Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edesvastuutonta laittaa lapsi ulkoiluttamaan yksin isoa koiraa!

Vierailija
14.03.2015 |

Oltiin koiran kanssa metsässä lenkillä, kun noin 10-12 vuotias poika tuli vastaan ulkoiluttaen yksin nuorta saksanpaimenkoiraa. Koira veti ja pikkupojalla ei ollut mitään hallintaa koiraan. Järkyttävää katsottavaa.

Oikeasti vanhemmat, miettikää kun otatte niitä koiria! Jos on tarkoitus että lapsenne ulkoiluttaa koiraa yksin, onkohan iso saksanpaimenkoira se oikea rotu?? Ei lapsi pysty kontrolloimaan tai kouluttamaan koiraa, vastuu on aikuisella! Tuota menoa tästäkin saksanpaimenkoirasta tulee huonosti käyttäytyvä remmirähjä, kun sille ei opeteta ohittamista tai miten kävellään remmissä (tässä tapauksessa ei ollut edes remmi vaan flexi). Ihan turha ihmetellä minkä takia koirat käyttäyvät huonosti jos vaativa rotu laitetaan pikkupojan käsiin ilman minkäänlaista valvontaa!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mitä voi pikkulapsi koiralle, mikäli tämä päättää lähteä juoksemaan ja ehkä hyökkäämään päin toista koiraa tai autoa. Pahaa jälkeä siinä tulee.

Vierailija
2/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelin tänä aamuna kauppareissulla, kun katselin, miten vähän toisella kymmenellä oleva hento tyttö ulkoilutti isoa paimenkoiraa (joko schäfer tai muu vieläkin isompi). Katsellessani koira tosin käveli ihan rauhallisesti, mutta mitä olisi tapahtunut, jos jokin asia olisi vaikuttanut koiraan niin, että se olisi menettänyt hermonsa. Riehaantunut koira olisi vetänyt tyttöä kuin riepua perässään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näkyy usein sellainen tosi iso koira jota taluttaa ehkä 12 v tyttö. En tiedä rotua, sellainen tuhti pitkarvainen tosi kiltin oloinen koira. Olen vain katsonut että jos koira päättää mennä niin ei sillä hentoisella pikku likalla ole mitään mahdollisuutta pidellä sitä koiraa. Raavaalla miehelläkin tekisi tiukkaa pidellä arviolta 80 kiloista koiraa.

Toisaalta varmasti hyvä turva nykyään kun raiskaajia pyörii joka paikassa.

Vierailija
4/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pienet koirat sen parempia ole. Jollain terrierillä on pirusti voimaa.

Vierailija
5/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin labbis vie rouvaa kuin litran mittaa... Koulutus...

Vierailija
6/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:20"]Naapurin labbis vie rouvaa kuin litran mittaa... Koulutus...
[/quote]

Itse olen laiha, 150 senttinen, kakskymppinen tyttö ja minulla on vilkas labbis. Vaikka olen pieni ja hennon näköinen niin olen vahvempi kun miltä näyttää. Jos koira alkaa vetää niin vedän kovempaa. Vielä ei ole voimat loppuneet ja voitan koiran hihnan vedossa joka kerta. Ulkonäkö voi pettää.

Vierailija
7/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:20"]Naapurin labbis vie rouvaa kuin litran mittaa... Koulutus...
[/quote]

Itse olen laiha, 150 senttinen, kakskymppinen tyttö ja minulla on vilkas labbis. Vaikka olen pieni ja hennon näköinen niin olen vahvempi kun miltä näyttää. Jos koira alkaa vetää niin vedän kovempaa. Vielä ei ole voimat loppuneet ja voitan koiran hihnan vedossa joka kerta. Ulkonäkö voi pettää.
[/quote]

Koulutus niin ei tarvi väkivaltaa käyttää. Ja tuo rouva lentelee perässä...

Vierailija
8/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:20"]Naapurin labbis vie rouvaa kuin litran mittaa... Koulutus...
[/quote]

[/quote]

Onkohan jtn koulutukses vialla, kun pitää kehuu, että vedät koiraa lujempaa, ku se sua?

Vierailija
9/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voi koira parkaa

Vierailija
10/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="14.03.2015 klo 12:20"]Naapurin labbis vie rouvaa kuin litran mittaa... Koulutus...
[/quote]

[/quote]

Onkohan jtn koulutukses vialla, kun pitää kehuu, että vedät koiraa lujempaa, ku se sua?
[/quote]

On koulutettu mutta jos yrittää esim mennä haistelemaan toista koiraa tai innostuu niin kyllä siinä saa silti pidellä. Ei ne koirat mitään robotteja ole

Vierailija
11/11 |
14.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kun laittaa 7-vuotiaan vetävän kääpiösnautserin kanssa yksin. Ja kun se koira vetää tyttöä 101/0. Kyseessä on nimittäin naapuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme