Paransin sokeriarvoni ruokavaliomuutoksilla.
Kommentit (23)
Mitä käytännön eroa on Scalectrixin digitaalisella ja analogisella autoradalla?
Tutulla tippui alta vitosen kun laihdutti 10 kg. Pisti hiilarit boikottiin.
Joo, se mikä toimii minulla, ei tietenkään välttämättä toimi muilla.
Mutta olen kamppaillut painon, sokeriarvojen ja muiden kolotusten kanssa jo aika pitkään. Olen yrittänyt selvittää mitä kannattaa syödä, mistä saa ravintoaineita ja mitä lisäravinteita kannattaa ottaa.
Aloitin vuosi sitten. Ostin järjettömän määrän lisäravinteita, jotka eivät monen kuukauden käytön aikana vaikuttaneet mitenkään positiivisesti vointiini. Otin selvää mitä vitamiineja tarvitsen ja marssin luontaistuotekauppaan. Lopputulos: Aivan typerää rahanhaaskausta.
Pari kuukautta sitten keksin alkaa juomaan itsetehtyjä vihermehuja ja siitä lähtien olen tasaiseen vauhtiin laihtunut, saanut senttejä vyötäröltä pois ja veriarvoni ovat täydellisen terveet. Vaikka syön kyllä herkkujakin joskus.
Olen kiinnittänyt huomiota myös marjojen, pähkinöiden ja rasvojen saantiin.
Olen lisännyt nämä ruokavaliooni niin siitä on automaattisesti poistunut turhat kaloriset ja ravinteettomat välipalat. Olen myös hieman hiilaritietoinen, eli välttelen pastaa, perunaa ja leipää, vaikka pieniä määriä syön niitäkin , mutta en välttämättä edes päivittäin.
Halusin kertoa, että vaikka mitä lääkärit sanovat niin kyllä ruokavaliolla on tärkeä osuus siihen miten ihminen voi. Mielestäni siitä ei puhuta tarpeeksi.
Lääkärit sanovat lauseita kuten " ruoasta kyllä saa kaiken tarvitsemansa vitamiinit" ja " painonpudotus auttaa". Mutta eivät kerro mitä oikeasti kannattaa syödä.
mun miehellä puolitettiin db2 lääkkeet ja lopetettiin verenpainelääkkeet 4kk siitä kun ryhdyimme hyväkarppaamaan. Toimii!! Vielä kun pudottaisi sen 10kg korjaantuisi lopullisesti
Niinpä, tosin minä itse en ihan täysin ole karppauksen kannalla, koska siinä kiinnitetään aivan liikaa huomio lihaan, kermaan, voihin jne. Olen sitä mieltä, että niitä saa kyllä syödä ja ehdottomasti mielummin niitä kuin esim pastaa. Mutta ruokavalion on pääasiassa koostuttava kasviksista, marjoista, hyvistä rasvoista jne.
Olen sitä mieltä, että kun syö mahdollisimman ravinnerikkaita ruokia joka aterialla, niin ei voi mennä kovin pieleen. Mielellään aika paljon raakaruokaa.
Ainiin unohdin mainita, että kirjoitin tuon 6 tekstin.
Ap.
Hyvissä rasvoissa puhun nyt öljyistä,pähkinöistä,kalasta,avokadosta jne. en margariineista.
Margariineja ei pitäisi minun mielestäni kenenkään syödä.
Ap.
Tää menee nyt ihan yksinpuheluksi mutta vastaan vielä tuohon yhteen kysymykseen.
Eli vihermehuun laitan yleensä, lehtikaalia/ tammenlehtisalaattia, varsiselleriä, parsakaalia. Välillä laitan lisäksi myös tomaattia ja valkosipulia. Mutta olen vasta pari kuukautta tehnyt näitä, joten eri variaatioita varmaan ajan kanssa tulee lisää. Lisään tietysti vettä, että koostumus on helpommin juotava.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:01"]
Niinpä, tosin minä itse en ihan täysin ole karppauksen kannalla, koska siinä kiinnitetään aivan liikaa huomio lihaan, kermaan, voihin jne. Olen sitä mieltä, että niitä saa kyllä syödä ja ehdottomasti mielummin niitä kuin esim pastaa. Mutta ruokavalion on pääasiassa koostuttava kasviksista, marjoista, hyvistä rasvoista jne.
Olen sitä mieltä, että kun syö mahdollisimman ravinnerikkaita ruokia joka aterialla, niin ei voi mennä kovin pieleen. Mielellään aika paljon raakaruokaa.
Ap.
[/quote]
Karppaus on kasvispainotteinen ruokavalio, jossa energia saadaan rasvasta. Lihaa ei syödä enempää kuin muutkaan. Eikä rasvaa syödä yli energian tarpeen. Oikaisin vain käsitystäsi karppauksesta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:01"]
Ap.
[/quote]
Joo siis mekin olemme vain hyväkarppeja, emme syö ylettömästi pekonia tai munia mutta emme kaihda ruuan tekemistä voihin tai oliiviöljyyn. Poistimme turhat höttöhiilarit, kevyttuotteita emme syö ja muuten syömme monipuolista kotiruokaa kasviksia lisäten.
8
MÄ en tiedä, missä te käytte lääkärillä, jos teille ei muka ole siellä suositeltu ruokavaliohoitoa vaan annettu vaan lääkkeitä. JOKAPAIKASSAHAN siitä ruokavaliosta paasataan. Ai joo, mutta ei sanota, että syökää voita ja kermaa (koska niissä on aika isot riskitkin), sanotaan, vaan, että enemmän kasviksia, marjoja, kuituja, ja täysjyvää.
Mut ei, te ette edes kuule, että lääkäri sanoo sen teille, teidän on pakko kuulla se vähän huonompaan suuntaan muunneltuna joltain "auktoriteetteja ja teollisuuden salaliittoja kyseenalaistavalta" (ja samalla omaa pikku bisnestään pyörittävältä) hörhöltä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:54"]
MÄ en tiedä, missä te käytte lääkärillä, jos teille ei muka ole siellä suositeltu ruokavaliohoitoa vaan annettu vaan lääkkeitä. JOKAPAIKASSAHAN siitä ruokavaliosta paasataan. Ai joo, mutta ei sanota, että syökää voita ja kermaa (koska niissä on aika isot riskitkin), sanotaan, vaan, että enemmän kasviksia, marjoja, kuituja, ja täysjyvää.
Mut ei, te ette edes kuule, että lääkäri sanoo sen teille, teidän on pakko kuulla se vähän huonompaan suuntaan muunneltuna joltain "auktoriteetteja ja teollisuuden salaliittoja kyseenalaistavalta" (ja samalla omaa pikku bisnestään pyörittävältä) hörhöltä.
[/quote]
Jaahas, tässä onkin jo tarpeeksi kuunneltu niitä hörhöjen hörhöjä, jotka pyörittää sitä isoa bisnestä!! Mulle sisätautien erikoislääkäri sanoi ettei ruokavaliolla ole merkitystä terveyteen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siihen loppui asiakkuus ja sanoin ettei pidä paikkaansa ja piste.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:54"]
[/quote]
On kaikissa lehdissäkin lukenut että 2 tyypin db lähtee sillä millä on tullutkin - sehän on useinmiten elintasosairaus eli syödään väärin. Kun ruokailutottumukset korjataan myös sokeriarvot korjaantuu. Ihan maalaisjärjelläkin ajateltuna.
TIetenkään lääkärit ei sitä hehkuta, sehän veisi heiltä työt ja provikat!! Lääkkeitä vaan poskeen...
8
Mites raskausajan diabetes?
Mulla oli ekassa raskaudessa sokeriarvot vähän yli rajan, mut itse mitatessa aina täydelliset arvot. Noudatin diabetesruokavaliota pääasiassa. Raskauden jälkeen normaalit sokeriarvot.
Ekassa raskaudessa mulla oli muutama ylikilo, ja sanottiin että se on riskitekijä raskausajan diabetekseen.
Tokan raskauden alkaessa olin laihtunut reippaasti, olin normaalipainon alarajalla, silti sokeriarvot oli pielessä, ja paljon enemmän pielessä kun ekassa raskaudessa. Itse mitatessa silti aina hyvät arvot.
Eli miten arvot voi olla enemmän pielessä, vaikka olin todella paljon hoikempi tokassa raskaudessa? Päteekö raskausdiabeteksessa eri säännöt ku tavallisessa diabeteksessa?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:13"]
Näin ne tekee euroopassa. Suomessa suositellaan insuliinin käyttöä.
Pienillä ruokavalion muutoksilla saa ihmeitä aikaan
[/quote]
Kukaan ei suomessa määrää insuliinia heikentyneeseen sokerinsietoon.
Good for you. Muista mainita että ksye on kakkkostyypistä.
Aivan huippua!
Sairaanhoitajalta iso hatunnosto.
Niin paljon turhia kuluja tuottaa terveydenhuollollemme yksilöiden huonot elintavat.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:41"]Mites raskausajan diabetes?
Mulla oli ekassa raskaudessa sokeriarvot vähän yli rajan, mut itse mitatessa aina täydelliset arvot. Noudatin diabetesruokavaliota pääasiassa. Raskauden jälkeen normaalit sokeriarvot.
Ekassa raskaudessa mulla oli muutama ylikilo, ja sanottiin että se on riskitekijä raskausajan diabetekseen.
Tokan raskauden alkaessa olin laihtunut reippaasti, olin normaalipainon alarajalla, silti sokeriarvot oli pielessä, ja paljon enemmän pielessä kun ekassa raskaudessa. Itse mitatessa silti aina hyvät arvot.
Eli miten arvot voi olla enemmän pielessä, vaikka olin todella paljon hoikempi tokassa raskaudessa? Päteekö raskausdiabeteksessa eri säännöt ku tavallisessa diabeteksessa?
[/quote]
Ylipaino lisää raskausdiabeteksen riskiä mutta ei ole mikään suora syy seuraus suhde. Myös esim aiempi radi altistaa sille toisessakin raskaudessa. Radihan useimmilla pysyy kyllä kontrollissa ruokavalion avulla, ja arvot pysyvät kotimittauksissa hyvänä. Samoin uskoisin käyvän ihan normaalissakin diabeteksessa ja usein sitä kuuleekin että painonpudotus ja ruokavalio auttaa. Radi ei taida olla niin paljon kytköksissä elintapoihin kuin normi diabetes.
Näin ne tekee euroopassa. Suomessa suositellaan insuliinin käyttöä.
Pienillä ruokavalion muutoksilla saa ihmeitä aikaan