Muita varovaisten lasten vanhempia?
Olen huolissani tyttäreni motorisesta kehityksestä, koska hän on niin varovainen ettei oikein kokeile omin päin mitään fyysistä juttua. Hän ei esim osaa hypätä tasajalkaa alas korokkeelta tai pienen kepin yli, tasajalkaa kyllä pomppii paikallaan. Hän ei tykkää kiipeilystä tai juoksusta, pyöräilee kyllä mielellään...
Hän on myös luonteeltaan "luovuttaja" eli tekee sitä mitä osaa eikä halua kokeilla liianvaikeita juttuja. Palapelitkin tekee vasta kun on näytetty miten ne tehdään. Hänellä ei siis ole kiinnistusta omin päin kokeilla mitään.
Pitääkö minun huolestua?
Tuntuu että kaikki samanikäiset juoksevat ja kiipeilevät puistossa, keinuvat jo itse ja rakentavat 20 palan palapelejä mielellään.. Muuten tyttö on iloinen ja empaattinen ja juttelee lakkaamatta :)
Kommentit (2)
Kiitos rohkaisusta! :) mukava kuulla, että näilläkin luonteenpiirteillä pärjää :)
Onko tuo hyppääminen Epänormaalia? Hän ei koskaan heittäydy esim tyynykasaan tai hyppää alas kannolta tai pallilta. Varovasti hivuttautuu korkealta alaspäin ja tyynykasaan istahtaa :D eikö lasten kuiluisi riehua rämäpäinä? :)
Kuulostaa aivan mun esikoiselta, joka on jo teini! Yritä käydä kaikki uusi vaihe vaiheelta läpi, kerro paljonko siihen menee aikaa, ja onko juuri siinä jutussa epäonnistuminen vaarallista vai ei. Tuollaisesta lapsesta tulee oikein hieno ihminen (on toki sitä jo) kunhan häntä ohjaa oikeaan suuntaan :)