Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakija soittelijat ärsyttää...

Vierailija
13.03.2015 |

Ei meillä niistä tykätä. Häiritsevät töitä ja osa on niin ylipirteitä, ettei meinaa itse saada sanaa väliin. Meille kannattaa lähettää sähköpostia. tosin töitä ei ole tarjota, mutta soittelu alalla, jossa pitää saada keskittyä, häiritsee. Ihan tarpeeksi tulee jo työpuhelujakin. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:32"]Miten niin soittamalla jää mieleen? Sähköpostista jää jälki, soitosta ei. Meillä on edelleen yhteinenkin numero, pääasiassa minun käytössäni koska pomo haluaa välillä rauhan, mutt ala on sen tyylinen, että kiinni pitää välillä saada. Minä teen sitten päätöksen, onko asia tärkeä vai ei. Ei siihen soiteta edes joka päivä, joten todellakaan ei tarvita sihteeriä. Meillä vastataan kaikkiin sähköposteihin.  Puhelinsoitot ovat yleensä tällaisia ZZ täällä (ei jää nimi mieleen) työskentelen alalla, olisiko töitä. Persoonatonta! Suurin osa lisäksi puhuu niin nopeasti, että en ehdi kirjoittaa.  Ap itse on saanut työpaikkansa niin, että on pyydetty tähän hommaan, kun oli paikka vapautumassa, muutama vuosi sitten. Tulin toisen tilalle. Sitä edellisen sain nettihakemuksella avoimeen paikkaan.  [/quote] Soitankin suoraan toimitusjohtajalle tai muulle, joka asioista päättää, enkä sinun tasosi työntekijälle. Ja toki olen sen meilin hakemuksen, cv:n ja portfolion kera lähettänyt jo pari päivää aiemmin tutustuttavaksi. Sen vain olen todennut, että jos en soita perään, niin ei siitä meilistä mitään iloa ole.

[/quote]

Tervetuloa pikkufirmojen todellisuuteen. Pomo ei halua työnhakijoiden puheluita, vaan sanoo ottavansa yhteyttä jos tarvetta tulee. Sekä sellainen homma, että tosiasiassa monessa pikkupaikassa työntekijöillä on iso sana sanottavana, kun joku tulee tekemään samoja hommia. Kemiat pitää toimia, kun ollaan samassa tilassa koko ajan. 

Vierailija
22/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:32"]Miten niin soittamalla jää mieleen? Sähköpostista jää jälki, soitosta ei. Meillä on edelleen yhteinenkin numero, pääasiassa minun käytössäni koska pomo haluaa välillä rauhan, mutt ala on sen tyylinen, että kiinni pitää välillä saada. Minä teen sitten päätöksen, onko asia tärkeä vai ei. Ei siihen soiteta edes joka päivä, joten todellakaan ei tarvita sihteeriä. Meillä vastataan kaikkiin sähköposteihin.  Puhelinsoitot ovat yleensä tällaisia ZZ täällä (ei jää nimi mieleen) työskentelen alalla, olisiko töitä. Persoonatonta! Suurin osa lisäksi puhuu niin nopeasti, että en ehdi kirjoittaa.  Ap itse on saanut työpaikkansa niin, että on pyydetty tähän hommaan, kun oli paikka vapautumassa, muutama vuosi sitten. Tulin toisen tilalle. Sitä edellisen sain nettihakemuksella avoimeen paikkaan.  [/quote] Soitankin suoraan toimitusjohtajalle tai muulle, joka asioista päättää, enkä sinun tasosi työntekijälle. Ja toki olen sen meilin hakemuksen, cv:n ja portfolion kera lähettänyt jo pari päivää aiemmin tutustuttavaksi. Sen vain olen todennut, että jos en soita perään, niin ei siitä meilistä mitään iloa ole.

[/quote]

Tervetuloa pikkufirmojen todellisuuteen. Pomo ei halua työnhakijoiden puheluita, vaan sanoo ottavansa yhteyttä jos tarvetta tulee. Sekä sellainen homma, että tosiasiassa monessa pikkupaikassa työntekijöillä on iso sana sanottavana, kun joku tulee tekemään samoja hommia. Kemiat pitää toimia, kun ollaan samassa tilassa koko ajan. 

[/quote]
Luuletko, että haluan johonkin pikkufirmaan? Varsinkin jotkut perhefirmat ovat ihan kauheita! Never again. Isommissa yrityksissä on paremmat palkat ja muut edut sekä mikä tärkeintä: mahdollisuus edetä uralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:03"]Ei meillä niistä tykätä. Häiritsevät töitä ja osa on niin ylipirteitä, ettei meinaa itse saada sanaa väliin. Meille kannattaa lähettää sähköpostia. tosin töitä ei ole tarjota, mutta soittelu alalla, jossa pitää saada keskittyä, häiritsee. Ihan tarpeeksi tulee jo työpuhelujakin. 
[/quote]
Kannattaisko asiasta ilmoittaa jossakin muualla esim. yrityksen netti sivuilla otsikon työnhaku alla. 'Tällä hetkellä meillä ei ole tarjolla töitä, ei kesätöitäkään. Yhteystietosi voit halutessasi jättää säkopostiin osoitteeseen xxxx.xxx@xxx.xx'

Vierailija
24/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuun 15. päivä soitin huvikseni yhteen duunipaikkaan kun kun kuulin kaverin kaverin naapurilta, et sieltä jää eläkkeelle yksi työntekijä. 1.3 aloitin :)

Vierailija
25/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]
Se voi teidän pikku firmassanne olla niin, mutta ei kannata yleistää. Kyllä itse ainakin olen saanut ihan positiivisen vastaanoton töitä puhelimitse kysellessäni, mutta en varmaan olekaan soittanut sinulle.

Vierailija
26/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:48"]

Tammikuun 15. päivä soitin huvikseni yhteen duunipaikkaan kun kun kuulin kaverin kaverin naapurilta, et sieltä jää eläkkeelle yksi työntekijä. 1.3 aloitin :)

[/quote]

Tuossa tapauksessa se onkin ihan ok.

No aloitus oli puoliprovo, ei noita soittelijoita oikeasti paljon ole. Tällä viikolla on kuitenkin soittanut pari kesätyönhakijaa, ja molempia on tosiasiassa yhdistänyt selkeä ylimielisyys, sitä samaa löytyy tässäkin ketjussa. En nyt ala eritellä enempää. Ihan piruuttani testasin, mitä reaktioita tuo saa aikaan. Tyypit itsessään olivat ärsyttäviä. 

Vierailija
27/27 |
13.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 20:21"]

Kyllä minuakin äsyttäisi, tyhmä pitää olla jos soittelee kun vapaista paikoista ei ole ilmoitettu. Mikä saa ihmisen luulemaan vielä tänäpäivänä, että soittamalla randomisti jonnekin työpaikalle saisi töitä vaikka ko. firma ei ketään hae?

Nykyisin käytössä on muita paljon parempia menetelmiä ottaa yhteyttä jos haluaa, eikä häiritä muutenkin ylikuormalla työskentelevää puhelimen kanssa. Sähköpostissa voi sitten vaikka liittää kaikki tarpeelliset ja tarpeettomat tiedot itsestään ja firmassa voidaan viskata mielenkiinnottomat mailit huit vittuun kun ei ole työpaikkaa tarjolla.

Itse en koskaan ottaisi töihin sellaista idioottia joka soittelee kuin joskus puhelimen keksimisen aikaan, sellainen ihminen ei ole päässyt vielä 2000 luvulle eikä siten kyllä menestyisi nykypäivisessä työelämässäkään.

[/quote]

totta sähköposti on paljon parempi konsti, mutta jostan kumman syystä niihin sähköposteihin ei tule sitä vastausta  ja pakko ottaa itse selvää soittamalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä