Noloin tilanteesi ylipainon takia?
Tuttavapariskunta oli tehnyt kylppäriremontin. Wc-pöntön liima oli kuulema lähes kuivunut. Olivat itse jo käyttäneet sitä, mutta kehottivat istumaan varovasti. Noh, niinhän siinä kävi, että koko pönttö rojahti nurin ja etureuna halki. Voi jumalauta kun hävetti! Nyt alkaa dieetti! Onko muilla läskeillä ollut noloja tilanteita?
Kommentit (924)
Kerran oli nolo tilanne lähellä. Tuli äkillinen vessahätä.
Onneksi vessa löytyi, mutta istuimessa luki yllättäen ”Max 120kg” ja elopainoni huiteli tuolloin reilusti päälle 130kg.
Hätä oli kuitenkin ns suurin, joten ei auttanut kuin käydä istunnolle. Yritin istua mahdollisimman kevyesti ja onneksi istuin kesti, mutta kyllä jänskätti.
Tulipahan käytyä Tukholman kuninkaanlinnassa p@skalla.
"Opetus: älä mene avaamaan ovea koskaan jos et ole pukeutunut"
Jännä juttu ettei tämä ole itsestäänselvyys kaikille🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ minulle ei tulisi mieleenkään mennä avaamaan ovea puolialastomana???
Vierailija kirjoitti:
"Opetus: älä mene avaamaan ovea koskaan jos et ole pukeutunut"
Jännä juttu ettei tämä ole itsestäänselvyys kaikille🤦🏼♀️🤦🏼♀️🤦🏼♀️ minulle ei tulisi mieleenkään mennä avaamaan ovea puolialastomana???
Entä täysin alastomana?
Mulla sisko kans todella reilusti ylipainoinen. Joskus jopa toivoisin että hänelle sattuis jotain todella noloa että alkais miettimään. Ei edes yritä laihduttaa ja miehensäkin vaan puolustaa ja vähättelee.Luulis että miestäkin oman vaimon terveys edes vähän kiinnostais ja kannustais. Ylipainoa kuitenkin useampi kymmenen kiloa ja heillä maatila ja pitäis jaksaa vielä pitkään fyysistä työtä.
Olin ekaa kertaa naisystävän luona. Istahdin säkkituoliin, mutta en enää päässyt siitä omin voimin ylös. Nainen joutui vetämään molemmista käsistä ja meinasi lentää selälleen, kun lopulta sai minut pystyyn.
Vierailija kirjoitti:
Olin ekaa kertaa naisystävän luona. Istahdin säkkituoliin, mutta en enää päässyt siitä omin voimin ylös. Nainen joutui vetämään molemmista käsistä ja meinasi lentää selälleen, kun lopulta sai minut pystyyn.
Onneksi nuo säkkituolit ja upottavat nojatuolit ja sohvat on hankalia normaalipainoisillekin, varsinkin jos ei ole tottunut sellaisista nousemaan ylös. Joistain säkkituoleista on melkein pakko yrittää hivuttautua ensin lattialle, että pääsee ylös edes jotenkin "kunniallisesti".
Parturi oli vaihtanut penkin extra leveään. Sopii isokokoisille.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sisko kans todella reilusti 8ylipainoinen. Joskus jopa toivoisin että hänelle sattuis jotain todella noloa että alkais miettimään. Ei edes yritä laihduttaa ja miehensäkin vaan puolustaa ja vähättelee.Luulis että miestäkin oman vaimon terveys edes vähän kiinnostais ja kannustais. Ylipainoa kuitenkin useampi kymmenen kiloa ja heillä maatila ja pitäis jaksaa vielä pitkään fyysistä työtä.
Olet nyt väärässä ketjussa.
Menin rintaliiviostoksille. Myyjä tuli heti esittelemään uutta imetysliivimallia. Itselläni liikakilot kertyvät vatsaan ja rintoihin, enkä todellakaan ollut raskaana.
Mutisin vain, että ihan vaan tässä katselen... Rintaliivit jäivät sillä kertaa ostamatta.
Ehkä ikävimpiä on ne tilanteet, kun se toinen osapuoli yrittää "vaivihkaa" tehdä jotakin, joka alleviivaa ylipainoasi. Kuten jos ollaan mökillä, niin se tukevin puutarhan tuoli annetaan juuri sinulle ihan "sattumalta". Se ei siis ole kiusaamista, vaan ihan oikeaa huomaavaisuutta ja varmaan hyvå, mutta silti se on aina nöyryyttävää. Sama kun mennään autoon, niin minut isona naisena sijoitetaan etupenkille, ja takapenkille menee mies ja anoppi ja lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies, joka kaikin tavoin ilmaisi, että olen liian lihava, yritti saada minut pois porukasta, joka oli lähdössä jatkoille eräälle kesämökille. Puhui jotain epätasapareista. Sanoin, että sopii minulle. En vain kertonut, että se jatkopaikkamökki oli minun. Kaikki muut, paitsi se mies, lähdettiin jatkamaan iltaa. Nolo tyyppi silloin ja edelleenkin.
Alkoi ihan ärsyttämään, koska tunnen itsekin tuon ihmistyypin edustajan.
En olisi uskonut tätä, ellei olisi sattunut omalle kohdalleni... Nimittäin joitakin vuosia sitten kävelin ajatuksissani Naantalin vanhankaupungin alueella ja yhtäkkiä kadun vierellä jossain näytössä vilahti numero. Hölmistyneenä katsoin sitä ja tajusin sen olevan ohi kulkeville autoille tarkoitettu nopeusmittari. Käännyin katsomaan, oliko taakseni ilmestynyt huomaamatta auto, mutta ei, ihan yksin siinä kadulla käyskentelin.
Silloin tuli kyllä oikeasti mastodonttifiilis :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs mies, joka kaikin tavoin ilmaisi, että olen liian lihava, yritti saada minut pois porukasta, joka oli lähdössä jatkoille eräälle kesämökille. Puhui jotain epätasapareista. Sanoin, että sopii minulle. En vain kertonut, että se jatkopaikkamökki oli minun. Kaikki muut, paitsi se mies, lähdettiin jatkamaan iltaa. Nolo tyyppi silloin ja edelleenkin.
Alkoi ihan ärsyttämään, koska tunnen itsekin tuon ihmistyypin edustajan.
Minä korjaan ärsytyksen kertomalla naisesta jonka tunnen. Hän oli ennen lihava ja laihduttuaan entinen ivallisesti letkautellut mies ei tuntenutkaan häntä ja yritti iskeä :D Huonosti kävi ja miehelle kyllä kerrottiin minkä takia sai pakit.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jutuissa läski aina hikoilee tai haisee? Oon läski enkä tee kumpaakaan.
En sano pahalla, mutta en usko tuota. Niin paljon on kokemusta lihavista ja kaikki ovat tehneet kumpaakin. Osa ei haise sentään heti suihkun jälkeen, mutta melko pian. Myös hajusteilla saadaan hajua siirrettyä tuonnemmas, mutta vääjäämättä hajut puskevat jossain vaiheessa esiin. Tietenkään sitä ei julki tuoda, ettei toinen loukkaantuisi. Alapää ei tuoksu koskaan mielyttävälle ja raikkaalle kuten monilla hoikemmilla ainakin heti pesun jälkeen ja usein pitkään siitä eteenkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Olen. 160 cm ja 116 kg ja onhan näitä sattunut, tuoleja rikkoutunut alta jne.
Viimeisin lauantaina espoolaisessa kauppakeskuksessa, jossa poikkesin ravintolaan buffet-lounaalle. Kun istahdin pöytään, muovinen tuoli tuntui jotenkin vähän huteralta, mutta tuntui sitten kuitenkin kantavan joten istuin - mitä muutakaan tehdä, kun muunlaisia tuoleja ei ollut. Jossain vaiheessa kuitenkin tuoli petti: ei edes katkennut ne jalat vaan vääntyi alta mutkalle niin että huomasin istuvani lattialle. Lisäksi en omin avuin päässyt ylös eikä kukaan halunnut edes auttaa, ehkä koska Koronan takia pitäisi pitää etäisyyttä eikä mulla ollut edes maskia koska olin juuri ollut syömässä. Siinä ihmiset katsoi ringissä kun varmaan vartin taistelin itseäni ylös sieltä maasta. Hyvä ettei sentään taputtaneet kun lopulta onnistuin.
En pysty läskin takia myös pyyhkimään persettäni paperilla ollenkaan. Tämä on aiheuttanut kauhua paikoissa joissa ei ole suihkua vessassa. Ei auta kuin sulloa alushousuni ja persvakoon paperia ja toivoa ettei paskajämäy kauheasti sieltä haise.
Ja joo olen yrittänyt laihduttaa yli 10 vuotta mutta käytännössä lihonut koko ajan vaan lisää.
Pahoittelut. Olen itsekin läski, mutta tämä on jo ällö. Kuljeskelet siis ympäriinsä kakka takapuolessa, kun pystyt tunkemaan paperia persvakoon mutta et mitenkään pyyhkimään?
(Huom. itse onnistun pyyhkimisessä ihan mainiosti, vaikka meillä on aikalailla samat mitat.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sano pahalla, mutta en usko tuota. Niin paljon on kokemusta lihavista ja kaikki ovat tehneet kumpaakin. Osa ei haise sentään heti suihkun jälkeen, mutta melko pian. Myös hajusteilla saadaan hajua siirrettyä tuonnemmas, mutta vääjäämättä hajut puskevat jossain vaiheessa esiin. Tietenkään sitä ei julki tuoda, ettei toinen loukkaantuisi. Alapää ei tuoksu koskaan mielyttävälle ja raikkaalle kuten monilla hoikemmilla ainakin heti pesun jälkeen ja usein pitkään siitä eteenkin päin.
Minä en välttämättä puhuisi niinkään hajusta, vaan epäluonnollisesta tuoksusta, mikä on taas täysin luonnollista lihavien kohdalla, koska eihän ihmiselle ole luontaista olla ylipainoinen. Eihän silloin myöskään tuoksuta "normaalille", koska ruokavalio ei ole normaali. Eli syö sen verran mitä kuluttaa. Totta kai kehon ominaistuoksu muuttuu ihmisen nenään epänormaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ikävimpiä on ne tilanteet, kun se toinen osapuoli yrittää "vaivihkaa" tehdä jotakin, joka alleviivaa ylipainoasi. Kuten jos ollaan mökillä, niin se tukevin puutarhan tuoli annetaan juuri sinulle ihan "sattumalta". Se ei siis ole kiusaamista, vaan ihan oikeaa huomaavaisuutta ja varmaan hyvå, mutta silti se on aina nöyryyttävää. Sama kun mennään autoon, niin minut isona naisena sijoitetaan etupenkille, ja takapenkille menee mies ja anoppi ja lapsi.
No eikö ole vaan hyvä että huomioivat tuolla tavalla että et vahingossa riko tuolia tai joudu näkemään vaivaa päästäksesi autoon ja pois autosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä?
Olen minäkin lihava enkä hikoile. En siis saa edes saunassa puristettua itsestäni kuin pari hikipisaraa. Ylipaino voi kyllä lisätä hikoilua, koska isomman massan kuljettaminen on raskaampaa, mutta silti yksilöllisiä eroja on paljon. Mieheni taas hikoilee pelkästä AJATUStyöstä eikä ole ylipainoinen.
Alapääjuttuun en viitsi edes sanoa mitään. Älkää nyt ihmiset ihmeessä uskoko tällaisia juttuja, joiden tarkoituksena on vaan pitää yllä urbaania legendaa haisevista lihavista...
Sinänsä ei suoraa koske minua, mutta minulla on hyvä kaveri, joka on aina ollut tosi lihava. Ennen asia oli hänelle herkkä, mutta onneksi iän myötä hän on oppinut suhtautumaan siihen huumorilla. On paljon vapaantuneempaa hengata.
Lisäksi minulla on muutama entinen pläski kavereina, ja ne ovat kyllä raskaita tyyppejä. Laihtumisen ja kunnon myötä tullut itsetunto-boosti on tehnyt heistä myötähäpeää herättävällä tavalla itsevarmoja. Ovat esimerkiksi varmoja siitä, että ovat joka tilan halutuimpia poikamiehiä ja alkeellisin iskuyrityksin käyvät häiritsemässä pöytää jos toista, jos ollaan oluella, eivätkä käsitä sitä, jos saavat kohteliaat pakit. Ylipainoisina kun olivat niin vaikeita itsensä kanssa, että sosiaalisten kontaktien oppiminen jäi vailliseksi. Nyt heitä saa sitten joko
a) itse riuhtoa pois muiden illoista tai
b) pakit annetaan lopulta tosi tökerösti, ja sitten ihmetellään "kun ei voi kohteliaasti sanoa"
"Konstilla ne lihavatkin nai, eivätkä pitkillä munilla"