Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laura Malmivaara,48, raskaana!

Vierailija
09.12.2021 |

Seiska.

Kommentit (732)

Vierailija
301/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta ajatukselta. Mulla lapset 22v, 21v ja 17v. Itse oon 46v. En todellakaan haluais enää vauvaa tässä iässä, nyt valoja päälle..😅

Ja kaikkien pitäisi elää samoin kuin sinä? Miksi?

Vierailija
302/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt oikeesti ajatelko et on luomu raskaus melkein 50 vuotiaalla. Naaman ja kropan ulkonäkö ei mitenkään korreloi munasolujen määrän ja laadun kanssa. Yli 43v naisen on lähes mahdotonta tulla raskaaksi enää ilman apuja.

No miktä sillä on väliä miten on alkunsa saanut? On voinut pakastuttaa omat ja miehensä solut ja saanut näin  aikaa miettiä ja harkita, yrittääkö niillä lasta. Ihan heidän oma asiansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin lapsi pääsee perinnönjaolle verrattaen aikaisin.

Saattaa syntyä lapsi jolla on epämuodostumia tai älyllisiä/neurologisia ongelmia. Tai keskenmeno kun keho yrittää kertoa että sinä olet liian vanha tähän.

Tai sitten ei. Niin kuin aika monella täälläkin kommentoineella, joilla on tullut täysin terve lapsi yli 40 v. Ajatteletko kaiken negatiivisen kautta? Jos ajaa autoa, voi ajaa kuolonkolarin. Jos elää, voi kuolla. Semmoista se elämä on valita elääkö eläen vai peläten.

Vierailija
304/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on isä?

Naapurin Jorma.

Vierailija
305/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta ajatukselta. Mulla lapset 22v, 21v ja 17v. Itse oon 46v. En todellakaan haluais enää vauvaa tässä iässä, nyt valoja päälle..😅

Aika harva tässä iässä haluaa enää vauvoja. Mikä on ihan luonnollista ;) Hänelläkin jo isot lapset..

Vierailija
306/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt oikeesti ajatelko et on luomu raskaus melkein 50 vuotiaalla. Naaman ja kropan ulkonäkö ei mitenkään korreloi munasolujen määrän ja laadun kanssa. Yli 43v naisen on lähes mahdotonta tulla raskaaksi enää ilman apuja.

Älä puhu sontaa. Tulin helposti 45v raskaaksi luomusti. Sairaalassa myös tapaa 50v raskautuneita tekemässä mm abortteja.

Vierailija
307/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö, löpö, mummollani oli 7 lasta, joista ensimmäisen sai 32-vuotiaana ja viimeiset 46- ja 49-vuotiaana. Ei ollut 1920-30-luvuilla muita kuin luomuvauvoja.

Vierailija
308/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurini sai 50 -vuotiaana vielä pojan ja äitini synnytti minulle pikkuveljen 46-vuotiaana. Luomuna molemmat.

Tämä oli ennen täysin tavallista ennen kunnollista ehkäisyä. Nyt nämä elämästä erkaantuneet mahot mummot täällä julistaa jotain omaa totuuttaan.

Vierailija
309/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on toki ihana asia.

Rehellisesti mua kuitenkin järkyttää äidin korkea ikä. Toki ei se minulle kuulu..Mutta vääntää sitten teinin kanssa melkein 70-vuotiaana, huh.

Mietihän presidenttiämme, joka joutuu tekemään sen melkein 90-vuotiaana.🙃

Vierailija
310/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän mun lääkäri oli eri mieltä kun odotin 45 v.? Sanoi, että olisi vaikka kuinka ilman ehkäisyä. Vanhoista kirkonkirjoista sukututkijat ovat saman todenneet aikoja sitten.

Vierailija
311/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ainoan lapseni 31-vuotiaana. Jouduin liiallisten supisten vuoksi vähäksi aikaa sairaalaan raskausviikolla 28. Papereissa luki, että olen vanha ensisynnyttäjä.

No, se oli sitä aikaa. Oma isoäitini sai 8. lapsensa 43-vuotiaana. Mulla alkoivat ekat vaihdevuosioireet jo sen ikäisenä. Tuskin olisin tullut raskaaksi enää 48-vuotiaana enkä kyllä olisi halunnutkaan.

Vaan erilaisia ollaan ja jokainen tekee omat ratkaisunsa. 

Vierailija
312/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva tässä iässä haluaa enää vauvoja. Mikä on ihan luonnollista ;) Hänelläkin jo isot lapset..

Jotkut halua, miksi sitä pitää arvostella täällä? Emme edes tiedä onko kyseisessä tapauksessa ns. Onnellisesta vahingosta. Naurettavaa tuomita täällä ilmaan tietoa taustoista.

Vierailija
313/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän parin, jotka saivat esikoisensa rouvan ollessa 19-vuotias. Toista lasta ei kuulunut, vaikka kovasti toivoivat. Niin sitten elettiin yhden lapsen kanssa. Paljon myöhemmin naisella oli vaivoja ja meni lääkäriin. Lääkäri totesi: -Rouva hyvä, te olette raskaana. Toinen lapsi syntyi ja onnellisia olivat. Rouva oli lapsen syntyessä 48-vuotias, biologisilla sisaruksilla on siis ikäeroa 29 vuotta. Tämä ”vauvakin” on jo kauan ollut aikuinen.

Nämä kahden lapsen vanhemmat ovat erittäin lapsirakkaita!

Vähän kuin Vera Farmiga ja Taissa Farmiga. Sisaruksia suurella ikäerolla ja ovat monesti näytelleet äiti & tytär yhdistelmää.

Vierailija
314/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu sontaa. Tulin helposti 45v raskaaksi luomusti. Sairaalassa myös tapaa 50v raskautuneita tekemässä mm abortteja.

Tuo on totta. Ihmettelen miten tietämättömiä ihmisiä voi olla. Ihan nykyään tapahtuu yhtä lailla yli 40 - vuotiaiden luonnollisia raskauksia.

Kirjoitin toiseen ketjuun ( poistettiin kai) mitä olen itse nähnyt ja kokenut. Tosi monta 40- 50 v raskauksia ja vanhin on ollut 53v. Ei mitään hoitoja vaan luomuraskauksia ja terveet lapset tuloksena.

Osa ensisynnyttäjiä. Eräs, joka oli miehensä kanssa toivonut toistakymmentä vuotta vauvaa ja se tapahtui kun nainen oli 50v. Yllätyksen yllätys. Turhaa jankata, ettei voi tulla luomusti raskaaksi.

T. Sh alan konkari.

Vierailija
315/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on toki ihana asia.

Rehellisesti mua kuitenkin järkyttää äidin korkea ikä. Toki ei se minulle kuulu..Mutta vääntää sitten teinin kanssa melkein 70-vuotiaana, huh.

Mietihän presidenttiämme, joka joutuu tekemään sen melkein 90-vuotiaana.🙃

Aarolla on ihan yhtä hyvä ellei paljon parempikin elämä kuin muilla ikäisillään pojilla. Isän ei ole mikään pakko pelata jääkiekkoa 90-vuotiaana, tämä on vain ylimielistä pilkkaa. On isiä pyörätuoleissa, vammautuneina ja vaikka minkälaisia, jotka voivat antaa lapselleen hienon perinnön ihan muissa kuin liikunnallisissa asioissa. Ja Saulilla riittää antia pojalleen, samoin Jennillä. Upeat ja monipuoliset lähtökohdat pikkupojalla!

Meidän taloyhtiössä ei yksikään isä pelaa poikiensa kanssa kiekkoa, eikä jalkapalloakaan taida pelata kuin yksi. Muut lojuu vapaa-ajat luuriensa kanssa tiukasti sohvassa. Mammat ei jaksa edes hiekkalaatikolla pienten kanssa kakkuja tehdä, pennut juoksee sisällä portaissa päivät.

Vierailija
316/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan Aku Louhimies myös pian lapsen ja on yli 50 ja sen kumppani myös päälle 40.

Voi luoja, miettikää nyt sekin kalju hajoamistilassa oleva setä panemaan jotain ikinuorta peruukkipäistä nelikymppistä. Tosi eroottista ja luontevaa.

Toivottavasti sinä saat näpeillesi tästä kommentista. Mistä moinen ilkeys kumpuaa? Tiedätkö, tämä kommentti kertoo enemmän sinun vastenmielisyydestäsi kuin ihmisistä joita kommentoit.

Ai miten niin ja mistä saisin sapiskaa? Et sinä voi todistaa keitä tarkoitan, höpsö.

Jos joku kirjoittaa kommentin Aku Louhimiehestä ja kommentoit siihen, että SEKIN kalju hajoamispisteessä oleva setä jne., niin tottakai viittaat sanalla kyseiseen mieheen. Viittaat sitten kehen ihmiseen vaan, niin ei ole silti kovin fiksusti sanottu toisesta ihmisestä.

Soosoo, nythän SINÄ syyllistyit siihen mistä minua syytit.

Minä kun en maininnut komentissani ollenkaan ketä tarkoitin. Selvästikin sinä olet tätä mieltä, saatkohan nyt näpäytyksen. 😳

Älä saivartele, sokea Reettakin näki ketä tarkoitat.

Sinä luulit että minua voi siitä jotenkin rangaista, vaikken kommentissani edes maininnut yhtäkään nimeä, sitten olit niin tyhmä että ihan itse liitit kommentissa nimen ja piirteet toisiinsa. 😂

Auts.

Vierailija
317/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panisin, vieläkin.

Että voi nainen olla tylsän näköinen. m31v

Vierailija
318/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.

Vierailija
319/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö just viikko/kaksi uutisoitu sen saman ikäisen kansanedustajan raskaudesta? 

Kyllä, muista nähneeni sen. Ja sitten on iso porukka ei julkisissa ammateissa, jotka myös tulevat nelikymppisinä raskaaksi. Niitä on yllättävän paljon.

Tälläkin palstalla ja tässä keskustelussa törmännyt useampaan. Yllättävän tavallista ja silti näitä taivastelijoita riittää. Minuakaan ei pidettyä äitiä kummempana ei neuvolassa eikä sairaalassa, olin raskaana 44 v. Ensisynnyttäjällä olisi tietysti toinen tilanne. Suoraan sanottiin, että kun olen terve, hoikka ja hyväkuntoinen niin omalla painollaan menee ja niin meni.

44 ei ole 48. 40-50v välillä keho hajoaa huomattavalla vauhdilla.

No ei hajoa. Miksi hajoaisi? Ei mulla vaan ole mitään kremppaa, ei nitise eikä natise ja vatsalihaksetkin on ihan samanlaiset kuin ennenkin. N48

Oletko oikeasti noin tyhmä, hajoaminen tarkoittaa kehon vanhenemista, jolloin se ei enää uudistu. Kyllä sinun keho hajoaa kokoajan ja kiihtyvällä tahdilla kunnes se lopettaa toimintansa kokonaan. Lähtölaskenta on sinullakin hautaan jo hyvässä vauhdissa.

Ei se ihan noinkaan mene. Kronologinen ikä ja biologinen ikä voivat poiketa toisistaan jopa 20 vuotta. Geenit ja ennen kaikkea elintavat, nääs. Telomeerejä voi pidentää jopa meditaatiolla jne.

Voi kuule, kyllä menee. Kukaan ei todellakaan voi olla eri ikäinen mitä on, luontoa ei huijata millään kasvonkiristyksillä ja maratooneilla.

😂😂😂 Ootko joku foliohattu.

Vierailija
320/732 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin perheuutinen on tilastojen valossa melko poikkeuksellinen( Malmivaaran ja Heikkisen). Tilastokeskuksen mukaan vuonna 2020 Suomessa syntyi 46 463 lasta. Heistä vain 147 syntyi yli 44-vuotiaille äideille. Yleisin synnytysikä oli 30–34 vuotta, keskimäärin synnyttäjä oli 31-vuotias.

Edellisenä vuonna kaikista synnyttäneistä yli 35-vuotiaita oli vajaa neljäsosa.

35 vuoden ikää on pitkään pidetty naisen hedelmällisyyden kannalta tärkeänä: tutkimusten mukaan raskaaksi tulo vaikeutuu jo 30 ikävuoden jälkeen, ja selkeä lasku hedelmällisyydessä näkyy yli 35-vuotiaissa.

iltalehti tänään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme