Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidella masennus salassa?

Vierailija
13.09.2006 |

Olen ihan ryytynyt tähän elämiseen enkä saa revittyä itseäni tekemään juuri mitään. Tuntuu että kaikki on ihan ylivoimaisen vaikeaa, yksinkertaisimmatkin asiat. Släminen ei enää kiinnosta, mutta lasten takia olisi vielä vähän aikaa jaksettava. Jotain tarvii tehdä, mutta kotimaiselle lääkärille en voi mennä, koska sukulaisissani on todella paljon lääkäreitä ja pelkään että joku kumminkin jossain vaiheessa onnistuu näkemään potilastietoni. En siis kerta kaikkiaan voi myöntää tätä sairautta kenellekään.

nyt siis kehiin lääkärit kiertäviä vaihtoehtoja! Voiko masennuslääkkeitä tilata netistä? ovatko ne turvallisia? Entä onko olemassa luonnonlääkintäkeinoja joita saa käsiinsä ilman reseptiä. Liikuntaa ja kavereille puhumista on turha ehdottaa, kumpaankaan en suostu.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi tunnustaa samalla aikaa, että ei pysty hoitamaan lapsiaan tai kotiaan, ja kieltäytyä samalla lauseella kaikesta mahdollisesta avusta ja hoidosta.

Jos tämä olisi totta, ap eläisi sellaisessa valheessa, että aika vaikea olisi tästä lähteä toipumisen tielle. Jos ei ole valmis tekemään mitään muutoksia itsessään, ei masennuksesta voi parantua kuin väliaikaisesti lääkkeillä.

Jos masennus vaivaa oikeasti, silloin tarvii ja on PAKKO pyytää apua puolisolta, suvulta (juuri niin!), naapureilta jne. Mutta ei kyllä mielellään lapsilta. Heidän on oikeus olla lapsia.

T: yksi oikeasti masennuksesta kärsivä

Vierailija
22/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä oikeasti on mahdollista, että ap:n tilanteessa olevia ihmisiä on. Tuskin kieltäytyisivät kaikesta avusta, jos sitä tultaisiin henkilökohtaisesti tarjoamaan, mutta kynnys hakeutua itse hoitoon on liian korkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen ihmisen on myönnettävä ja tunnustettava oma tilansa ja tilanteensa jopa sillä riskillä, että aviomussukka tykkää huonoa. Masennuksen ollessa kyseessä joutuvat muuten maksumiehiksi lapset. Omat kulissit ja miehen arvostus eivät voi olla tärkeämpiä asioita kuin omien lasten kasvun ja kehityksen turvaaminen.

Minustakin jotenkin koko tämä juttu haiskahtaa.

Vierailija
24/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähelleen ihmisiä joiden kanssa voi puhua asioista ja jakaa arkea. En usko et voit parantua masennuksesta salaa. Pelkät lääkkeet ja kerta viikossa terapiaa ei riitä.

Vierailija
25/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveysjuttuja voi lukea vain työterveyslääkäri ja erikoislääkärillä käyntejä vain sen erikoisalan lääkäri - ja hänkin vain potilaan läsnäollessa.

Lääkäreillä ja hoitohenkilökunnalla on VAITIOLOVELVOLLISUUS - tosin asiaa hieman lähempää selvittäneenä paljon tehdään valituksia tietosuojarikkomuksista, mutta kaikesta jää esim. tietojärjestelmiin sormenjäljet - ja nythän on vireillä jopa lakiluonnos, jossa potilaalla itsellään on oikeus selvittää, ketkä kaikki ovat hänen tietoja lukeneet - eli kyllä aika helposti epäasialliset katselijat kiinni jää.

Minä - lääkärillä käyneenä - masennuksen ja työuupumuksen kokeneena olen vain iloinen, että kävin: ensin pitkään sinnittelin sairauslomilla, mutta sitten pahimmalla hetkellä en päässytkään omalle lääkärille, vaan toiselle, ja hän aloitti heti lääkityksen - ja siitä olen kovin iloinen - jopa yllättynyt sen nopeasta tehosta.

Vierailija
26/30 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä vosit saada apua ongelmaasi. Lause käy myös hakukoneella ja löydät tuotteen.

Vierailija
27/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska en ole ikinä ollut palkkatöissä. Pienimuotoista yritystoimintaa on ollut vähän, mutta tätä nykyä ei juuri myyntiä ole, vain mätkyjä ja maksamattomista veroista. Näistäkään mieheni ei mitään tiedä, kohta kyllä alkaa varmaan kysellä miksi aina vaan lainaan yhteisestä kassasta liiketoiminnan tilille enkä ikinä maksa takas :(

Lapsista en ole niinkään huolissani. Minulla oli vastaava masennuskausi silloinkin kun vanhimmat lapset olivat pieniä. Silloin jopa olin raivoisa ja väkivaltainen heitä kohtaan. Siitä huolimatta he ovat nyt pärjääviä ja auttavaisia kouluikäisiä. Silloin pääsin masiksesta yli lohduttautumalla sillä että lapset kasvaa ja pääsen vielä elämäänkin. Mutta nyt tuntuu ettei sitä elämää kuitenkaan tule vaikka lapset kuinka kasvais, elämän tyhjyys ja typeryys ei olekaan heistä kiinni vaan päin vastoin he ovat ainoa syy olla enää olemassa :( Lapsetkaan tuskin vaistoavat muuta kuin että äiti on tavallista väsyneempi. En makaa sängyssä vaan linnottaudun huoneeseeni muka töitä tekemään, vaikka mitäänhän en saa aikaiseksi. Delegoin isommille lapsille kodin ja pienempien hoidon koska " minulla on niin kiire" .

Vierailija
28/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vallan ruusuisena aloittelee tätä päivää :(

Vierailija
29/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kai sitä nyt masentuu, jos ei saa koskaan olla heikko ja tarvita tukea. Ymmärrät tämän varmaan itsekin? Puhu miehesi kanssa, ihan oikeasti. Ja jos hän ei ymmärrä, että masennus on _SAIRAUS_ eikä heikkous, niin anna koko miehen olla. Saatko edes sairastaa flunssaakaan ilman että miehesi heti ylenkatsoo sinua?

Että todellakin, sairastaminen (vaikka flunssan) ärsyttää miestäni todella paljon. Hän aina syyttää minua etten viitsi pitää huolta siitä etten sairastu. Myös raskaus- ja lapsivuodeajat hän on pysytellyt tiukasti poissa kotoa ettei vaan joudu auttamaan nuutunutta vaimoa. Mutta hänessä on hyvätkin puolensa, varsinkin se, että hän ihan nurkumatta elättää käytännössä vaimon ja neljä lasta. Omat tuloni eivät parhimmillaankaan ole olleet mitään suuria. Jos eroaisin, en pystyisi elättämään lapsiani kun en töitäkään pysty tekemään. Mihin lapseni silloin joutuisivat? Isälleen heitä ei voisi jättää koska häntä ei pätkääkään kiinnosta heidänkään hoitonsa tai hyvinvointinsa. Masennksestani huolimatta olen 10 kertaa parempi vanhempi heille :(

Vierailija
30/30 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän kukaan voi tunnustaa samalla aikaa, että ei pysty hoitamaan lapsiaan tai kotiaan, ja kieltäytyä samalla lauseella kaikesta mahdollisesta avusta ja hoidosta.

Miten niin olen kieltäytynyt avusta? Päin vastoin, pyydän apua, mutta sellaista ettei minun tarvitse menettää kasvojani lähipiirissäni. Minä olen tuote, mallinukke, en ihminen heidän silmissään (mukaan lukien oma ja miehen suku).

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi