Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
701/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 48 v käy jo viidelläkymmenellä muttei vielä ole.

Käy viideNNELLÄkymmenellä, ei viidelläkymmenellä. Kuten elämme nyt 21. vuosisataa, vaikka 2000-lukua.

Vierailija
702/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 74-vuotias, isä 73. He ovat olleet yhdessä yli viisikymmentä vuotta ja ovat täysin kiinni elämässä, heillä on toisensa, Laura Malmivaara kuvailee lämpimästi vanhempiaan.

Perhe asui Kajaanissa Lauran yläkouluikään asti. Ekonomi-isä teki uraa, hammashoitajan koulutuksen saanut äiti oli välillä töissä mutta myös pitkiä aikoja kotona hoitamassa perheen kolmea lasta, joista Laura on keskimmäinen.

– Olen aika tyypillinen 70-luvun tyttö.

Malmivaaran tekstiä Me naiset viime vuodelta ilmeisesti kun ikä laitettu 47 v. Eli nyt isä 74 ja äiti 75

äällähän palstalla usein sanotaan, että suunnilleen yli 60-vuotias on jo haudassa eli ei noista Lauran 

vanehmmistakaan ei taida olla enää mihinkään. Ehtikööhän Laura näkemään, kun tällä syntyvällä lapsella on omia lapsia?  Riippuu kyllä paljon tapauksista, mutta jotkut noin 75-vuotiaat ovat tosi huonossa kunnossa ja toiset ihan hyvässä kunnossa, mutta äiti on 5 vuoden kuluttua jo 80.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy viideNNELLÄkymmenellä, ei viidelläkymmenellä. Kuten elämme nyt 21. vuosisataa, vaikka 2000-lukua.

Joo tosi on, mutta kun tässä käytän puhekieltä enkä niin huolehdi, että on kirjakielen mukainen, kun tämä on tällainen kevyt palsta, mut anteeks tosi paljon.

Vierailija
704/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa 50v-juhlissa vallitsee kyllä konsensus siitä, että juuri nyt juhlakalusta on tullut viisikymppinen. Ei joskus muutama vuosi sitten.

Useimmat 50v-juhlat kyllä järjestetään ihan eri päivänä kuin varsinaisena syntymäpäivänä, että väite siitä, että juhlakalusta olisi tullut viisikymppinen "juuri nyt" on yleensä täysin väärä.

Määrittelepä ”ihan eri päivä”. En ole koskaan kuullut, että 48v järjestäisi 50v-juhlat.

Toki harva juhlistaa just maanantaina, tai just juhannusta ennen tms., mutta kyllä ne juhlat mahdollisimman lähelle ”oikeaa päivää” osutetaan, ei mihin tahansa 45-55 v välille 🙄

No esimerkki: Henkilö täytti 50 maaliskuussa, mutta piti juhlat vasta kesällä heinäkuussa, kun ihmiset olivat vapaalla ja oli kivemmat kelitkin.

Pienemmässä mittakaavassa: Henkilö täyttää 50v tiistaina, mutta pitää juhlat seuraavana lauantaina.

Kummassakaan tapauksessa juhlakalu ei ole täyttänyt "juuri nyt" 50v, vaan on ehtinyt olla sitä jo tovin.

Pointti oli kylläkin, että kummassakaan tapauksessa hän ei ollut viisikymppinen 48-vuotiaana. Ymmärrätkö nyt?

No kylläpä sitä pilkkua viilataan, kyllä jo  ainaski 49-vuotiaasta voi sanoa, että on viiskypä.

Vierailija
705/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aattelin, et kyl toi Laura on tosiiii vanha korppu. Mut eihä tuo mua haittaa. Olkoot vaa ja pitäkööt viiskypät kakruinee.

Vierailija
706/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluuksä vie sanoo sen viimese sanan, et tää muija on nuori pimu. Et ottakaa työ mallii häästä ja pistäkää hösseliks. Voi ku o ihkuu.

Vierailija
707/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tosi on, mutta kun tässä käytän puhekieltä enkä niin huolehdi, että on kirjakielen mukainen, kun tämä on tällainen kevyt palsta, mut anteeks tosi paljon.

Mene sinäkin palstapoliisi muualle. Eipähän esim väitöskirjojen vääntäjätkään osaa edes yhdyssanoja, niilläkin tekstit tarkistetaan.

Vierailija
708/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinäkin palstapoliisi muualle. Eipähän esim väitöskirjojen vääntäjätkään osaa edes yhdyssanoja, niilläkin tekstit tarkistetaan.

Voi kuule, kun mä en oo se kielipoliisi lainkaan. Kyl oon lukenu useitaki väikkäreit. Onneks mun ei tarvii liikahtaakaa sun käskyst.

Vierailija
709/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule, kun mä en oo se kielipoliisi lainkaan. Kyl oon lukenu useitaki väikkäreit. Onneks mun ei tarvii liikahtaakaa sun käskyst.

No sen huomaaki jo persuksenki koosta🤣

Vierailija
710/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku o ihkuu saada laps vähä alle viiskypänä. Mut näköjää jotku haluu saaha sille hyväksyntää, ku ei se sit vissii ookkaa nii ihku asia, ku täst pittää väitellä. Jottai mättää täs o, kun pittää niin kynsi hampain väittää, et o ihkuu saaha tenava tuos viihekympi paikkeil. 

Vierailija
711/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen huomaaki jo persuksenki koosta🤣

Kuule et sie nää miun perust lainkaa. Onk sullaki persees kokoo?

Vierailija
712/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte. Minua ei hetkauta sinne eikä tänne. Tähän ei maailma kaadu. Huohhh.

Vierailija
713/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehköön jokainen niin kauan kun tiineeksi tulee. Kyllä tänne mahtuu.

Vierailija
714/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän 48 vielä mitään,Jennifer Anistonkaan 52 vee ei tiedä vaikka olisi vielä joku päivä äiti🤣

Jennifer voi adoptoida tai saada lapsen vuokrakohdulla. Siltikään en pidä Lauraa liian vanhana. Onnea raskauteen hänelle.

Vierailija
715/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös kuinka moni täälläkin haluaa vielä lapsen tai ei oo saanut ja itkee katkeruuttaan, kun Laura onnistuikin siinä, ja vielä noin iäkkäänä! Sehän ei ole omissa käsissä sekään, niinkuin ei terveyskään loppupeleissä. Se on sattunu juuri kohdilleen nyt Lauralle hänen iässään noita anovulaarisia kiertoja on varmasti paljon jo. Life is what it is🤷‍♀️

Vierailija
716/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha äidiksi. Tulee kehitysvamma tai nepsy.

Vierailija
717/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorillakin äideillä näitä. Perintötekijöistä kiinni nuo asiat, ei iästä.

Vierailija kirjoitti:

Liian vanha äidiksi. Tulee kehitysvamma tai nepsy.

Vierailija
718/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ikääntyminen on raskasta. Yritetään todistaa itselle tässä olen edelleen freesi, kun tulen raskaaksi 48-vuotiaana.  Täällä moni sitten yrittää samaistua tällaiseen vanhenevaan ihmiseen, koska haluaa myös itselleen todistella, että olen vielä nuori.  

Luultavasti tässä tapauksessa on käytetty lapsettomuushoitoja, vaikka eihän kukaan sitä ihan varmasti tiedä. Täällä joku kirjoittikin, että näin iäkkäänä raskaaksi tulevat ovat yleensä sellaisia, jotka ovat saaneet elämässään monta lasta.  

Sairauksien mahdollisuus lisääntyy iän lisääntyessä, vaikka kuinka haluaisimme todistella, että olemme elämämme kunnossa.  Melkein 50-vuotias äiti on vanha äidiksi, vaikka hän vielä muuten on työikäinen. Siinäpä sitten vielä todella suuri haaste, kun 50-vuotiasta pidetään jo vähän työmarkkinoillakin vanhana. Miten hän sitten yhdistää töissä käynnin ja pienen lapsen vanhemmuuden (ruuhkavuodet).

Sitten, "jos" sairastuu johonkin krooniseen sairauteen, ei hän ole ihan täysipäinen vanhempi, kun "jos" joutuu käymään hoidoissa. Sitten lapsi parka pelkää, että äiti pian kuolee.....

Istukkanäytettä suositellaan kyllä jo melkein 35-vuotta täyttäneille vanhemmille. Siinä saa nopeammin/aikaisemmin  tietää, onko lapsi vammainen, nimittäin, jos pitää/haluaa tehdä abortin. Niskapoimutuksen näkee myöhemmillä raskausviikoilla ja sitten voi olla vielä raskaampaa tehdä se abortti.

Toivottavasti kaikki menee hyvin, kun kerran on nyt tämä raskaana. Mutta ei ole mikään suositeltava malli.

Miten niin yritetään todistella nuoruutta ja freesiyttä? Luuletko ihan oikeasti kenenkään tekevän lapsia tuosta syystä? Eiköhän ne nelikymppiset tee yleensä lapsia samoista syistä kuin ne nuoremmatkin - siksi että halutaan se lapsi. Moni tietää riskit mutta on valmis ne hyväksymään. Ei se nelikymppinen voi enää valita tekeekö lapset nuorena vai vanhana, se voi enää valita tekeekö lapset nyt tai jättääkö kokonaan tekemättä. Ihmisellä on vain yksi elämä ja on ihan ymmärrettävää ettei haaveista haluta luopua ihan vaan siksi että on muka liian vanha. Kun ei se ikääntyminen ole sellainen ongelma joka ratkeaa odottamalla, vaan huomenna ihminen on vieläkin vanhempi.

No kyllä se ikääntyminen tuntuu olevan vaikeaa. Joskus pitää vain ymmärtää, että on jo liian paljon ikää, eiä voi saada kaikkea mitä haluaa. Moni ei saa sitä yhtäkään lasta ja vain on elettävä tämä elämä.  No kun ei ole enää edes kysymys mistän nelikymppisestä, kun kohta viisikymppisestä.  Älä sotke tähän nelikymppistä tai vähän yli sen olevaa, mutta kun on jo runsaasti yli 45, lähemmäs 50. 

Ihmeellistä moralisointia, ja vielä yleistäen. Tuskin tunnet ketjun päähenkilöä, joten tee oma ketju itsellesi ja älyttömille sammakoillesi.

No miksi kaikki eivät sitten tee lapsia melkein 50-vuotiaana, kun se on niin ihanaa ja suositeltavaa. Tässähän vain tämä Laura on joku esimerkki, johon moni samaistuu. Ei ole mitään moralisointua, vaan  ihan elämän realiteetit huomioon ottamista.  

Miksi kaikki eivät? Voi mitä pskaa! No kun eivät kaikki. Jotkut, vaan eivät kaikki.

Kuka samaistuu johonkin tuntemattomaan ihmiseen ja alkaa 50v hormonihoidot saadakseen myös vauvan?

Kyllä sinä nyt vaan moralisoit, ja kerrot meille muille mitkä ovat elämän oikeat ja ainoat realiteetit. Jospa ne ovat Lauralla erit kuin sinulla? Hänhän sen lapsen saa, et sinä.

Itse moralisoit ja elät jossain fantasia maailmassa. No se on ihan sinun asiasi. Sinä et onneksi päätä sitä, moralisoinko vai enkä. Totta puhut hän saa lapsen, etkä sinä. Sinä et tosiaan sitä myöskään saa. Vanha on vanha, vaikka sitten mikä olisi.  Ihan yhtä pa skaa sinulta.  Onneksi en ajattele niin kuin sinä.

Tietenkin moralisoin röyhkeää käytöstäsi, olen sitä mieltä että jokainen tehköön omalla tavallaan, ilman sinun tyyppisten tunkeutumista henkilökohtaisiin asioihinsa. Moraali on sitä, että kunnioitetaan muiden valintoja, eikä käydä jossain palstoilla niitä kyseenalaistamaan, kun et sinäkään edes tiedä mikä tilanne hänellä on.

Ihan hukkaan sun haukkuminen ja mollaaminen menee, jos Laura vaikka kertookin aikanaan, että yllätys oli raskaus, kun luuli, että on jo ohi tuon iän. Mutta sinä vaan jatkat räkyttämistäsi täällä, muiden henkilökohtaisuuksilla. Nyt on tosi moukka asialla, näköjään.

Fantasiamaailma on sinun päässäsi. Minä elän realismin maailmassa, mihin sisältyy ihmisten erilainen toimintatapa ja normit. Kunkin omat. Sinulla on vain oma napa, jonka ympärillä muiden tulee pyöriä.

Rääpitkö myös omien läheistesi ja ystäviesikin asiat, ja jankkaat heidän valinnoistaan, kertoen miten heidän kuuluisi tehdä? Voi sinua yksinäistä, palstalla ainoat ystävät, muut haukkujat. Yhteismollaaminen on voimaa?

Vierailija
719/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte. Minua ei hetkauta sinne eikä tänne. Tähän ei maailma kaadu. Huohhh.

Tuo yksi länkyttää jo kolmatta päivää. Mennyt ihon alle jonkun äitiys. Kun mieli on sairas...

Vierailija
720/732 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita samoja viestejä ees taas. Kirjoittakaa näitä mahdollisimman monta sivua. Asia ei vaan muuksi muutu. Vieläkö löytyy uusi näkökanta.. 😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän