Miksi kaupat on täynnä niitä p**keleen rumia tonttu-ukkoja, joista näkyy vain nenä?
Oikeasti! Käykääpä minkä tahansa kaupan joulukoristeosastolla niin huomaatte, että muita koristeita ei meinaa löytyä ollenkaan. Kuka on päättänyt, että nuo yököttävät pulleat tontut ovat yhtäkkiä trendikkäitä? Mitä ihmettä??
Kommentit (62)
Nuo on jotenkin joo aika kammottavia ja siitä nenästä tulee mieleen ihan joku muu uloke..
Kai niitä on helppo tehdä.
Yllätyin, kun näin somessa amerikkalaisia joulutarroja, johon oli kopioitu samanlaisia tonttu-ukkoja.
Kenen mielestä ne on hienoja? Olen aina inhonnut niitä.
Olen aina inhonnut tonttuja. Ja joulupukki sekä muoriaan. Rumia ja osaksi myös lihavia hahmoja. Jouluenkelit ovat kauniimpia. Ja tietenkin kaikki eläinhahmot.
Vierailija kirjoitti:
Suloisia ovat.
Suloisuus karisee siinä vaiheessa, kun noita tonttuja on kymmenessä eri koossa hyllyt täynnä. Kammottavia.
En pidä punaisesta jouluvärinä. Tontut ovat usein punapukuisia. Ja rumia muutenkin. Haluan ympärilleni ja kotiini vain kauiniita esineitä sekä kimallusta. Rustiikki olkipukkijoulu ei ole minun juttuni.
Tuollainen tonttu tonttuilee päin seiniä, kun se ei näe mitään.
Noita tonttuja saa myös vihreänä, jos punainen ei kelpaa (muita värejä harmaa ja vaaleanruskea).
Tein itse tonttuja kun ei mistään löytynyt kivoja "oikeita" tonttuja!
Meinasin kirjoittaa, että en tykkää ihmishahmoista, mutta enkelit ovat tosiaan jees. Tontut ja pukit sen sijaan creepyjä. En tykkää yhtään.
Vierailija kirjoitti:
En pidä punaisesta jouluvärinä. Tontut ovat usein punapukuisia. Ja rumia muutenkin. Haluan ympärilleni ja kotiini vain kauiniita esineitä sekä kimallusta. Rustiikki olkipukkijoulu ei ole minun juttuni.
Näin noita tonttuja vasta täysin mustaan puettuna ja ne olivat vielä rumempia.
Marimekkomammoilla varmaan tonttuja kämpät täynnä. Niille katetaan sitten piparikaffit Unikko- ja Räsymattomukeihin ja tiptaptipetap kun on hauskaa ja mukavaa ja insta laulaa..........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin noita tonttuja vasta täysin mustaan puettuna ja ne olivat vielä rumempia.
Ei auta vaikka olis puettu mihin väriin tahansa. Tontut ovat vastenmielisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on jotenkin joo aika kammottavia ja siitä nenästä tulee mieleen ihan joku muu uloke..
Olet ilmeisesti nähnyt sen muun ulokkeen tulevan hatun alta kun heti tunnistit
https://www.prisma.fi/fi/prisma/aarikka-koriste-pakkanen-golfaaja
Näillä on hintaa melkein 20€, kuka viitsii sen maksaa. Aikoinaan tehtiin tarhassa samanlaisia.
Cancel kulttuuri jo jouluun kun enkelitkin jo sai lähdön ja muista tunnusmerkeistä tehdään jotakin jo aivan muita versioita.Täälläkin jo Joululaulua virkkaa mainoksessa jo alunperin äijämiesten uhoamiskappale?
Luonnonraiskausta valmistaa rumia joulukoristeita. Surettaa aina kun näen tälläisiä kaupoissa. Samat materiaalit ja vastaavan työpanoksen voisi käyttää kauniiden esineiden valmistukseen.
No ilmeisesti joku tykkää, kaikki eivät ole samanlaisia. Ei niitä kuitenkaan ole pakko ostaa, luulitko, että on pakko. Osta toisenlainen tonttu, itsesi näköinen, tonttu.
Sama ärsyttänyt jo monta vuotta! Missä niiden silmät on!
Vierailija kirjoitti:
No ilmeisesti joku tykkää, kaikki eivät ole samanlaisia. Ei niitä kuitenkaan ole pakko ostaa, luulitko, että on pakko. Osta toisenlainen tonttu, itsesi näköinen, tonttu.
En usko että tykkää, esim Tokmannisssa ovat olleet samat tontut myynnissä jo monta vuotta, ei näytä menevän kaupaksi, samoin joulukoristeissa, aina vaan samaa.
Suloisia ovat.