Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on lapsuuden kotisi huone nykyään?

Vierailija
14.03.2015 |

Otsikossahan se jo tuli eli kerro millaiseksi muuttui oma huoneesi kun muutit pois? Kuinka kauan vanhempasi pitivät sitä sinun huoneenasi, eli eivät muuttaneet mitään?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraskäytössä. Vanhat huonekaluni (sänky, työpöytä, yöpöytä) on e se edelleen vanhoilla paikoillaan. Oikeastaan ei ole kovin paljoakaan muuttunut lähtöni jälkeen, rottien tuhoamia tapettejakaan ei ole vielä uusittu :D Muutostani on aikaa 5 vuotta.

Vierailija
2/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tiedä, varmaan siellä asuu pari Somalia. Melkosta slummia nykyään toi Myyrmäki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista. En muista kuinka pitkään äiti asui siinä viimeisimmässä asunnossa jossa olin asunut lähtöni jälkeen. Varmaan sisarukset muuttivat siihen lopuksi aikaa.

Vierailija
4/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy talon asukeilta.

Vierailija
5/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muuttunut oikeastaan ollenkaan. Pöydillä ja avohyllyillä ei ole tavaraa, mutta muuten huone on aika lailla samassa kuosissa kuin siinä asuessani, paria viimeistä julistetta myöten. Toisaalta kiva, että on aina paikka minne mennä.

Vierailija
6/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se talo on perettu kumpulassa.

Vierailija
7/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutsin makuuhuoneena nykyään. 

Vierailija
8/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapit on täynnä mun tavaraa (asutaan miehen kanssa pienessä kaksiossa ja kun yhteen muutettiin niin joudun palauttamaan osan omista kamoistani kotikotiin, kas kun oli tuplana vähän kaikkea).

Onhan siellä sitten sänky, kirjoituspöytä, kirjahylly ja yksi toinen hyllykkö. Keskellä lattiaa on vanha keittiön pöytä joka toimii äidin työpöytänä. Eli sekainen ja ahdas huone on.

Vierailija
9/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontissa siitä tehtiin kodinhoitohuone. Samantien vedettiin pari uutta vesipistettä ja viemäriä ja rempattiin koko talo. Muutosta on kohta 30 vuotta :-) ja remontistakin yli 15 vuotta.

Vierailija
10/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut omaa huonetta, joten....

Vierailija
11/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone on vasta hiljattain remontoitu oman tyttäreni huoneeksi. Välillä se on ollut vierashuoneena ja varastonakin, mutta siis periaatteessa muutumattomana.

Vierailija
12/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluni pysyi ha varastona pidettiin. Ostin kodin itselleni ja nyt on huoneeni omalla lapsellani ja kaikki pinnat on uusittu sekä huonekalut ym. uudet.

Vierailija
13/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut omaa huonetta mutta hirsitalo edelleen pystyssä, vanhemmat muuttivat pienempään taloon joka myös hirsitalo, tosin laudoitetut kummatkin. 

Vierailija
14/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni sai tämän huoneen itselleen, eli sisustus vaihtui aikalailla miehisempään. Hassua, juuri nyt majoitun pitkästä aikaa juuri tässä huoneessa. En ole täällä nukkunut kertaakaan lähtöni jälkeen ennen tätä päivää ja juuri nyt tuli tämä keskustelu eteen :D

Vierailija
15/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattia, tapetit ja katto on uusittu, ikkunanpuitteet maalattu männystä valkoiseksi. Kirjoituspöytä on sama, mitä minäkin vielä 7 vuotta sitten käytin. Muuten kaikki onkin uusittu... ja nätiksi onkin! Harmittaa ettei "minun aikanani" huoneelle viitsitty tehdä mitään, pyynnöistä huolimatta, mutta heti muutettuani alkoi rempan suunnittelu. Kaikki muut tilat ja huoneet asunnosta olikin jo vuosien mittaan laitettu uusiksi, jostain syystä tuo minun huoneeni säästettiin viimeiseksi.

Vierailija
16/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisenä lapsena minulla ei ollut kunnon huonetta. Vain taitto-ovella erotettu nurkka. Perhe kulki siitä ohi suihkuun ja saunaan. "Huoneen" pienuuden takia sänkyni oli yläpunkka jonne saunasta tuuletettu kosteus kertyi. 

Tuo nurkka purettiin aikalailla heti kun muutin pois. En tiedä missä kotiin jättämäni tavarat/lelut ovat. Varmaan jossain ulkovarastossa. Pikkuveljen ja isosiskon huoneet ovat yhä ennallaan. 

Äitini ihmettelee miksen halua koskaan viipyä yötä. Olisi varmaan ihan erilaista tulla vanhempien luo ja yöpyä lapsuuden huoneessa vanhojen tavaroiden/muistojen keskellä. Minulle tarjotaan vuodesohvaa siitä suihku/sauna reitiltä missä nuorena asuin. Keskimmäistä ei meidän perheessä ehditty huomioida ja sen näki esim tuosta huone asiasta. 

Vierailija
17/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin se oli pikkuvelheni huone, nykyään siinä on keittiö.

Vierailija
18/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee sanoa. Muutettiin lun olin 5 ja 13, ja sen jälkeen vanhemnat muuttaneet, eli en ole koskaan asunut heidän nykyisessä kodissaan.

Vierailija
19/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ja kaksoissisko muutettiin kotoa kirjoitusten jälkeen, kun päästiin opiskelemaan. Tsä-däm, kun seuraavan kerran tultiin kotiin, molempien huoneet oli pistetty uusiksi, jonkinlaisiksi vierashuoneiksi, ja meidän kamat viety varastoon. Kun käytiin kotona, nukuttiin sitten sohvalla. Mun miehellä, ja ollaan siis molemmat nykyään kolmevitosia, lapsuudenkodin omassa huoneessa on vielä omat kalusteet ja hyllyt akuankkoineen tallella. Se on jotenkin somaa.

Vierailija
20/26 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkusiskon huoneena nykyään. Sen pikkusiskon vanha (pienempi) huone vieras- ja tietokonehuoneena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi