Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikään ehkäisy ei sovi

Rakkaudennälkäinen91
08.12.2021 |

Argh kun ärsyttää. Ollaan oltu miehen kanssa 2 vuotta yhdessä, mutta seksielämä ei ole vieläkään päässyt kunnolla luistamaan, koska ehkäisyn kanssa on aina ongelmaa.

Kun tapasimme, minä en syönyt pillereitä (aiheuttavat mm. pahan aknen). Mies ei voi käyttää kumia, koska se aiheuttaa aina paljon kipua ja jopa haavoja. Ei ole siitä kiinni, että tuntuisi hieman epämiellyttävältä tai "seksi ei tunnu yhtä hyvältä niiden kanssa" vaan siis vetää vehkeen kokonaan punaiseksi, kipeää ihottumaa yms. ei niin mukavaa.
Kokeiltiin kaikki eri kumimerkit, apteekin kumit, lateksittomat, eri kokoiset jne. Aina sama lopputulos: pakko keskeyttää seksi miehen kivun takia.

Alkusuhde meni siis kumeja testaillessa ja miehen halu tietysti laski, kun tuli aina kipua. Lopulta minä otin pillerit, joita sitten söin vuoden. Hormonit ylipäätään ei sovi minulle yhtään, ihan sama, mikä pillerimerkki on. Pahin oire on todella paha akne. Myös libidon lasku, mielialan isot vaihtelut jne. kuuluvat pakettiin. Miehellä meni pitkään haavoja parannellessa ja pillereiden aikana minulla ei seksi edes mielessä (tehokas ehkäisy!), joten hiljaista oli niidenkin aikana.

Lopulta nyt kesällä jätin pillerit ja otin kuparikierukan. Se sopii muuten hyvin, mutta mies tuntee ne langat, vaikka niitä on jo kahteen kertaan lyhennetty gynekologilla ja lankojen pitäis olla kunnolla siellä kanavassa. Eli jälleen kerran miehelle tulee kipua seksissä. Kuulema tuntuu samalta kuin naulalla tökkisi ja menee useita päiviä, että paikat paranee. Ja taas miehen ei tee mieli, koska odottaa sitä kipua, vaikka sitä ei ihan joka kerta tulisikaan. Eli mies on jo tottunut siihen, että seksi minun kanssa sattuu, ja se syö libidoa. Ollaan kuitenkin vasta vajaa kolmekymppisiä.

Vertaistukea ja neuvoja?

Kaikki hormonit ja kumit on kokonaan pois laskuista...

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies ei voi käyttää kumia, koska se aiheuttaa aina paljon kipua ja jopa haavoja", "otin kuparikierukan. Se sopii muuten hyvin, mutta mies tuntee ne langat, vaikka niitä on jo kahteen kertaan lyhennetty gynekologilla"? Kuinka tyhmiä ihmiset ovat jos vataavat tähän viestiin, mukaan lukien minä. Mutta ei voi kun ihmetellä. Lankoja oikein lyhennettiin kahteen kertaan?

Vierailija
22/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tullut paljon kommentteja! Kiitos kaikille, nämä auttavat asian pyörittämisessä 🤗 Yritän vastailla tässä kaikkiin kysymyksiin.

Ollaan 29-vuotiaita eikä lapset ole vielä suunnitelmissa. Lapsia kyllä halutaan, mutta nyt ei riitä aika heihin panostamiseen, joten ehkä noin 4 vuoden päästä alkaa olla ajankohtaista. Joten sterilisaatio ei ole myöskään vaihtoehto ☹️

Käytiin sukupuolitautitesteissä suhteen alussa ennen seksielämän aloittamista, koska oli tiedossa, että mies ei tosiaan pysty kumeja käyttämään. Oltiin molemmat puhtaita.

Aiemmissa suhteissa miehen kumppanit ovat käyttäneet e-pillereitä, joten ehkäisy on tullut niiden kautta.

Miehen iho on kasvoilla ja muuallakin normaalia herkempi, joten se ehkä selittää, miksi kumit aiheuttavat noin ison reaktion. Ollaan molemmat terveitä, joten mitään muuta syytä en keksi 🤔

On kyllä ärsyttävää, että ehkäisy on lähes aina hormonaalista tai ei sovi iholtaan herkemmille... Miksihän ei ole keksitty pilleriä, jonka molemmat ottaisi juuri ennen seksiä ja se estäisi hedelmöittymisen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kuparikierukan laiton yhteydessä gyne jätti langat hieman pidemmiksi, jotta voin ainakin alussa niiden avulla tunnustella, että kierukka on paikallaan. Heti kun huomattiin, että ne satuttaa miestä, kävin tietenkin lyhennyttämässä ne.

Nyt lankojen pitäisi olla kanavassa, mutta ainakin kuukautisten jälkeen mies ne tuntee ne. Ehkä kuukautisten takia kanava on alempana ja sen myötä myös langat?

Vierailija
24/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit vastaamatta kahteen viestiin koskien peppuseksiä, onko se vaihtoehto teille?

Siinähän ei tarvitse ehkäisyä ja tuottaa nautintoa molemmille. Win-win.

Itse voisin olla vaikka kokonaan ilman vaginayhdyntää jos aina saisi peppua.

Vierailija
25/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko perhanaa vasektomiaan vaan tai oikeasti käännytte molemmat sekä lääkärin että psykiatrin juttusille.

Vierailija
26/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppua kaipaa VAIN homot! normi mies ei kakkoseen katso! Sanosin että nylkytys ja mahalle lastit. Siinä se. Mellä ollut aina se ainoa ehkäisy! Hyvin toiminut yli 30 vuotta. Nyt ei kiinnosta koko seksi kumpaakaan eli se siitä. Luonto hoiti asian.

Vierailija
27/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natural Cycles-applikaatio. Maksaa n.60e/a.

Vierailija
28/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei hanki lapsia niin miehelle on helppo tehdä sterilointi kiveksiin siinä vain johtimet laitetaan kiinni. Samoin naisella mutta isompi homma kun vatsan sisällä. Esimerkiksi syylät on yleisiä sukuelimissä ja niistä tulee verta jos hankautuu joten on ne gynegologin hommia tutkia kondyloomat on yleisiä sukuelin syyliä. Sitten myös tamponin naru hankaa jos se on jäänyt . Mutta miehen vastuu ehkäisystä. Miehen pitää itse hoitaa ehkäisy ja terveys asiat hygienia. Ja nämä peräsuoli jutut ei kuulu normaaliin elämään. Ne sairaudet on erikseen sitten.

Vierailija
29/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortsu aiheuttaa kipua ja haavoja? Mitä hittoa?

käyttänyt ilmeisesti isojen poikien kumeja ja ne on lerpattaneet laskoksilla, oikea koko olisi ilmeisesti s.

Vierailija
30/30 |
11.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonallisia ehkäisymenetelmiäkin on monenlaisia eli vaikka sulle yhdestä pillerimerkistä tulee akne niin ei tarkoita että kaikista mahdollisista tulisi. Käytitkö yhdistelmäpillereitä vai minipillereitä? Minipillereissä on pelkästään keltarauhashomronia ja hormonimäärä on pieni joten voisi sopia sulle. Meilläkin on ongelmia ehkäisyn kanssa. Miehellä loppuu erektio heti kun laittaa kondomin päälle vaikka kuinka tekisi mieli sekisä. Ei auta vaikka ollaan kokeiltu eri merkkejä ja eri kokoja. Ei vaan pysty kortsun kanssa. itse en taas kauhean mielelläni lähtisi hormoneitani sotkemaan ja ilmeisesti aurallinen migreenikin estää suurimman osan ehkäisyvaihtoehdoista, Aion nyt kuitenkin kokeilla noita minipillereitä vaikka niissäkin on omat huonot puolensa. Niitäkin on kuitenkin eri merkkejä ja eri merkitkin voivat vaikuttaa eri tavoin.