Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
201/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö just viikko/kaksi uutisoitu sen saman ikäisen kansanedustajan raskaudesta? 

Kyllä, muista nähneeni sen. Ja sitten on iso porukka ei julkisissa ammateissa, jotka myös tulevat nelikymppisinä raskaaksi. Niitä on yllättävän paljon.

Tälläkin palstalla ja tässä keskustelussa törmännyt useampaan. Yllättävän tavallista ja silti näitä taivastelijoita riittää. Minuakaan ei pidettyä äitiä kummempana ei neuvolassa eikä sairaalassa, olin raskaana 44 v. Ensisynnyttäjällä olisi tietysti toinen tilanne. Suoraan sanottiin, että kun olen terve, hoikka ja hyväkuntoinen niin omalla painollaan menee ja niin meni.

44 ei ole 48. 40-50v välillä keho hajoaa huomattavalla vauhdilla.

Vierailija
202/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi sitten äiti viettää eläkejuhlia samaan aikaan lapsen rippijuhlien kanssa....

Harvemmin ripille päästään 20 -vuotiaana, mutta teillä vissiin eri tapa.

48+15=63. Aika yleinen eläkeikä. Naisnäyttelijöillä varsinkaan ei ole hirveästi kysyntää mummoiässä. 

Eläkeikä nousee koko ajan. Tuttuni ovat jääneet eläkkeelle 63- 65v. Osa haluaa olla ad 68v, jonka jälkeen ei kerry eläkettä - vielä.

Nuoremman polven eläkeikä tulee olemaan 70v.

Aikoinaan eläkeikä laskettiin sen mukaan , mikä on odotettavasti oleva elinikä. Elinikä on niistä ajoista noussut huomattavasti, joten eläkeikää joudutaan nostamaan ja sitä nostetaan.

Sinustako 48-vuotias on "nuorempaa polvea" :D:D:D

Hyvä luoja sentään! En väittänytkään että 48v on nuorempaa polvea. En tullut laittaneeksi ikää, joka on kuuluu nuorempaan polveen, joilla eläkeikä tulee nousemaan. Luulin että ihmiset normijärjellä tajuavat, eikä tarvi vääntää rautalangasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä voi sitten äiti viettää eläkejuhlia samaan aikaan lapsen rippijuhlien kanssa....

48+15=63. Aika yleinen eläkeikä. Naisnäyttelijöillä varsinkaan ei ole hirveästi kysyntää mummoiässä. 

Niin kuten Seela sellalla, anja pohjolalla, Leena uotilalla jne...? Noi gaiteilijat eivät tunnu jäävän lainkaan eläkkeelle. Eläkeikää on nostettu ja tullaan nostamaan. 68 on odotettavissa oleva eläkeikä.

Enkä ymmärrä, että missä on kielletty, että eläkeläiset ei saa järjestää rippijuhla?

Vierailija
204/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että suurin osa näistä "mummoäiti" kommentoijista on trolleja mutta silti se jotenkin harmittaa, että ikä nostetaan äitiydessä niin isoksi tekijäksi mukamas.

Jokainen tervejärkinen tajuaa, että äitejä on hyviä (hoivaa, kuulee, rakastaa ja kehittää lastaan) ja huonoja (eivät kykene vastaamaan lapsen tarpeisiin, omat asiat ajavat lapsen hyvinvoinnin yli, eivät välitä lapsestaan jne.) kaikissa ikäluokissa. Se onko 25 vai 45 ei takaa noista ominaisuuksista kumpaakaan.

Tämä ärsyttää erityisesti koska olen itse 33v ja kärsin lapsettomuudesta. Voihan olla, että saan vaikka 41 v. jonkun ainokaisen. (Toivottavasti..) Että ihan kuin aina saisi elämänpolkunsa itse valita ja päättää.. jos juuri sinä olet saanu niin good for you, älä ole ylimielinen, kaikille ei tätä suoda.

niinpä, äidittömiä lapsia on paljon ja kasvatti tai tukiperheeksi pääsisi ehkä nopeammin. Tsemppiä.

Ainoa ikävä puoli on että ikä tulee vastaan eikä pysty ehkä olla lapsen tukena, vaikeudet vasta alkaa kun sen 18v täyttää ja aivotkin valmistuvat 28 vuotiaana vasta. Toivotaan pitkää ikää ja ennenkaikkea terveyttä.

Vierailija
205/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on alkaneet mummojen synnytystalkoot.

Vierailija
206/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ole kysyntää? Seela Sella, Maria Packalen, Eila Roine, Hannele Lauri, Leena Uotila...

Se, että muutamalle on, ei tarkoita, että kysyntä olisi jotenkin erityisen suurta. Ihan on naisnäyttelijät itse sanoneet, että jo 40+ iässä alkaa kysyntä vähentyä huomattavasti. Nuoruus on valttia tuolla alalla. Ikonit (Sella, Lauri) sitten erikseen. 

No kun Malmivaara on myös TAIK:ista valmistunut valokuvaaja. Niitä töitä hän on tehnyt jo vaikka kuinka kauan. Eihän se ole näytellyt aikoihin.

Vierailija
207/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ymmärrä tässä iän lisäksi sitä, miksi jokaiseen suhteeseen pitää tehdä lapsi? Molemmilla on lapsi(a) jo ennestään, miksi eivät nauttisi aikuisten parisuhteesta, kun lapsetkin alkavat olla jo isoja. Itse eron jälkeen uudessa suhteessa, Lauraa muutaman vuoden nuorempi, eikä tule mieleenkään tehdä enää tähän suhteeseen lapsia. Ydinperhettä kun ei takaisin saa, niin nautitaan nyt sitten parisuhteesta.

Vierailija
208/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä raskauteen.Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Vierailija
209/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä?

Vierailija
210/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini oli 19v kun synnytti minut. Mitä muistan hänestä? Tyhjiä pulloja, pillereitä, epämääräisiä miehiä, lastensuojeluviranomaiset ja lopulta sos-lapsikylä. Äitistäni viimeisin muistikuva on joskus ennen kouluikää. Hän halusi kadota elämästäni. Todella kipeä asia vielä nelikymppisenäkin. Sos-lapsikylässä oli mummoikäinen täti josta tuli mulle äitihahmo. Hän välitti aidosti ja sain perusturvallisuuden elämään. IIlman tätä mummoa elämäni olisi voinut suistua raiteiltaan. Ajattelen häntä edelleen kuin äitinä. Ei se ikä vaan rakkaus ja huolenpito. Lapselle turva elämään. Toivottavasti Lauralla menee kaikki hyvin.

Vierailija
211/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksikymppinen, työtön ja kouluttamaton tukien varassa eläjä saa mieluummin pyöräyttää muksun kuin 48-v koulutettu, toimeentuleva ja vastuunkantava nainen?

Kumpi on lapselle parempi skenaario?

Ensimmäinen on parempi. Tulee terveemmät geenit.

Vierailija
212/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on jo toinen jalka haudassa, tämän ikäinen on keholtaan jo puoliksi kuollut. Hullulta tuntuu että vielä voisi pyöräyttää vauvan, en harrastaisi tämän ikäisenä edes seksiä. Kivasti natisee ja rutisee paikat varmaan kun ovat panneet. Vai onko joku keinovauva, pipetillä tuikattu.

49v

Mitä helv ettiä. Mä olen 40v, mun mies 54 ja kyllä me nu.sitaan monta kertaa viikossa. Eivät kaikki ole 5-kymppisinä puolikuolleita.

Kyllä ovat. Nelikymppinen on vielä eri asia kuin viisikymppinen, joka tuo Laurakin jo tavallaan on, kuten itsekin olen.

Missä asennoissa se mies sinua panee, tuskin paljon vääntelee itseään, varmaan sinä teet kaiken hytkymisen?

Onpa varmaan hyvän hajuista puuhaa kun ukkosi suoli elää omaa elämäänsä aktin aikana ja polvet rusajaa. 

Pdpta vaan, sinunkin romahtaminen alkaa kohta vauhdilla, 50v voi vielä olla melko hyvässä vireessä, mutta jo 45 vuotiaana onkin ihan eri ihminen.

n49

Suurin osa ihmisistä ei ole vielä sinun tapaan muumioita tuossa sinun iässäsi. On tainnut tulla viinaa, tupakkia ja roskaruokaa harrastettua.

Kyllä kaikki mun ikäset on ihan yhtä muumioita kuin minäkin, toiset vain ei halua myöntää totuutta itselleen, pitää leikkiä muka niin nuorekasta ja energistä, vaikka keho jo hajoamistilassa. Ei se hajoaminen lopu jumppaamalla eikä munaa lutkuttamalla miksikään.

n49

Vierailija
213/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on alkaneet mummojen synnytystalkoot.

Mitäs luulet, että oli ennen ehkäisyä? Kuinka tyhmä voitkaan olla?

Vierailija
214/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini oli 19v kun synnytti minut. Mitä muistan hänestä? Tyhjiä pulloja, pillereitä, epämääräisiä miehiä, lastensuojeluviranomaiset ja lopulta sos-lapsikylä. Äitistäni viimeisin muistikuva on joskus ennen kouluikää. Hän halusi kadota elämästäni. Todella kipeä asia vielä nelikymppisenäkin. Sos-lapsikylässä oli mummoikäinen täti josta tuli mulle äitihahmo. Hän välitti aidosti ja sain perusturvallisuuden elämään. IIlman tätä mummoa elämäni olisi voinut suistua raiteiltaan. Ajattelen häntä edelleen kuin äitinä. Ei se ikä vaan rakkaus ja huolenpito. Lapselle turva elämään. Toivottavasti Lauralla menee kaikki hyvin.

Miten marginaali juopot teiniäidit liittyy tähän? Hyvä ikä tulla äidiksi on suunnilleen siinä 20-40 v, keskimäärin 30. Ei ole kukaan sanonut, että juopponistiteiniäitiys on parempi kuin saada lapsi 48 v... taitaa olla mummoäitiys aika kamala asia jos sen alittaa vain tuo keksimäsi esimerkki? 20-40 v kannattaisi raskaus ajoittaa oikeasti.

Vierailija
215/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura on pamahtanut paksuksi.  Mikä poikkeuksellinen uutisoinnin arvoinen asia naiselle.

Kovin yliarvostettu näyttelijä.

Vierailija
216/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ei ole kysyntää? Seela Sella, Maria Packalen, Eila Roine, Hannele Lauri, Leena Uotila...

Se, että muutamalle on, ei tarkoita, että kysyntä olisi jotenkin erityisen suurta. Ihan on naisnäyttelijät itse sanoneet, että jo 40+ iässä alkaa kysyntä vähentyä huomattavasti. Nuoruus on valttia tuolla alalla. Ikonit (Sella, Lauri) sitten erikseen. 

Valokuvaajana hän on toiminutkin viime vuodet. Keksitkö siitäkin jotain negatiivista sanottavaa?

Vierailija
217/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laura on pamahtanut paksuksi.  Mikä poikkeuksellinen uutisoinnin arvoinen asia naiselle.

Kovin yliarvostettu näyttelijä.

Laitatko jotain linkkiä, että missä tämä yliarvostus näyttelijänä näkyy?

Vierailija
218/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten marginaali juopot teiniäidit liittyy tähän? Hyvä ikä tulla äidiksi on suunnilleen siinä 20-40 v, keskimäärin 30. Ei ole kukaan sanonut, että juopponistiteiniäitiys on parempi kuin saada lapsi 48 v... taitaa olla mummoäitiys aika kamala asia jos sen alittaa vain tuo keksimäsi esimerkki? 20-40 v kannattaisi raskaus ajoittaa oikeasti.

Jokainen on onneksi vapaa päättämään milloin on oikea aika. Jos se jollekkin on 48v niin hyvä. Näyttää silti että Lauralla on rahkeita hyvään vanhemmuuteen ja tarjota paljon lapselle. Juopot vanhemmat ei ole todellakaan mikään harvinaisuus Suomessa. Niitä on melkein joka suvussa. 

Vierailija
219/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä tässä iän lisäksi sitä, miksi jokaiseen suhteeseen pitää tehdä lapsi? Molemmilla on lapsi(a) jo ennestään, miksi eivät nauttisi aikuisten parisuhteesta, kun lapsetkin alkavat olla jo isoja. Itse eron jälkeen uudessa suhteessa, Lauraa muutaman vuoden nuorempi, eikä tule mieleenkään tehdä enää tähän suhteeseen lapsia. Ydinperhettä kun ei takaisin saa, niin nautitaan nyt sitten parisuhteesta.

Anteeksi mutta mistä päättelet, että otsikon henkilö on tehnyt jokaiseen suhteeseen lapsen?

Ja jos olisikin niin mitä ihmettä se sinua vaivaa? Itselläni on 4 lasta ihan yhden miehen kanssa ja en ole koskaan ymmärtänyt näitä, jotka määräävät sääntöjä kuinka monta kertaa saa olla rakastunut ja kenen kanssa saa lapset tehdä.

Vierailija
220/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha, sääli lasta. Äiti jää eläkkeelle ja lapsi ei ole silloin vielä edes täysi-ikäinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä