Hiilaridieetin herkut
Olen vähähiilarisella ruokavaliolla ja katselin että light limuissa ei ole hiilareita ja stevi lakritsissa niitä on vain 6g. Kai noita nyt sit voi syödä/juoda? En mä joka päivä meinannu vaan viikonloppuisin silloin tällöin.
Ja sit kysyisin että mitä syötte aurajuuston kanssa? Itse olen tottunut keksin päällä sitä herkuttelemaan ja viinirypäleillä, mut nyt molemmat on pannassa. Millä olette korvanneet noi?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:53"]Omenaa, päärynää? Vai onko nekin kiellettyjä?
[/quote]
Omena tai päärynä silloin tällöin mahtuu kenen tahansa makroihin. En ole kyllä koskaan kokenut keksejä tms ongelmaksi vhh:llakaan. Kyllä mä pidin aina välillä kunnon tankkauspäivän.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:57"]Oon vielä ihan vasta-alkaja mitä tulee karppaukseen. Illaksi haen kebabin salaatilla, ei kuulemma pitäis olla paljon hiilareita. Mut onko teillä vinkkejä tuon aurajuuston kylkeen, kun keksit ja viinirypäleet on pois laskuista? ap [/quote] Miksi sen kylkeen pitäisi jotain laittaa?
[/quote]No kun se on jotenkin niin tuhti sellaisenaan. Joku pieni raikkaus suuhun olis kiva.
Ap
[/quote]
Tarkoitatko jotain napostelujuttua?
[/quote]Niin juuri. Illaksi ostin kolmion ja meinasin sitä mussuttaa. Kävi mieles jos hakis pari light siideriä kaupasta kun siinä mun siiderissä on hiilareita 1,5g vai onko alkoholi ylipäätään kiellettyjen listalla?
Voihan se olla niinkin kun tuon kebabin imusoin niin juustot jää kaappiin...
ap
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:57"]Oon vielä ihan vasta-alkaja mitä tulee karppaukseen. Illaksi haen kebabin salaatilla, ei kuulemma pitäis olla paljon hiilareita. Mut onko teillä vinkkejä tuon aurajuuston kylkeen, kun keksit ja viinirypäleet on pois laskuista?
ap
[/quote]
Oon tehnyt itse keksejä. Karpit sivustolla on reseptejä. Jouluna sovelsin yhtä keksireseptiä ja lisäsin piparkakkumaustetta ja makeutusta meni hyvin juustojen kanssa. Harvoin kun niitä juustoja kuiten syö niin sopii myös vesimelonin kanssa tai tuoreiden viikunoiden.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:57"]Oon vielä ihan vasta-alkaja mitä tulee karppaukseen. Illaksi haen kebabin salaatilla, ei kuulemma pitäis olla paljon hiilareita. Mut onko teillä vinkkejä tuon aurajuuston kylkeen, kun keksit ja viinirypäleet on pois laskuista? ap [/quote] Miksi sen kylkeen pitäisi jotain laittaa?
[/quote]No kun se on jotenkin niin tuhti sellaisenaan. Joku pieni raikkaus suuhun olis kiva.
Ap
[/quote]
[/quote]Niin juuri. Illaksi ostin kolmion ja meinasin sitä mussuttaa. Kävi mieles jos hakis pari light siideriä kaupasta kun siinä mun siiderissä on hiilareita 1,5g vai onko alkoholi ylipäätään kiellettyjen listalla?
ap
[/quote]
Kysyn vielä, että laihdutatko? Meinaan karppaukseen ei kuulu napostelu. Ruoka syödään ruoka-aikana ja sen yhteydessä voi ottaa jälkiruuan. Ruoka-aikojen välissä ei syödä eikä varsinkaan napostella. Jos olet perehtynyt karppaukseen, niin tämän kyllä tiedät.
Kebabia, aurajuustoa, siideriä, light-limppareita... Omena ja päärynä kielletyjen listalla tai siinä rajalla. Just just. Mutta kunhan ei vaan hiilareita syö, niin muuta saa kyllä mässyttää... Eipä noi light-limpparit sun muut mitenkään terveellisiä ole, mielummin kannattais se omena jos toinenkin ottaa, jos terveyden kannalta mietitään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:58"]Karppaus.info, sieltä foorumi ja keskustelut. Aloittelevissa karpeissa on haulla löydettävissä vaikka mitä vinkkejä, resepteissä on ns. herkkuja pilvin pimein.
[/quote]
Siltä foorumilta kannattaa pysyä kaukana. Fundamentalistiset ääri-islamistit ovat lupsakkaa ja joustavaa porukkaa tuohon kanalaumaan verrattuna. Puhumattakaan että puoskaroinnin ja pseudotieteilyn määrä saa kreationistit vaikuttamaan ihan varteenotettavilta tiedemiehiltä evoluutiobiologian saralla.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:51"]
Ap
[/quote]
ap
[/quote]
Kysyn vielä, että laihdutatko? Meinaan karppaukseen ei kuulu napostelu. Ruoka syödään ruoka-aikana ja sen yhteydessä voi ottaa jälkiruuan. Ruoka-aikojen välissä ei syödä eikä varsinkaan napostella. Jos olet perehtynyt karppaukseen, niin tämän kyllä tiedät.
[/quote]Älä jauha paskaa. Kunhan ruoka on hiilaritonta tai vähähiilarista, niin kellonajoilla ei ole väliä. Napostellakin voi, se ei muuta mitään.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:51"]Kebabia, aurajuustoa, siideriä, light-limppareita... Omena ja päärynä kielletyjen listalla tai siinä rajalla. Just just. Mutta kunhan ei vaan hiilareita syö, niin muuta saa kyllä mässyttää... Eipä noi light-limpparit sun muut mitenkään terveellisiä ole, mielummin kannattais se omena jos toinenkin ottaa, jos terveyden kannalta mietitään.
[/quote]
Terveyden kannalta... Niin, minulle on ainakin verensokerien vuoksi laitettu pannaan omenat, banaanit, rypäleet yms sokeriset hedelmät, jotka aiheuttavat korkean sokerin nousun ja laskun. Ainoastaan vhh-aterioiden yhteydessä voin ottaa omenan tai puolikkaan banaanin tai 5 rypälettä, kuitenkin niin ettei aterian kokonaishiilaripitoisuus nouse yli 40g. Hedelmien kanssa syötävien aterioiden olisi hyvä olla rasva- ja kuitupitoisia jolloin verensokeri pysyy tasaisempana. Eli vaikka kuinka pidettäisiin omenoita terveellisenä välipalana, niin ei nekään kaikille sovi. Minun hiilarimääräni ovat muuten korkeammat kuin vhh-dietillä olevien tai karppaajien, mutta minä nyt en varsinaisesti laihduta vaan ruokavaliolla hoidan raskausdiabetestä. Neuvolan ohjeilla siis jätän mm ne omenat syömättä, ettei vauvasta tulisi ylisuuri sokerilapsi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 16:51"]
Ap
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]Älä jauha paskaa. Kunhan ruoka on hiilaritonta tai vähähiilarista, niin kellonajoilla ei ole väliä. Napostellakin voi, se ei muuta mitään.
[/quote]
Kellonajoista ei ole kukaan maininnut, mutta napostelu ei kuulu vhh-ruokavalioon. Siihenkin on perustelut.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:44"]
Kellonajoista ei ole kukaan maininnut, mutta napostelu ei kuulu vhh-ruokavalioon. Siihenkin on perustelut.
[/quote]
Ei ole mitään yhtä ainoaa "vhh-ruokavaliota", se on yleisnimi mille tahansa ruokavaliolle jossa päivittäistä hiilarien saantia pyritään jollain tavalla rajoittamaan. Jos joku haluaa napostella vhh:lla, niin silloin se napostelu kuuluu hänen vhh-ruokavalioonsa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 17:44"]
[/quote]
Ei ole mitään yhtä ainoaa "vhh-ruokavaliota", se on yleisnimi mille tahansa ruokavaliolle jossa päivittäistä hiilarien saantia pyritään jollain tavalla rajoittamaan. Jos joku haluaa napostella vhh:lla, niin silloin se napostelu kuuluu hänen vhh-ruokavalioonsa.
[/quote]
Tiedätkö syyn, miksi vhh:lla ei napostella?
Omenaa, päärynää? Vai onko nekin kiellettyjä?