Te kenen kissanvessa on vessassa
ja on vain yksi vessa eli sitä käyttää myös ihmiset.
miten järjestätte asian niin että ovi pysyy raollaan että kissa pääsee vessaansa ja pois kylppäristä?
meillä vessan ovi aukeaa sisäänpäin. kissa pääsee helposti sisään mutta osaakohan tulla ulos?
Kommentit (52)
Ei meillä mitään erillisiä huoneita vaatteille ole.
meillä on vessassa ikkuna ja siitä on hyvä tuulettaa ihmisten ja kissan kakkojen hajut ulos.
Meillä on vessan ovessa sellainen Lidlistä hommattu vaahtomuovinen ovistoppari, jonka saa helposti pois tarvittaessa. On toiminut hyvin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 10:01"]Melko aromikas ratkaisu pitää kissanvessaa vaatehuoneessa. Kaikki vaatteet siis haisevat kissanpaskalta ja -kuselta?
[/quote]
iseeko sun vessanmatto, käsipyyhkeet, pyyhkeet, hammasharjat ym vessassa oleva ihmisenpaskalta ja -kuselta?
Meillä ei sillä meistä kukaan ei roiski ulosteitaan ympäristöön vain osaamme ulostaa sievästi siihen tarkoitukseen tehtyyn astiaan.
Meidän kissa on niin laiska ja tyhmä, että jos joku oven paukkaa kiinni (yleensä vieraat) katsoo vaan että jaa ja menee paskantamaan jonkun kenkään. Ei siis ilmaise mitenkään haluavansa vessaan.
Meillä on lastentarvikeliikkeestä sellainen vaahtomuovinen ovistoppari oven yläreunassa. Lapset eivät yletä siihen, mutta se on näppärä aikuisen kumartelematta napata pois ovesta.
Meidän kissa avaa oven itse jos se on kiinni. Hyppää kahvaan ja ovi aukeaa. Ei haittaa onko kummalla puolella ovea, saa sen auki silti. Vaatehuoneen ovenkahva on käännetty siten, että se kahva sojottaa suoraan ylöspäin, koska ei haluta kissan menevän sinne. Sitä ei saa hypättyä auki.
Hyvin se pysyy auki ja jos ei ni kiila siihen. Ja tää mun pupu osaa avaa ovia kummaltakin puolelta. En IKINÄ unohda sitä näkyä kun oli pakko laittaa kisu hetkeksi vessaan, ja kun pari min päästä menin avaa ni takajalat oli lavuaarin reunalla ja etutassut painamassa sitä oven kahva alas.... :Do
Kumikiila oli hyvä pitämään ovea auki, kun meillä oli kissa 14 vuotta. Puinen killa saattaa helpommin lipsahtaa pois, jos sen alla on matto, kuminen pysyy tiukemmin oven alla. Lisäksi se kestää vettä.
Meillä ei ole ollut kissaa enää viiteen ja puoleen vuoteen, mutta edelleenkin meillä on aina vessan ovi raollaan (ovi aukeaa siis ulospäin). Kissan hiekkalaatikon paikkakin on tyhjillään, vaikka siihen voisi siirtää esim. likapyykkikorin. Mutta jotenkin ei sitä osaa ajatella muutoksia, vaan kaikki menee vanhalla rutiinilla. Ehkä tässä odotellaan sitä, että taloon tulisi uusi kissa? Vanhan muisto on kuitenkin kovin väkevä eikä osata kuvitella, millaista olisi elää uuden kissan kanssa, vanha kun oli perheemme jäsen peräti 17 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:14"]
Miten vessan paikkaa kannattaa vaihtaa? Meillä se on makuuhuoneessa ja mies ei kestä enää joten siirrän sen vessaan. Siirränkö vain ja sanon kissalle että katso, sun vessa on nyt vessassa?
[/quote]
Se on niiin oksettavaa, että kissa paskantaa ja kusee sisällä. Älkää oikeasti viitsikö elää niin.
[/quote] Ihan samalla tavalla käy vessa-asioilla sisällä kuin ihminenkin.
Ihan toimii niin että jokainen jättää oven raolleen.. ei luulisi olevan vaikea kaikkien ymmärtää pointti..
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 11:12"]
Meidän kissa on niin laiska ja tyhmä, että jos joku oven paukkaa kiinni (yleensä vieraat) katsoo vaan että jaa ja menee paskantamaan jonkun kenkään. Ei siis ilmaise mitenkään haluavansa vessaan.
[/quote]
Vituttaisi varmaan sinuakin, kun vieraat eivät päästä normaalisti asioimaan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:52"]
Meillä on kissanvessat vaatehuoneessa johon on ihan yhtälailla ovi kuin vessaankin. Kyllä siihen tottuu, että ovi pitää jättää auki ja mitään stoppareita tms ei olla tarvittu. Jotenkin sen vaan aina muistaa, että vaatehuoneen ovi on pidettävä rakosella. Ihan parin sentin rako riittää, kyllä ne kissat oppii sen siit itse avaamaan.
BTW, suosittelen lämpimästi vaatehuonetta muillekin kissanomistajille, sillä hyvällä hiekalla&siivouksella ja hajunimijällä ei siellä haise ollenkaan (meillä on kyllä myös ilmanvaihtoaukko siellä) ja ei ole kylppärin lattia kissanhiekkaa täynnä. Vaatehuoneessa on kokoajan esillä harja ja laatikot on kannellisia, niin siistinä pysyy. Minun mielestäni kissatkin jotenkin tykkää enemmän siitä, että vessat on ns. privaatissa paikassa, eikä kaiken keskellä.
[/quote]No hyi vittu. Kissan omistaja haisee kissan kuselta vaikka olis kuinka siisti katti tahansa. Sen haistaa kyllä, vaikka muuta luulette. Varsinkin jos sen kusi/paskalaatikon tunkee vaatehuoneeseen, niin ihan vihoviimeistä. Mä todella säälin sun ystäviä ja työkavereita jotka joutuu lähelläsi olemaan. Usko mua, ne ei KEHTAA sanoa kuinka pahalta haiset, mut ne kyl kiroaa sut ja sun pistävän lemus alimpaan helvettiin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:52"]
Meillä on kissanvessat vaatehuoneessa johon on ihan yhtälailla ovi kuin vessaankin. Kyllä siihen tottuu, että ovi pitää jättää auki ja mitään stoppareita tms ei olla tarvittu. Jotenkin sen vaan aina muistaa, että vaatehuoneen ovi on pidettävä rakosella. Ihan parin sentin rako riittää, kyllä ne kissat oppii sen siit itse avaamaan.
BTW, suosittelen lämpimästi vaatehuonetta muillekin kissanomistajille, sillä hyvällä hiekalla&siivouksella ja hajunimijällä ei siellä haise ollenkaan (meillä on kyllä myös ilmanvaihtoaukko siellä) ja ei ole kylppärin lattia kissanhiekkaa täynnä. Vaatehuoneessa on kokoajan esillä harja ja laatikot on kannellisia, niin siistinä pysyy. Minun mielestäni kissatkin jotenkin tykkää enemmän siitä, että vessat on ns. privaatissa paikassa, eikä kaiken keskellä.
[/quote]No hyi vittu. Kissan omistaja haisee kissan kuselta vaikka olis kuinka siisti katti tahansa. Sen haistaa kyllä, vaikka muuta luulette. Varsinkin jos sen kusi/paskalaatikon tunkee vaatehuoneeseen, niin ihan vihoviimeistä. Mä todella säälin sun ystäviä ja työkavereita jotka joutuu lähelläsi olemaan. Usko mua, ne ei KEHTAA sanoa kuinka pahalta haiset, mut ne kyl kiroaa sut ja sun pistävän lemus alimpaan helvettiin.
[/quote]
Eipä se pahemmalta voi haista kuin esimerkiksi tupakoiva ihminen. Niitäkin ystävät ja työkaverit kiroavat selän takana vaikka eivät edessä päin uskaltaisi.
Askartelin vessan oveen kissanluukun. Saa nettikaupasta vitosella.
Asun vuokralla, joo, mutta tuollainen sisäovi ei hirveästi maksa vaikka muuttaessa pitäisi käydä ostamassa uusi. Säästää kuitenkin hermoja asuessa ja ovea voi pitää kiinni, jos vaikka tulisi vieraita.
Meillä on laitettu oven rakoon haka. Väli on kissalle sopiva, mahtuu melko pienestä raosta. Haka pitää oven paikoillaan kätevästi, ei mee kiinni, eikä aukea selälleen.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 14:11"]
Meillä ei ole ollut kissaa enää viiteen ja puoleen vuoteen, mutta edelleenkin meillä on aina vessan ovi raollaan (ovi aukeaa siis ulospäin). Kissan hiekkalaatikon paikkakin on tyhjillään, vaikka siihen voisi siirtää esim. likapyykkikorin. Mutta jotenkin ei sitä osaa ajatella muutoksia, vaan kaikki menee vanhalla rutiinilla. Ehkä tässä odotellaan sitä, että taloon tulisi uusi kissa? Vanhan muisto on kuitenkin kovin väkevä eikä osata kuvitella, millaista olisi elää uuden kissan kanssa, vanha kun oli perheemme jäsen peräti 17 vuotta.
[/quote]
Availen vessanovea aina vanhemmillani :) Heillä ei ole ollut vuosiin kissoja mutta oli aina kun asuin siellä. Tapa josta en pääse eroon.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 09:14"]
Miten vessan paikkaa kannattaa vaihtaa? Meillä se on makuuhuoneessa ja mies ei kestä enää joten siirrän sen vessaan. Siirränkö vain ja sanon kissalle että katso, sun vessa on nyt vessassa?
[/quote]
Se on niiin oksettavaa, että kissa paskantaa ja kusee sisällä. Älkää oikeasti viitsikö elää niin.
[/quote]
Meillä ihmisetkin paskantaa ja kusee sisällä. Kissan määrät on pientä meihin kaksijalkaisiin verrattuna.
Taidat itse olla ällönoidi.
Melko aromikas ratkaisu pitää kissanvessaa vaatehuoneessa. Kaikki vaatteet siis haisevat kissanpaskalta ja -kuselta?