Ex- kumppanin ystävä; off limits?
Lyhykäisyydessään ->
Pitkä avoliitto päättyi hiljattain, enkä ole jaksanut innostua deittailusta tuntemattomien kanssa.
Olin suhteen aikana jo korviani myöten ihastunut exän parhaaseen ystävään, mutta tukahdutin kaikki tunteet ja otin etäisyyttä jopa kuukausia kerrallaan, että tunteet kuihtuisivat.
Ollaan siis tämän kaverin kanssa tutustuttu exän kautta, mutta pidettiin/pidetään yhteyttä myös ilman exän läsnäoloa ja ollaan ystäviä keskenään.
Eron myötä tunteet ovat kohonneet pintaan entistä voimakkaampina ja välillä olo on todella sietämätön.
Onko exän "bestis" vaan kategorisesti poissuljettu vaihtoehto, vai uskaltaako tunteitaan tuoda ilmi? Sosiaaliset seuraamukset mahdollisesti katastrofaalisia ja jos tunne ei ole ollenkaan molemminpuoleinen niin ystävyys voi kaatua siihen samalla kun kaikki muutkin kuvitelmat tulevaisuudesta. Toisaalta, jos tukahduttaa tunteet tätä ihmistä kohtaan nyt kuten ennenkin niin katuuko sitä sitten myöhemmin? Vaikeita kysymyksiä
Kommentit (23)
mikä pakko on rynnätä suhteesta toiseen heti ? mikset osaa olla yksin ?
Vierailija kirjoitti:
mikä pakko on rynnätä suhteesta toiseen heti ? mikset osaa olla yksin ?
Tuossa jo aiemmin sanoinkin, ettei tarkoitus olekkaan ryhtyä tuumasta toimeen saman tien.
Viihdyn vallan mainiosti yksin. Ennen edellistä parisuhdettani olin yksin vuosia kunnes löysin exäni ja aloimme seurustelemaan.
ap
Anteeksi pitkä ja ehkä paikoin sekavakin teksti. Tiivistettynä; olemme siis olleet nykyisen miesystävän kanssa reilu vuoden yhdessä ja juttu välillämme eteni aika pian sen jälkeen, kun minulla meni poikki tuon exän kanssa. Se ei ole haitannut ketään osapuolta. Olihan suhteemme enemmänkin tapailua ja lopulta olimme yhdessä sitä mieltä, että ratkaisu oli oikea. Me sovimme paremmin ystäviksi. Tämä ei onneksi vaikuttanut negatiivisesti herrojen ystävyyteen.