Työnhakija soittelijat ärsyttää...
Ei meillä niistä tykätä. Häiritsevät töitä ja osa on niin ylipirteitä, ettei meinaa itse saada sanaa väliin. Meille kannattaa lähettää sähköpostia. tosin töitä ei ole tarjota, mutta soittelu alalla, jossa pitää saada keskittyä, häiritsee. Ihan tarpeeksi tulee jo työpuhelujakin.
Kommentit (27)
Kunnon wt duuni kun käytetään puhelinta.. ja joku vielä haluu sinne? Oookei!
Sinun paikallesi voisi ottaa jonkun uuden työntekijän paremmalla kirjoitustaidolla.
Kannattaisiko asia mainita firman nettisivuilla?
Sanotaan, että pitää olla oma-aloitteinen ja hakea reippaasti töitä. Sitten sanotaan, että ärsyttää, kun töitä ihan oikeasti yritetään hakea. Ristiriitaista?
Eiks teillä ole sihteerikköä joka vastaa puheluihin?
No just. Kuule, jos joku aktiivisesti hakee töitä ja soittaa sulle asioikseen, niin eikö se oo mukava juttu. Joku haluaa teidän firmaan töihin, mutta ei varmaan kannattais, kun sulla on tommonen asenne.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:10"]
Eiks teillä ole sihteerikköä joka vastaa puheluihin?
[/quote]
Ei tarvita. Pikkufirma, insinööritoimisto, meitä on vain muutama. Kirjoitustaito on toisarvoista, pitää osata enemmän muita asioita.
Yhdyssanavirheet ärsyttävät minua.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:11"]
No just. Kuule, jos joku aktiivisesti hakee töitä ja soittaa sulle asioikseen, niin eikö se oo mukava juttu. Joku haluaa teidän firmaan töihin, mutta ei varmaan kannattais, kun sulla on tommonen asenne.
[/quote]
Ei meillä tulla luultavasti koskaan ottamaan työntekijöitä lisää, eikä sijaisia. Neuvomme lähetttämään sähköpostia, se on fiksumpi tapa lähestyä.
Kyllä minuakin äsyttäisi, tyhmä pitää olla jos soittelee kun vapaista paikoista ei ole ilmoitettu. Mikä saa ihmisen luulemaan vielä tänäpäivänä, että soittamalla randomisti jonnekin työpaikalle saisi töitä vaikka ko. firma ei ketään hae?
Nykyisin käytössä on muita paljon parempia menetelmiä ottaa yhteyttä jos haluaa, eikä häiritä muutenkin ylikuormalla työskentelevää puhelimen kanssa. Sähköpostissa voi sitten vaikka liittää kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat tiedot itsestään ja firmassa voidaan viskata mielenkiinnottomat mailit huit vittuun kun ei ole työpaikkaa tarjolla.
Itse en koskaan ottaisi töihin sellaista idioottia joka soittelee kuin joskus puhelimen keksimisen aikaan, sellainen ihminen ei ole päässyt vielä 2000 luvulle eikä siten kyllä menestyisi nykypäivisessä työelämässäkään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:17"]
[/quote]
Ei meillä tulla luultavasti koskaan ottamaan työntekijöitä lisää, eikä sijaisia. Neuvomme lähetttämään sähköpostia, se on fiksumpi tapa lähestyä.
[/quote]
Miksi pitää lähettää sitä sähköpostia jos ette kerran enää koskaan ole ottamassa lisää työntekijöitä (olette lopettamassa???). Eikö voi sanoa suoraan, että teille ei palkata uusia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:17"]
[/quote]
[/quote]
Puolet oikein. Järkevintä on laittaa s-postia ja sitten soittaa perään. Yleensä pelkkä s-posti hukkuu muun roskapostin ja hakemusten alle, ettei sitä kukaan muista.
Puhelimeen voi suoraan sanoa, ettei uusia työntekijöitä tarvita, kiitos hei. Tietenkin pidemmän ajan päälle se voi antaa huonon kuvan firmasta, joten hyvin ymmärrän, että haluat purkautua asiasta vain täällä. Ei haittaa, aioin jatkossakin laittaa s-postia ja soittaa firmoihin. Turha Stubbin tulla sanomaan, ettenkö edes yritä laittaa korttani kekoon (se paskapää).
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:21"]Kyllä minuakin äsyttäisi, tyhmä pitää olla jos soittelee kun vapaista paikoista ei ole ilmoitettu. Mikä saa ihmisen luulemaan vielä tänäpäivänä, että soittamalla randomisti jonnekin työpaikalle saisi töitä vaikka ko. firma ei ketään hae?
Nykyisin käytössä on muita paljon parempia menetelmiä ottaa yhteyttä jos haluaa, eikä häiritä muutenkin ylikuormalla työskentelevää puhelimen kanssa. Sähköpostissa voi sitten vaikka liittää kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat tiedot itsestään ja firmassa voidaan viskata mielenkiinnottomat mailit huit vittuun kun ei ole työpaikkaa tarjolla.
Itse en koskaan ottaisi töihin sellaista idioottia joka soittelee kuin joskus puhelimen keksimisen aikaan, sellainen ihminen ei ole päässyt vielä 2000 luvulle eikä siten kyllä menestyisi nykypäivisessä työelämässäkään.
[/quote]
Puhelinsoitolla jää paremmin mieleen, herättää työnantajan kiinnostuksen ja tekee yleensä positiivisen vaikutuksen. Sähköpostilla taas - kuten itsekin totesit - lentää suoraan roskakoriin. Harva vaivautuu lukemaan koko viestiä tai edes avaamaan liitetiedostoja. Tämän kaiken olen itse elävässä elämässä todennut.
Rekrytoijakaverini joskus puuskahti, että on kiva, että työnhakijat ovat aktiivisia, mutta olisi vielä kivempi jos se aktiivisuus suuntautuisi jonkun muun työpaikalle.
Oikeastihan hakijatulva on sellainen, että ainakin kaikki firmat, joilla on helposti netissä saatavilla yhteystiedot, saavat jatkuvasti puheluja ja sähköposteja työnhakijoilta. Massaa on vain liikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:21"]
Kyllä minuakin äsyttäisi, tyhmä pitää olla jos soittelee kun vapaista paikoista ei ole ilmoitettu. Mikä saa ihmisen luulemaan vielä tänäpäivänä, että soittamalla randomisti jonnekin työpaikalle saisi töitä vaikka ko. firma ei ketään hae?
[/quote]
Idiootti. Eri paikoilla on PALJON tarvetta uusille työntekijöille, joita ei ole vielä ehditty syystä tai toisesta laittaa esille. Soittamalla saattaa saada sen uuden työpaikan, eikä tarvita tehdä isoa ja aikaavievää rekryä.
Pysy työtön pummi vain sohvan pohjalla, et tiedä työmaailmasta selkeästi mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:26"]Rekrytoijakaverini joskus puuskahti, että on kiva, että työnhakijat ovat aktiivisia, mutta olisi vielä kivempi jos se aktiivisuus suuntautuisi jonkun muun työpaikalle.
Oikeastihan hakijatulva on sellainen, että ainakin kaikki firmat, joilla on helposti netissä saatavilla yhteystiedot, saavat jatkuvasti puheluja ja sähköposteja työnhakijoilta. Massaa on vain liikaa.
[/quote]
Olisi paremminkin tyytyväinen siitä, että on paljon hyviä hakijoita, joista valita parhaat. Eikö huonompi tilanne olisi sellainen, että hakijoita olisi vain muutama ja nekin enimmäkseen surkeita.
Miten niin soittamalla jää mieleen? Sähköpostista jää jälki, soitosta ei. Meillä on edelleen yhteinenkin numero, pääasiassa minun käytössäni koska pomo haluaa välillä rauhan, mutt ala on sen tyylinen, että kiinni pitää välillä saada. Minä teen sitten päätöksen, onko asia tärkeä vai ei. Ei siihen soiteta edes joka päivä, joten todellakaan ei tarvita sihteeriä. Meillä vastataan kaikkiin sähköposteihin.
Puhelinsoitot ovat yleensä tällaisia ZZ täällä (ei jää nimi mieleen) työskentelen alalla, olisiko töitä. Persoonatonta! Suurin osa lisäksi puhuu niin nopeasti, että en ehdi kirjoittaa.
Ap itse on saanut työpaikkansa niin, että on pyydetty tähän hommaan, kun oli paikka vapautumassa, muutama vuosi sitten. Tulin toisen tilalle. Sitä edellisen sain nettihakemuksella avoimeen paikkaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:32"]Miten niin soittamalla jää mieleen? Sähköpostista jää jälki, soitosta ei. Meillä on edelleen yhteinenkin numero, pääasiassa minun käytössäni koska pomo haluaa välillä rauhan, mutt ala on sen tyylinen, että kiinni pitää välillä saada. Minä teen sitten päätöksen, onko asia tärkeä vai ei. Ei siihen soiteta edes joka päivä, joten todellakaan ei tarvita sihteeriä. Meillä vastataan kaikkiin sähköposteihin.
Puhelinsoitot ovat yleensä tällaisia ZZ täällä (ei jää nimi mieleen) työskentelen alalla, olisiko töitä. Persoonatonta! Suurin osa lisäksi puhuu niin nopeasti, että en ehdi kirjoittaa.
Ap itse on saanut työpaikkansa niin, että on pyydetty tähän hommaan, kun oli paikka vapautumassa, muutama vuosi sitten. Tulin toisen tilalle. Sitä edellisen sain nettihakemuksella avoimeen paikkaan.
[/quote]
Soitankin suoraan toimitusjohtajalle tai muulle, joka asioista päättää, enkä sinun tasosi työntekijälle. Ja toki olen sen meilin hakemuksen, cv:n ja portfolion kera lähettänyt jo pari päivää aiemmin tutustuttavaksi. Sen vain olen todennut, että jos en soita perään, niin ei siitä meilistä mitään iloa ole.
Aha.