Äitien sota eilen
onko jo täällä keskusteltu eilisestä jaksosta? Mitä mieltä olitte?
Kommentit (11)
kuka sen voitto en oo vielä ehtiny katsoa?
Danita vaikutti hyvältä äidiltä. Ajatteli lapsen parasta. Muut keskittyivät omaan hyvinvointiinsa enemmän.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:25"]
Väärä nainen voitti.
[/quote]
miten niin?
Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:34"]Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen.
[/quote]
Kuinka monessa perheessä isä keskittyy uraansa ja äiti hoitaa lapset? Siinä ei olekaan enää mitään kummallista saatika tuomittavaa.
Minä keskityn tällä hetkellä uraani ja mieheni vastuu lapsestamme on suurempi. Minulla ei ole esim lomaa tänä vuonna, olen täydet päivät töissä ja iltaluennoillakin istun. Joskus pitää tehdä näin että pääsee eteenpäin. On meilläkin joskus asiat olleet toisinpäin! N25
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:34"]
Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen.
[/quote]
Ja siinä se tuli. Nainen ei saa keskittyä uraansa, miehen pitää olla töissä.
Älkää naiset ihmetelkö miksi teitä ei näy johtoryhmissä, hallituksissa, päättävissä asemissa. Te itse aikaansaatte oman lasikattonne.
t. ura-äiti.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:34"]Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen.
[/quote]
Kuinka monessa perheessä isä keskittyy uraansa ja äiti hoitaa lapset? Siinä ei olekaan enää mitään kummallista saatika tuomittavaa.
Minä keskityn tällä hetkellä uraani ja mieheni vastuu lapsestamme on suurempi. Minulla ei ole esim lomaa tänä vuonna, olen täydet päivät töissä ja iltaluennoillakin istun. Joskus pitää tehdä näin että pääsee eteenpäin. On meilläkin joskus asiat olleet toisinpäin! N25
[/quote]
Ainiin, eikun nainen ei voi tehdä lapsia vielä silloin kun ei ole valmis luopumaan elämästään. Koska se on epäkypsää! Mutta minä olinkin niin nuori ja hölmö ja laitoin miehen ottamaan vastuunsa... Vuorotellen kumpikin saa tehdä, mennä ja edetä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:34"]Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen. [/quote] Kuinka monessa perheessä isä keskittyy uraansa ja äiti hoitaa lapset? Siinä ei olekaan enää mitään kummallista saatika tuomittavaa. Minä keskityn tällä hetkellä uraani ja mieheni vastuu lapsestamme on suurempi. Minulla ei ole esim lomaa tänä vuonna, olen täydet päivät töissä ja iltaluennoillakin istun. Joskus pitää tehdä näin että pääsee eteenpäin. On meilläkin joskus asiat olleet toisinpäin! N25
[/quote]
En tunne koko äitien sota - konseptia, mutta jos haetaan parasta isää, niin uraisä tuskin on oikea valinta silloin?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:37"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2015 klo 08:34"]Vottajaäidillä oli aivan pieni vauva ja kehuskeli olevansa joka päivä liikkeellä vauvan kanssa, kahvittelemassa kaupungilla ym. Ihan ok, mutta kohtuus kaikessa. Galleristi-äiti oli keskittynyt vain uraansa, isä hoiti lapsen. [/quote] Kuinka monessa perheessä isä keskittyy uraansa ja äiti hoitaa lapset? Siinä ei olekaan enää mitään kummallista saatika tuomittavaa. Minä keskityn tällä hetkellä uraani ja mieheni vastuu lapsestamme on suurempi. Minulla ei ole esim lomaa tänä vuonna, olen täydet päivät töissä ja iltaluennoillakin istun. Joskus pitää tehdä näin että pääsee eteenpäin. On meilläkin joskus asiat olleet toisinpäin! N25
[/quote]
En tunne koko äitien sota - konseptia, mutta jos haetaan parasta isää, niin uraisä tuskin on oikea valinta silloin?
[/quote]
Todennäköisesti voisi ollakin. Sellainen hassutteleva laatuajan tarjoilija, joka tuo isot tulot perheeseen. Vapaa-ajallaan tekee lasten kanssa kaikkea kivaa ja vaimokin saa nauttia miehen työn hedelmistä kun elintaso on korkea.
Kyllä isäkin voi olla yhtä hyvä hoitamaan lapsia kuin äitikin. Muta pienelle vauvalle äiti on aina tärkein. Ja olen itse huomannut, että tyttölapselle äiti on aina tärkein ja ihanin, vaikka kuinka väittäisitte mitä. Miksi hankkia yleensä lapsia, jos ei ole valmis niitä täysipainoisesti hoitamaan? Voiman sitä opiskella ennen lapsien hankkimista. Itse sain lapsen vasta. Yli 30-vuotiaana ja sain kuunnella tuttavien kommentteja siitä, kuinka vanha äiti olen. Minulla oli tutkinto ja työpaikka hankittuna ja pystyin keskittymään lapsen hoitoon.
Väärä nainen voitti.