Onko mua huijattu (Tori)
Maksoin tuotteen ja myyjä sanoi lähettäneensä eilen, mutta seurantatunnuksella ei näy pakettia, eikä myöskään omapostissa näy. Huijaus vai jouluruuhka?
Kommentit (44)
Väittää siis vieneensä jo postiin? Valehtelee tai tiedot väärin. Kun raha postille kilahtaa niin seurantatunnus omapostiin vilahtaa.
Tunnuksella pitäisi näkyä ainakin sen rekisteröinti.Onko näppäilyvirhe jommassa kummassa päässä?
Voisihan myyjää vielä pyytää lähettämään vaikka kuvakaappauksen kuitista tai hänen omasta Omapostistaan.
Juuri tämän takia pitää käyttää ostamiseen VAIN huuto.netiä.
Vierailija kirjoitti:
Ostitko halvan iPhonen? 😆
Ihan talvikengät olisin ostanut.
etkai ladannut ns tori.sovellusta ja laittanut siihen luottokorttia ?
se on goodbye koko tili tyhjä
pienestäkin rikoksesta kannattaa tehdä rikosilmoitus, näitä kun tulee samalel henkilölle paljon on pian poliisilaitoksella ja joutuu maksamaan takaisin
Vieläkö ap lukee tätä, kiinnostaisi tietää, miten kävi?
En ole ap, mutta minua huijattiin viime lokakuussa yli satasen edestä. Luotettavan oloinen kahden lapsen äiti kyseessä, esiintyi omalla nimellään jne. eli en osannut ajatella, että kyseessä huijari. Aloin ihmettelemään, kun mitään ei kuulu maksun jälkeen. Pari päviää odottelin ja laitoin viestiä, missä mennään. Näki viestin, mutta ei vastannut. Laitoin muutaman viestin lisää, joihin sitten vastas, että oli ollut muuttokiireitä ja aikoi seuraavana päivänä viimeistään viedä Postiin. Laitoin, että paketilla ei ole kiire, vaan arvelluttaa vaan, ettei kyseessä ole huijari, kuten kaverilleni oli käynyt. Myyjä vakuutteli, ettei ole ja mainitsi, kuinka häntäkin on huijattu ja kuinka se tuntuu ikävältä.
No, jäin odottelemaan. Seuraavan päivän iltaan mennessä ei näkynyt lähetystä, eikä myyjä vastannut enää viesteihini, eikä lukuisiin soittoihini. Siinä vaiheessa vasta hoksasin googlettaa myyjän prepaid-numeron kuka soitti-palveluun, ja selvisi, että kyseessä täyshuijari, joka oli jo yli vuoden ajan huijannut ihmisiä monilla eri myyntialustoilla ja vieläpä samoilla vaatteilla, mitä minäkin olin ostanut, ts. vain maksanut... 😡 Kommenttejen mukaan muutkin olivat tehneet rikosilmoituksia, vaan silti sama homma jatkui. Ja jatkuu edelleen. Olen nyt pariin kertaan bongannut tuon saman myyjän huijausilmoituksen Torista ja saanut onneksi ylläpidon kautta ne poistatetuksi. Varmasti moni ehti silti tarttua syöttiin...
Tein rikosilmoituksen ja poliisilta tulikin marraskuussa sähköpostia ja esitti lisäkysymyksiä, mutta enää ei ole kuulunut mitään. Kaunkohan noissa lienee menee ja onko joku huijauksen uhri saanut rahojaan takaisin?
Kyllä oli kova isku, ei niinkään taloudellisesti, vaan henkisesti, kun olin jo useamman vuoden tehnyt hyviä kauppoja Torissa, niin myyjänä kuin ostajana, mutta se loppu siihen, kun meni luotto Toriin siinä, että sallivat alustansa toimia rikollisten hiekkalaatikkona, sillä eivät vaadi myyjiltä kunnon tunnistautumista, esim. verkkopankkitunnuksilla, minkä luulisi nykypäivänä olevan ihan helppo nakki...
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minua huijattiin viime lokakuussa yli satasen edestä. Luotettavan oloinen kahden lapsen äiti kyseessä, esiintyi omalla nimellään jne. eli en osannut ajatella, että kyseessä huijari. Aloin ihmettelemään, kun mitään ei kuulu maksun jälkeen. Pari päviää odottelin ja laitoin viestiä, missä mennään. Näki viestin, mutta ei vastannut. Laitoin muutaman viestin lisää, joihin sitten vastas, että oli ollut muuttokiireitä ja aikoi seuraavana päivänä viimeistään viedä Postiin. Laitoin, että paketilla ei ole kiire, vaan arvelluttaa vaan, ettei kyseessä ole huijari, kuten kaverilleni oli käynyt. Myyjä vakuutteli, ettei ole ja mainitsi, kuinka häntäkin on huijattu ja kuinka se tuntuu ikävältä.
No, jäin odottelemaan. Seuraavan päivän iltaan mennessä ei näkynyt lähetystä, eikä myyjä vastannut enää viesteihini, eikä lukuisiin soittoihini. Siinä vaiheessa vasta hoksasin googlettaa myyjän prepaid-numeron kuka soitti-palveluun, ja selvisi, että kyseessä täyshuijari, joka oli jo yli vuoden ajan huijannut ihmisiä monilla eri myyntialustoilla ja vieläpä samoilla vaatteilla, mitä minäkin olin ostanut, ts. vain maksanut... 😡 Kommenttejen mukaan muutkin olivat tehneet rikosilmoituksia, vaan silti sama homma jatkui. Ja jatkuu edelleen. Olen nyt pariin kertaan bongannut tuon saman myyjän huijausilmoituksen Torista ja saanut onneksi ylläpidon kautta ne poistatetuksi. Varmasti moni ehti silti tarttua syöttiin...
Tein rikosilmoituksen ja poliisilta tulikin marraskuussa sähköpostia ja esitti lisäkysymyksiä, mutta enää ei ole kuulunut mitään. Kaunkohan noissa lienee menee ja onko joku huijauksen uhri saanut rahojaan takaisin?
Kyllä oli kova isku, ei niinkään taloudellisesti, vaan henkisesti, kun olin jo useamman vuoden tehnyt hyviä kauppoja Torissa, niin myyjänä kuin ostajana, mutta se loppu siihen, kun meni luotto Toriin siinä, että sallivat alustansa toimia rikollisten hiekkalaatikkona, sillä eivät vaadi myyjiltä kunnon tunnistautumista, esim. verkkopankkitunnuksilla, minkä luulisi nykypäivänä olevan ihan helppo nakki...
Itse ostan vain huutonetistä ja tunnistautuneilta. Nykyään en osta kun en tarvitse mitään.
Myyn Torin kautta ja hyvin luottavaisia on ihmiset.
No itse ilmoitan heti lähetystunnuksen ja kerron että huomenna vien Postiin.
Lähetystunnus tulee heti kun ostaa paketille postimaksun.
Todella mukavia ja kivoja ostajia mulla on ollut.
Tuntuisi pahalta jos joku heitä huijaa.
Mun myymiset ollut noin 50-200 euroa eli melko arvokkaita. Kyllä se sieppaa jos joku huijaa ja menettää 200 euroa.
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että kun Tori.fi:n myyjä luo Postin Helposti- koodin pakettia varten ja lähettää ostajalle kyseisen koodin, se ei vielä takaa, että myyjä olis vienyt pakettia automaattiin? OmaPostissani näen vain että "lähetystä ei ole vielä toimitettu Postille", vaikka myyjä väittää sen sinne vieneensä. Luulen, et mua huijattu nyt. En enää kyllä tee Tori-kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että kun Tori.fi:n myyjä luo Postin Helposti- koodin pakettia varten ja lähettää ostajalle kyseisen koodin, se ei vielä takaa, että myyjä olis vienyt pakettia automaattiin? OmaPostissani näen vain että "lähetystä ei ole vielä toimitettu Postille", vaikka myyjä väittää sen sinne vieneensä. Luulen, et mua huijattu nyt. En enää kyllä tee Tori-kauppoja.
Kyllä. Juuri näin se menee.
Ei ole juuri ollut ongelmia, kun on käynyt itse noutamassa tavarat ja maksanut samalla.
Ostan ja myyn Torissa vain noutaen, puolin ja toisin. Nykyisin en enää käytä Toria juuri lainkaan. Tavara epämääräistä, pyynnöt älyttömiä ja väki.. no huh... Huutis sen sijaan on vallan mainio molemmissa, tehnyt alusta asti sieltä paljon ostoja ja myös jkv myyntiä. Tunnistautuminen on ehdoton valtti, samoin palautteet voi tsekata heti. Suositan lämpimästi!
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on maksanut netissä postimaksun kuitenkin vaikka ei ole ehkä vienyt postiin. Luulisi ettei maksaisi postimaksuakaan jollei toimita pakettia postiin.
Vierailija kirjoitti:
Lähetti matkahuollolla, ei Postilla.
Matkahuollolla on nettisivuilla oma lähetysten seuranta eli eivät näy omapostissa eikä ole mitään tekemistä postin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Et voi luoda helposti koodia ellet ole maksanut lähetystä postille. Ei toimi siten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä on maksanut netissä postimaksun kuitenkin vaikka ei ole ehkä vienyt postiin. Luulisi ettei maksaisi postimaksuakaan jollei toimita pakettia postiin.
Ehkä mä ootan vielä muutaman päivän ennen rikosilmotuksen tekoa. Ihmettelen kyllä sitä että postimaksun maksanut, jos ei aikomusta viedä tuotetta postiin. Ei ollu mistään arvokkaasta tuotteesta onneks kyse.
Kiitos, tämä oli just se tieto, mille hain varmistusta. Pahoittelut epäselvästä aloituksesta, ketutus on suht suuri tällä hetkellä, mutta tyhmyydestä sakotetaan. Paljon olen kauppoja tehnyt, toinen vasta kun sattuu omalle kohdalle. Mutta oppia ikä kaikki, täytyy tehdä rikosilmoitus.