Miksi pituuteni vaihtelee näin paljon?
Eli terveysasemilla ja lääkäreissä pituudekseni on mitattu 171,8-172,5 senttimetriä mutta kotona kun olen mittaillut ja tarkistanut vielä useita kertoja niin olen saanut tulokseksi vain 171,5 senttimetriä? Mistä voi johtua noin suuri vaihtelu?
Kommentit (10)
Ihminen on aamulla pidempi kuin illalla. Onko sukat jalassa kun mitataan, millainen on ryhti mittaushetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aamulla pidempi kuin illalla. Onko sukat jalassa kun mitataan, millainen on ryhti mittaushetkellä.
Ei kenenkään sukat 2cm paksuiset ole :D
Jospa olet vielä kasvuiässä. T. M174 cm
Mikä tarkoitus tolla sun mittailulla on?
0,7 cm ei mitenkään hirveä iso vaihtelu ole. Onko kotona varmasti tarkat mittausvälineet? Onko ollut selkä suorana, leuka ylhäällä ja hyvä ryhti, siitä voi tulla se ero.
Vierailija kirjoitti:
Tietää että mikä on minun oikea pituus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietää että mikä on minun oikea pituus.
Korjaan selvittää.
Tuota... mitä väliä sillä on, mikä sun pituus on, oikea tai väärä? Miksi haluat sen noin kiihkeästi tietää?
Haloo, mitä väliä on ihmisen pituudella, onko se millin tai jopa sentin tai tuuman sinne tai tänne?
Mulla ei ole harmainta aavistusta, kuinka pitkä olen. Teininä olin luokkani pisimpiä tyttöjä ja sen takia hölmöyksissäni vähän kyyristelin mittauksissa, joten se koulun antama luku ei takuulla päde.
Mutta enpä ole sen jälkeen ikinä mittauttanut itseäni missään, saati itse mittaillut. Olen mikä olen, ketä kiinnostaa.
No johan tuon verran tulee vaihtelua siitä miten suoran ryhdin jaksaa vanuttaa.