Mitä "alkoholia" olette juoneet raskaana illanistujaisissa?
Juon yleensä punaviiniä. Onko joku löytänyt esim. ihan punaviiniltä näyttävän mehun huijaukseksi? Tai ovatko alkoholittomat punkut juotavia? Ja ovatko ne oikeasti täysin alkoholittomia?
Tiedän, että moni haluaa vastata, että mikset vain ole reilusti peittelemättä juomatta alkoholia tms. Mutta en nyt vain jaksaisi siitä seuraavaa tiedustelua. Helpoin olisi näin huomaamattomasti "juoda" ne muutama lasillinen, ja tähän pyydän neuvoja.
Löytyykö kokemusta? :)
Kommentit (36)
Saako vastata, että alkoholiton olit? Sehän ei toki ole punaviini, mutta vastaan tuohon otsikon kysymykseen.
Minä tein noin viime pikkujouluissa. Raskaus oli ihan alussa silloin enkä tahtonut että kukaan ulkopuolinen saisi tietää. Vain muutamat tiesi. Tein vanhaan viinapulloon omat lantringit eli ihan vaan mehua mutta ei sitä kyseenalaistettu :D Ärsytti vaan kun monet tarjosi kokoajan ja pullot kiersi. Toiset oli niin humalassa ettei ne tajunneet etten edes juonut kun tarjottiin :D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:55"]
Saako vastata, että alkoholiton olit? Sehän ei toki ole punaviini, mutta vastaan tuohon otsikon kysymykseen.
[/quote]
Joo saa vastata muitakin tuotteita toki! Kaikki vinkit jakoon vaan! :)
Alkoholiton punkku on makeaa mutta kyklä sitä pari lasia alas saa. 0,5% alkoholia eli raskaana voi juoda ihan vapaasti. Tuo on sama etanoli määrä kuin esimerkiksi piimässä, eikä piimässä edes ole mitään merkintää tai rajoituksia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:54"]
Rypälemehu tai kirsikkamehu?
[/quote]
Oisko vinkata jotain tiettyä rypälemehua kellään? Ostin nimittäin jonkun (pahvipurkkimehu), mutta se olikin aivan liian hailakkaa.
Miksi pitää esittää juovansa. Jää kotiin niin ei tarvi hihitellä "salaisuutesi" kanssa. Sitten myöhemmin porukka puhuu selkäs takana, että joit alkoholia vaikka olit raskaana.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:01"]
Miksi pitää esittää juovansa. Jää kotiin niin ei tarvi hihitellä "salaisuutesi" kanssa. Sitten myöhemmin porukka puhuu selkäs takana, että joit alkoholia vaikka olit raskaana.
[/quote]
Plaaplaa. Läpäläpälää.
Minä tein niin että ostin alkoholitonta siideriä ja kaadoin sen oikeaan siideripulloon. Vaikka upcideriä niin makueroakaan ei edes huomaa jos pullo kiertää :)
Holiton valkkari on hyvää. Samoin kopparbergin siiderit ja nikolai olut
Itse join alkoholitonta kuoharia tai siideriä. :) kukaan koskaan huomannut että pullon kyljessä luki alkoholiton. :D
Otat sen punkkulasin ja esität juovasi. Hankalaa, jos on esim. illanistuntaa pöydän ääressä, mutta ihan toimivaa jos lasin kanssa voi vaeltaa ja käydä vaikka keittiössä tyhjäämässä tiskialtaaseen. Jätä lasiin tilkka ja heilu sen kanssa, kaikki luulevat että on juoma maistunut.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 18:46"]Itse join alkoholitonta kuoharia tai siideriä. :) kukaan koskaan huomannut että pullon kyljessä luki alkoholiton. :D
[/quote]
Sama täällä! :) Mun mies on absolutisti ja juo aina alkoholittomia erikoisoluita illanistujaisissa, harvoin ihmiset (tietty ne jotka asiasta ei tiedä) tajuaa mitään. Jos siitä tekee numeron niin sitten tajuaa. Baarissa juuri viime viikolla tilasin alkoholittoman drinkin ja se oli hyvä, hienon näköinen ja halpa. :) Ja olen siis itse raskaana myös. Tykkään silti käydä ulkona kavereiden kanssa ja tanssimassa.