Ketä äänestää, jos haluaa lopettaa tempputyöt.
Siis haluaisin, että jokaisest työstä saisi tes:n mukaisen palkan, eläke kertyisi, työterveydenhoito sisältyisi jne. Haluan, että loppuisi ihan kaikki työskentely ilman palkkaa.
Ketä äänestän?
(Olen akateeminen työtön ja ollut perusarvoiltani kokoomuslainen)
Kommentit (14)
Jos olet akateeminen, sinulla varmaan on tiedonhakutaidot kunnossa, niin että voit itse etsiä ehdokkaan kysymättä toisten mielipidettä?
Tuo "työterveys sisältyisi" on aika hassu toive, koska harva tajuaa, että lakisääteinen työterveys käsittää pelkästään työperäisten sairauksien ennaltaehkäisyn ja hoidon. Ei siis lääkärintodistusta flunssasta tai sappirakon poistoa. Meillä aika moni uusi työntekijä on ihmeissään, kun työterveyteen ei kuulukaan hammashoito, gynekologi tai neurologin palvelut.
Toisaalta tuon toiveen vastapainona voisi olla työnantajien toive siitä, että palkkaa maksetaan vain tehdystä työstä eikä sairauspäivistä, äitiyslomasta jne. Työpaikkoja (niitä palkallisia) tulisi aika pian lisää, jos työntekijä olisi itse vastuussa niistä päivistä, jolloin ei jouda töihin.
Kaikki niitä kannattaa valitettavasti. Harmi homma, vääristää työmarkkinat aivan vituralleen kun tämä villitys keksittiin.
Hyvä kysymys ap. Valitettavasti kaikki edustajat taitaa kannattaa temppu eli orjatöitä. Pitäs saada aikaan yleislakko orjatöitä vastaan mutta ei näytä sekään onnistuvan. Töissä olevien on syytä olla huolissaan sillä porvareilla on kova hinku korvata teidät orjilla.
Mäkin äänestäisin jos joku vastustaisi orjatöitä. Ja olen itse töissä.
Orjatyöt vituttaa ihan järjettömästi. Viime viikko meni kuumeessa niin onneksi ei tarvinut mennä orjailemaan. Kolme viikkoa pitäisi vielä kärsiä orjuutta ja pelkkä ajatus käy hermon päälle. Vielä sellainen paikka että moraalini ei salli tehdä jäynää. Tämän paskan loppuun kuuluu palautteen anto. Siinä saa työkkärin lehmät kuulla kunnon avautumisen. Haukun koko homman viimisen päälle. Työttömyyteen tämä touhu ei vaikuta vaan ainoastaan katkeroittaa kun kyykytetään karenssin uhalla.
Luin että tumputustyöt. Vastaan silti: autan mielelläni haluamallasi tavalla, jos et jaksa enään tumputtaa.
Mäkin tianaan vaa 15€/h. Kyl pitäs tianaa ainaki 20€/h et ois fyrkkapoliittisesti kivaa.
Mut semmä vaa sanon, et 15€/h voi hyväl zägäl tianaa yli 45 000€ vuadessa, jos jaksaa ylitöitä painaa.
Tyän verotusta tulis keventään, ja samalla poistaa orjatyöt täysin. Palkattomat työt laittomiksi, sanon mä.
Ymmärrän, jos työharjoittelija ei ole täydellä palkalla, mutta täysin palkatta työtä tekeviä harjoittelijoita en ymmärrä alkuunkaan. TES minimi heillekin. Vakkarille sitten PARAKE varmaan yleensä nostaa liksaa tehdasolosuhteissa ainakin.
On oikein ettei työttömyyskorvauksella vain lorvita kotona
Ilmeisesti ei löydy?