronarokottamattomia demonisoidaan ja että suuri osa heistä ei ole mitään "pellejä" vaan ymmärtävät, että ei kannata asiasta huudella, ettei joudu selittelemään valintaansa vauhkoilijoille.
En minä tiede kenenkään rokotusstatuksia muidenkaan rokotusten suhteen, miksi minua pitäisi kiinnistaa heidän koronarokotuksensa?
Mun perheestä kukaan ei ole ottanut. Minulla on ystäviä jotka on ja ei ole ottaneet. Ne jotka on ottaneet niin en ole enään tekemisissä kun ovat paljastuneet empatiakyvyttömiksi ja ilkeiksi.
Tunnen 2. Nuorempi uskoo ettei koko koronaa ole olemassa. Vanhempi taas on sitä mieltä että hänellä on niin hyvä vastustuskyky ettei sairastu, vaikka ikää on 80. No jälkimmäinen on onneksi kotona koko ajan.
Puolet työkavereista. Itse otin juuri toisen rokotteen. Turhaan, koska pikkujouluja ei nyt pidetäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap nolaa vain itsensä tällä aloituksella. Vain täysin empatiakyvytön ja sivistymätön ihminen on kykenemätön ymmärtämään, että ihmiset tekevät kehoonsa liittyvät päätökset erilaisista lähtökohdista, jokaisella on oma terveyshistoriansa ja käsityksensä uudenlaisen rokotteen tarpeellisuudesta ja turvallisuudesta.
Mutta ap:lle kaikki, jotka eivät tee samoin kun hän ovat "qanonpellejä", mitä ne sitten ikinä ovatkaan.
Pelko vie ensin rakkauden kanssaihmistä kohtaan, sitten järjen ja viimeisenä ihmisyyden.
Näin sanoi joku englantilaisista filosofeista, mutta en muista kuka.
Vain itseni koska kunnioitan muiden yksityisyyttä enkä ole kysynyt keneltäkään onko ottanut rokotetta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi meidän perhe ja lapsen koulukavereista moni perhe.
Sairastettiin korona pois, nyt on passit ja immuniteetti turvattu. Jospa sama pikkuflunssa kävisi meillä taas loppukeväästä. Samalla sai mielenrauhan, kun ei enää tarvitse miettiä miten oma kroppa reagoi tähän uuteen virukseen.
Vuoden päästä teillä ei enää ole passeja. Jos ne haluaa pitää niin joudutte kyllä rokotteita hakemaan. Eikö jo nyt ole se sääntö että taudin jälkeen 1 rokote mikä on ihan järjetöntä?? Nimenomaan teillä pitäis olla oikeus nyt elää immuniteettinne ja mielenrauhanne kanssa. Tulevaisuus näyttää vähän toisenlaiselta..
Vierailija kirjoitti:
Puolet työkavereista. Itse otin juuri toisen rokotteen. Turhaan, koska pikkujouluja ei nyt pidetäkään.
Ottaako ihmiset tosissaan näitä vaan pikkujoulujen takia??😳 Tää on niin hämmentävää miten heppoisin perustein ihmiset on valmiit johonkin peruuttamattomaan lääketieteelliseen toimenpiteeseen. Kun passi tuli käyttöön baareihin niin jengi ryntää piikille että saa passin ja baariin nythetinyt. Missä kaukonäköisyys?
Jos passilla kiristetään nyt niin kiristetään myös tulevaisuudessa, se ei saisi olla tällä hetkellä tehtävän päätöksen ainoa peruste. Jos on niin pitäis kyllä herätellä että jokin on pielessä ja isosti tässä hommassa. Ja nämä piikit ei jää kolmeen eikä poista tätä pandemiaa, todennäköisesti vaan tehtailee lisää variantteja. Ei estä leviämistä eikä sairastumista tai teholle joutumista. Suoja kestää 4kk, haitoista ei mitään virallista kannnanottoa vielä eikä niitä kyllä sitten kukaan korvaakaan (tai välttämättä edes myönnä) joten yksin tulee asian kanssa pärjäilemään sitten. Rokotetta tutkitaan vuoteen 2023 asti ja tähän asti tieto ja meille kerrottu tarina on muuttunut lennosta jatkuvasti.
Kuka tällaiseen enää miettimättä suostuu?
Itseni, mieheni, lapseni (jo aikuinen), ja useita tuttuja, kavereita ja perheenjäseniä. Tunnen myös useamman ihmisen, jotka ovat ottaneet kaksi, mutta eivät ota kolmatta.
Tutun isä pitkään kipuili ottaako ja lopulta otti.
Kevyet mullat.