Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Paransin sokeriarvoni ruokavaliomuutoksilla.
Kommentit (23)
Et kai vaan karppaamalla tai VHH:lla? Hui, ei diabeetikko saa karpata!
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:58"]
Et kai vaan karppaamalla tai VHH:lla? Hui, ei diabeetikko saa karpata!
[/quote]
Miten niin?
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 12:41"]Mites raskausajan diabetes? Mulla oli ekassa raskaudessa sokeriarvot vähän yli rajan, mut itse mitatessa aina täydelliset arvot. Noudatin diabetesruokavaliota pääasiassa. Raskauden jälkeen normaalit sokeriarvot. Ekassa raskaudessa mulla oli muutama ylikilo, ja sanottiin että se on riskitekijä raskausajan diabetekseen. Tokan raskauden alkaessa olin laihtunut reippaasti, olin normaalipainon alarajalla, silti sokeriarvot oli pielessä, ja paljon enemmän pielessä kun ekassa raskaudessa. Itse mitatessa silti aina hyvät arvot. Eli miten arvot voi olla enemmän pielessä, vaikka olin todella paljon hoikempi tokassa raskaudessa? Päteekö raskausdiabeteksessa eri säännöt ku tavallisessa diabeteksessa? [/quote] Ylipaino lisää raskausdiabeteksen riskiä mutta ei ole mikään suora syy seuraus suhde. Myös esim aiempi radi altistaa sille toisessakin raskaudessa. Radihan useimmilla pysyy kyllä kontrollissa ruokavalion avulla, ja arvot pysyvät kotimittauksissa hyvänä. Samoin uskoisin käyvän ihan normaalissakin diabeteksessa ja usein sitä kuuleekin että painonpudotus ja ruokavalio auttaa. Radi ei taida olla niin paljon kytköksissä elintapoihin kuin normi diabetes.
[/quote]
Hmm, sillon ekassa raskaudessa mua ainakin syyllistettiin ihan olan takaa niistä viidestä ylikilosta ja vihjailtiin, että radi johtuu niistä. Siks ihmettelin, että arvot oli vieläkin huonommat tokassa raskaudessa, kun olin hoikka.