Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät suostu käyttämään Mobilepayta?

Vierailija
08.12.2021 |

Teen paljon kauppaa nettikirppiksillä, esim. Tori ja Huutonet ja olen hämmästynyt siitä, miten vieläkin on ihmisiä, jotka eivät ota Mobilepayta käyttöön. Nyt en siis tarkoita esim. vanhuksia, joille muutenkin voi olla vähän vieraita tuollaiset asiat eivätkä välttämättä omista älyluuriakaan. Tarkoitan ihmisiä, joilla on se älyluuri, somettavat, käyttävät nettipankkia ym. ihan perussetit. Ja Mobilepay maksuna ei käy.
Miksi ei?

Se on niin KÄTEVÄ. Ei tarvitse ajella automaatille, nostaa kaksikymppistä, käydä rikkomassa sitä jossakin (useimmissa paikoissa ei suostuta) ja sitten miettiä, minne tunkee ylijäävät setelit ja kolikot kun ei käteistä tule enää käytettyä.

Mobilepay helpottaa elämää ja sillä voi maksaa myös kaupassa.
Mobilepaylla maksu siirtyy heti eikä tarvitse kirjautua nettipankkiin, näpytellä tilinumeroita ja odotella päiviä että maksu näkyy.

Mikä on syy siihen, ettet käytä Mobilepayta jos kuitenkin teet nettikauppoja? Kysyn koska en ymmärrä.

Kommentit (154)

Vierailija
21/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole halua antaa puhelinnumeroaan kenelle tahansa?

Vierailija
22/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole eikä tule olemaan mitään älyvakoojapuhelimia. Käytän vain käteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puhelin niin täynnä ettei muistin puolesta uusia sovelluksia mahdu.

Vierailija
24/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoitan aina ostajalle 2 eri hintaa tyyliin, Mobilepay 20 euroa, käteinen 30 euroa. Kyllä siitä käteisen liikuttelusta ja säilyttämisestä voi periä hyvän lisähinnan.

Vierailija
25/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä mobilepayta. Ihan yksinkertaisesti siitä syystä, että puhelimessani on sen verran pieni muisti, että sinne ei mahdu yhtään uutta sovellusta poistamatta jotain vanhaa, ja ne muut sovellukset ovat lähes jokapäiväisessä käytössä, kun taas mobilepayta tarvitsisin joskus ihan satunnaisesti.

Vierailija
26/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi ap ei työnnä porkkanoita tuhkaluukkuunsa. mieti sitä ap.

Vierailija
27/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni mobilebayssa pankkien välinen siirto ei ole reaaliaikainen vain siinä on tuntien ja jopa päivien viive riippuen milloin siirto on tehty. Lisäksi on ollut mediassa juttua miten tileiltä on lähtenyt jopa kahdesti maksu käytettyä kyseistä sovellusta. Monessa kaupassa on ongelmia maksun suorittamisen kanssa ja on hidas tapa maksaa kaupassa. Kortti on paljon nopeampi. en ota mitään tuollaista sovellusta käyttöön

En minäkään maksa Mobilepaylla kaupassa vaan korteilla.

Mutta jos teen noita jo moneen kertaan mainittuja nettikirppisostoksia tai tarvitsee siirtää rahaa vaikka kaverille, käytän Mobilepayta. Helppo ja nopea, eikä koskaan ole mitään ongelmia ollut enkä ole kuullut, että muillakaan olisi.

-ap

Mulla ei ole sellaisia kavereita, joille mun pitäisi siirtää rahaa.

Vierailija
28/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole eikä tule olemaan mitään älyvakoojapuhelimia. Käytän vain käteistä.

Tiesitkö että nettioperaattoreilla on velvollisuus tallentaa jokaisen nettiliittymän nettiliikenne vähintään 6 kk ajan? Jokainen nettisivu missä olet käynyt, kellonaikoineen, pitää olla tallennettuna. Siinä sulle vakoilua.

Vierailija
29/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on raha kelvannut.

Vierailija
30/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se on?

Onko se joku kännykkämaksukortti?

Jos on niin en aio sellaista ottaa käyttöön koskaan. Puhelin puhelimena ja raha erikseen rahana.

Vierailija
31/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

Onko käteisen vastaanottaminen sinulle jotenkin vaikeaa, vai mikä on ongelma?

Tottahemmetissä se on hankalaa, kun niitä ei tarvi enää mihinkään. Melkein sama kuin tarjoaisi oravannahkoja maksuksi.

Vierailija
32/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimen muisti niin täynnä, ettei sinne mahdu niin suuria rahasummia. Yleensä menee jo parin tuhannen euron paikkeilla täysin jumiin.

Vierailija
33/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä käytän Mobilepayta kavereitten kesken, mutta en minä anna jollekin satunnaiselle kirppismyyjälle tai vastaavalle numeroani. Voin hyvin olla ostamatta häneltä, jos käteinen ei kelpaa. 

Vierailija
34/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lompakko ei mene rikki maahan pudotessaan. Kylmä käteinen on erittäin luotettaava maksuväline. Ei haittaa tökkivä netti tai tyhjenevä akku. Tuhti nippu seteleitä toimii aina!

Vierailija
35/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt tarvi vastata jos ei vaikka tee nettikirppiskauppoja, missä Mobilepay on erityisen kätevä. Ois kai pitäny tarkistaa otsikkoon, että tarkoitin enimmäkseen näitä tapauksia.

-ap

No vastasin sulle jo tuohon. Mulla ei ole koskaan niin kiire ostosteni kanssa, ettenkö voisi maksaa verkkopankissa. Kun ei se tavarakaan tule mulle välittömästi, kun olen maksanut. En osta nettikirppiksiltä lääkkeitä ja lääkkeet on ainoita, joilla voi olla oikeasti kiire. Ja jos  on arkipäivä, voin tilata lähiapteekista - ja maksaa verkkopankissa - ja tuovat vielä samana päivänä. Jos taas en voi odottaa lääkkeitäni edes muutamaa tuntia tai on viikonloppu, kävelen apteekkiin, maksan pankkikortilla ja saan lääkkeeni heti. 

- Nro 3 - 

Vattu mikä v a j a k k i tai mummo. Normaalit ihmiset menevöät ihan sinne apteekkiin, jos haluavat lääkkeet.

Miksi pitäisi mennä apteekkiin, kun voi tilata kotiinkuljetuksella?

Vierailija
36/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että kiinalainen hakkeri pääsee puhelimeen ja vinguttaa tilit tyhjiksi.

Vierailija
37/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobilepay on kätevä ja olen itse käyttänyt jo vuosia. Mutta ymmärrän jos joku ei käytä, niin ei ota käyttöön satunnaisen kirppisoston muoksi.

Yleensä nämä käteiskeisarit ovat ulosotossa olevia sossupummeja, joilla ei saa näkyä tilitapahtumia, jotka voi tulkita tuloksi.

Vierailija
38/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ilmoitan aina ostajalle 2 eri hintaa tyyliin, Mobilepay 20 euroa, käteinen 30 euroa. Kyllä siitä käteisen liikuttelusta ja säilyttämisestä voi periä hyvän lisähinnan.

Tää oli loistava idea! Mä oon tähän mennessä vain lisännyt loppukaneetin, että "maksu mieluiten Mobile Paylla", mutta esim. maltillinen 5 euron lisämaksu käteisen tai muun mulle ei-sopivan maksutavan käytöstä varmasti kannustaisi ihmisiä maksamaan mulle sopivammalla tavalla. Käteisen vastaanottamisessa on mun mielestä ärsyttävää sekin, että se jää lompakkoon pyörimään ja se pitää ihan varta vasten muistaa käyttää. Kun autopilotilla on tottunut maksamaan kortilla kaupoissa ja ravintoloissa, tuntuu ihan oikeasti rasittavalta ruveta pelaamaan kassalla vaihtorahojen kanssa ja en koekaan siihen muuten mitään tarvetta.

Vierailija
39/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastustan periaatteesta sitä että koko elämä pitää tunkea puhelimeen. Kiva sitten kun se puhelin katoaa niin siinä menee kaikki.

Sitä paitsi kaikkein parhaiten raha pysyi hallussa silloin kun kaikki osti käteisellä kivijalkaliikkeestä. Kaipaan sitä aikaa. Säästöjen kertyminenkin oli hauskempaa kun rahoja pystyi hypistelemään ja mikä ilon ja onnen päivä kun löysi maahan tippunutta rahaa. Käteinen takaisin!

Vierailija
40/154 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kerran varastettu puhelin. Sen jälkeen en ole asentanut mitään sellaisia sovelluksia missä raha liikkuu. Käytän puhelinta vain netissä surffaamiseen, puhumiseen ja viestittelyyn.