Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
321/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivaa sitten käydä 65-vuotiaana yläasteella vanhempainilloissa.

Jaa-a. Itse olen yli 60-vuotias ja käyn 3v lapsenlapseni kanssa eräässä harrastuksessa. Minua on usein siellä luultu hänen äidikseen. Eli kyllä nuorekas 65v Laura-äiti kelpaa yläasteen vanhempainiltaan oikein hyvin.

Vierailija
322/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta ajatukselta. Mulla lapset 22v, 21v ja 17v. Itse oon 46v. En todellakaan haluais enää vauvaa tässä iässä, nyt valoja päälle..😅

Sinä et halua, mutta Laurapa haluaa🤣valoja päälle?!? minne ja kelle!?!?🙏🏽

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin perheuutinen on tilastojen valossa melko poikkeuksellinen( Malmivaaran ja Heikkisen). Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 Suomessa syntyi 46 463 lasta. Heistä vain 147 syntyi yli 44-vuotiaille äideille. Yleisin synnytysikä oli 30–34 vuotta, keskimäärin synnyttäjä oli 31-vuotias.

Edellisenä vuonna kaikista synnyttäneistä yli 35-vuotiaita oli vajaa neljäsosa.

35 vuoden ikää on pitkään pidetty naisen hedelmällisyyden kannalta tärkeänä: tutkimusten mukaan raskaaksi tulo vaikeutuu jo 30 ikävuoden jälkeen, ja selkeä lasku hedelmällisyydessä näkyy yli 35-vuotiaissa.

iltalehti tänään

Niin 147 lasta synty yli 44 v äideille, olen itse yksi niistä äideistä. Enemmän syntyisi, mutta koska ehkäisy käytössä ei synny. Ennen ehkäisyä tilastot olivat aika toisennäköiset.

324/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaapa joitakin ihmisiä koville se, että Laura saa lapsen.

Niinpä. Kunhan lapsi on toivottu ja terveenä syntyy niin kaikki hyvin. Turha sitä on muiden jeesustella!

Onnittelut tulevalle äipälle :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
325/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ero tulee viimeistään silloin. miksi noin vanhana pitää vielä pyöräyttää lapsi

Vierailija
326/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 52v, enkä olisi enää jaksanut pitkiin aikoihin mitään yövalvomisia, tosi kauan menee toipua jos joskus valvoo pidempään. Minusta olisi myös raskasta ajatella, että lapsi menisi muutaman vuoden päästä eskariin ja kouluun ja olisin 63v kun lapsi on rippikouluikäinen. 

En itsekään ollut nuori äiti vaan 30+, mutta ihan eri kunnossa kuin nyt.

Vierailija
327/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mahdollista joillekkin naisille.

Vierailija
328/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä. Olen itse nelikymppinen kolmen lapsen äiti, jonka nuorinkin jo lukiossa. En todellakaan jaksaisi tässä iässä enää valvoa öitä tai juosta pienen lapsen perässä. Jos nyt saisin lapsen, olisin eläkkeellä, kun hän pääsisi ylioppilaaksi. 

Näiden mummoäitien lapstenlapset eivät sitten koskaan välttämättä pääse näkemään isovanhempiaan :(

Et tietenkään jaksaisi, koska olet aloittanut lasten teon teini-ikäisenä etkä ole pitänyt huolta itsestäsi, vaan olet jo noin nuorena vanha, väsynyt ja rupsahtanut. Todennäköisesti myös reippaasti ylipainoinen.

Vierailija
329/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin perheuutinen on tilastojen valossa melko poikkeuksellinen( Malmivaaran ja Heikkisen). Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 Suomessa syntyi 46 463 lasta. Heistä vain 147 syntyi yli 44-vuotiaille äideille. Yleisin synnytysikä oli 30–34 vuotta, keskimäärin synnyttäjä oli 31-vuotias.

35 vuoden ikää on pitkään pidetty naisen hedelmällisyyden kannalta tärkeänä: tutkimusten mukaan raskaaksi tulo vaikeutuu jo 30 ikävuoden jälkeen, ja selkeä lasku hedelmällisyydessä näkyy yli 35-vuotiaissa.

iltalehti tänään

Niin 147 lasta synty yli 44 v äideille, olen itse yksi niistä äideistä. Enemmän syntyisi, mutta koska ehkäisy käytössä ei synny. Ennen ehkäisyä tilastot olivat aika toisennäköiset.

Tosin moni vanhana lapsen saanut myös menehtyi niihin korkean iän synnytyksiin ( ja reilu sata vuotta sitten keski-ikäkin oli vain 43)  toki myös tietysti muun ikäisenäkin. Mutta paljon vanhoja kirkonkirjoja tutkineena olen kiinnittänyt huomiota tuohon kuinka usein naisen kuolinsyy oli synnytys ikävälillä 40-50.

Vierailija
330/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 52v, enkä olisi enää jaksanut pitkiin aikoihin mitään yövalvomisia, tosi kauan menee toipua jos joskus valvoo pidempään. Minusta olisi myös raskasta ajatella, että lapsi menisi muutaman vuoden päästä eskariin ja kouluun ja olisin 63v kun lapsi on rippikouluikäinen. 

En itsekään ollut nuori äiti vaan 30+, mutta ihan eri kunnossa kuin nyt.

Niin sinusta olisi raskasta, koska SINÄ. Oikeasti muut elävät omaa elämäänsä omien halujensa ja voimiensa mukaan. En ymmärrä miksi kirjoitit kommentin, kun selvästikin jotkut haluavat elää eri tavoin kuin sinä. Mikä pointtisi siis on?

Vierailija
331/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan oikeasti ymmärrä. Olen itse nelikymppinen kolmen lapsen äiti, jonka nuorinkin jo lukiossa. En todellakaan jaksaisi tässä iässä enää valvoa öitä tai juosta pienen lapsen perässä. Jos nyt saisin lapsen, olisin eläkkeellä, kun hän pääsisi ylioppilaaksi. 

Näiden mummoäitien lapstenlapset eivät sitten koskaan välttämättä pääse näkemään isovanhempiaan :(

Et tietenkään jaksaisi, koska olet aloittanut lasten teon teini-ikäisenä etkä ole pitänyt huolta itsestäsi, vaan olet jo noin nuorena vanha, väsynyt ja rupsahtanut. Todennäköisesti myös reippaasti ylipainoinen.

Kuudennen luokan opettajamme antoi jo ysärillä hyvän opetuksen väittelyyn. Vaikka asiat riitelee, ei järkevä keskustelija mene henkilökohtaisuuksiin. 

Vierailija
332/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iltalehti tänään

Tosin moni vanhana lapsen saanut myös menehtyi niihin korkean iän synnytyksiin ( ja reilu sata vuotta sitten keski-ikäkin oli vain 43)  toki myös tietysti muun ikäisenäkin. Mutta paljon vanhoja kirkonkirjoja tutkineena olen kiinnittänyt huomiota tuohon kuinka usein naisen kuolinsyy oli synnytys ikävälillä 40-50.

Niin menehtyi koska ei ollut käytössä sektio, verensiirrot, antibiotit jne. Nyt tilanne on aika lailla erilainen. En ymmärrä miten tämä liittyy asiaan. Suomessa on ollut maailman pienin äitikuolleisuus jo vaikka kuinka kauan?

Vierailija
333/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan tiedä tästä aiheesta mutta onko mahdollista että hän on käynnyt hedelmöityshoidoissa?

Vierailija
334/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks tää ruvennut seurustelee naisen kanssa miehen sijaan vai muistanko väärin.

Vierailija
335/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat taas itkee kateellisena. Laura on 100x sexympi kuin yksikään teistä tai edes te yhteensä.

Kuka hullu haluaa olla "sexy" keski-iässä. Parasta keski-iässä on juuri se että kaikki seksikkyys on haihtunut pois ja saa olla vihdoin rauhassa limasilta miehiltä.

Mutta prioriteettinsa kullakin.

Vierailija
336/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iltalehti tänään

Dinosaurusten tallomina ja lentoliskojen hyökkäyksissä menetti moni odottava vanhus lapsensa. Oivoi.

Vierailija
337/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin on jo toinen jalka haudassa, tämän ikäinen on keholtaan jo puoliksi kuollut. Hullulta tuntuu että vielä voisi pyöräyttää vauvan, en harrastaisi tämän ikäisenä edes seksiä. Kivasti natisee ja rutisee paikat varmaan kun ovat panneet. Vai onko joku keinovauva, pipetillä tuikattu.

49v

Ei ole Lauran vika että olet päästänyt itsesi rupsahtamaan.

Kaikki minun ikäiset on rupsahtaneita, ei keho ole sen nuorempi himojumppaajalla kuin muillakaan.

Nitisee ja natisee ne Laurankin paikat jos joutuu vääntyilemään seksissä, ja taitaa päästä myös paukkuja ja lorahtaa pissi väärässä kohtaa, ainakin yleensä minun ikäiset käy yölläkin vessassa, jopa useamman kerran, ja kun pissahätä iskee, niin sitä ei todellakaan kauaa pidätellä. Zombieseksiä, nirinari, pröööt.

49v

Onko sulla mennyt noi ikänumerot vahingossa väärinpäin? Teksti on ainakin 94v näppikseltä.

Vierailija
338/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt oikeesti ajatelko et on luomu raskaus melkein 50 vuotiaalla. Naaman ja kropan ulkonäkö ei mitenkään korreloi munasolujen määrän ja laadun kanssa. Yli 43v naisen on lähes mahdotonta tulla raskaaksi enää ilman apuja.

En tiedä missä ikäraja menee mutta tiedän naisia jotka ovat tulleet raskaaksi 43-45 vuotiaina ilman hedelmöityshoitoja.

Vierailija
339/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

iltalehti tänään

Ihan kaikenikäisiä kuoli synnyttäisiin, tosi nuoriakin menehtyi, kun synnytettiin yksin saunassa. Ilman lääketiedettä, joka kylän mummu apuna. Miten tämä liittyy tähän päivään seulontoineen, ultrineen ja synnytyssairaaloineen?

Vierailija
340/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuudennen luokan opettajamme antoi jo ysärillä hyvän opetuksen väittelyyn. Vaikka asiat riitelee, ei järkevä keskustelija mene henkilökohtaisuuksiin. 

Oikein hyvä neuvo; eli voidaan siis jättää menemättä Laura Malmivaaran henkilökohtaisuuksiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme