Maatalojen nuoret poikamiehet
kovia sängyssä! Auttaako terveellinen luomuruoka pitämään potenssin korkeana vai onko suurin tekijä ympäristön pilaantumattomuus. Kaupunkikollit eivät jaksa puoliakaan siitä mitä kunnon maajussit. Vapaiden tai varattujen mimmien kannattaa siis kalastella maaseutukapakoissa kaipaamiaan vällyn heiluttajia!
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:57"]Tommonen maajussi olis ihan unelma mies.
[/quote]
Niitä on vapaana vaikka kuinka paljon. Ei muuta kun valitsemaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:41"]
Mikäs automaattinen oletus toi oli että avioon ei kannata mennä työpaikan menettämisen pelossa jos tuleekin ero?
[/quote]
Naapurin isäntä osti tilan, hinta 1 milj. euroa. Lainarahalla.Tilalle tuli emäntä, muualla töissä, tilan töihin ei osallistunut. 5 vuoden kuluttua tuli ero. Velkaa oli 600 000 e ja tilan arvo 1 milj. e, joten emäntä halusi niistä 5 vuodesta itselleen osuutenaan 200 000 e. Pankki ei antanut lisää lainaa, metsästä ei ollut mitä ottaa ja ainoa vaihtoehto oli myydä tila. Siitä sai 800 000 e. Isännältä meni työpaikka.
Summat arvioita, mutta noin se menee, jos erehtyy naimisiin. Avioehtoahan ei nainen voi tehdä, se on merkki siitä, että varautuu eroon.
niin tilanteitahan on monia, mutta ei se työpaikan menetys kai naisenkaan osalta automaattinen oletus ole? Ihan yhtäläinen oikeus periaatteessa kummalla vaan on maksaa toinen ulos, metsää myymällä, lisälainalla tms, jollei avioehtoa ole suuntaan tai toiseen.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:58"]
Pöh! Juntteja sovinistipässinpäitä sanon minä ja kokemuksesta! Ei kiinnosta enää ruveta sellaisen kahvinkeittäjäksi. Eivät edes leikkaa varpaankynsiään kuin kerran kahdessa kuussa ja 16h töissä joka päivä.
[/quote]
En ole katkera mutta kuitenkin..:)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:58"]Pöh! Juntteja sovinistipässinpäitä sanon minä ja kokemuksesta!
Ei kiinnosta enää ruveta sellaisen kahvinkeittäjäksi.
Eivät edes leikkaa varpaankynsiään kuin kerran kahdessa kuussa ja 16h töissä joka päivä.
[/quote]
Niin ja ei pidä unohtaa sitä faktaa että tyypillisesti eivät koskaan muuta omilleen vaan asuvat koko ikänsä kotitilallaan.
Äitinsä passaamia, olettavat että pääsevät äidin jälkeen puolison täyshoitoon, ja puoliso onkin monesti äidin jatke.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:58"]Pöh! Juntteja sovinistipässinpäitä sanon minä ja kokemuksesta! Ei kiinnosta enää ruveta sellaisen kahvinkeittäjäksi. Eivät edes leikkaa varpaankynsiään kuin kerran kahdessa kuussa ja 16h töissä joka päivä. [/quote] Niin ja ei pidä unohtaa sitä faktaa että tyypillisesti eivät koskaan muuta omilleen vaan asuvat koko ikänsä kotitilallaan. Äitinsä passaamia, olettavat että pääsevät äidin jälkeen puolison täyshoitoon, ja puoliso onkin monesti äidin jatke.
[/quote]
..joskus tuntuu niinkuin siiipirikko olisin:)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:58"]Pöh! Juntteja sovinistipässinpäitä sanon minä ja kokemuksesta!
Ei kiinnosta enää ruveta sellaisen kahvinkeittäjäksi.
Eivät edes leikkaa varpaankynsiään kuin kerran kahdessa kuussa ja 16h töissä joka päivä.
[/quote]
Niin ja ei pidä unohtaa sitä faktaa että tyypillisesti eivät koskaan muuta omilleen vaan asuvat koko ikänsä kotitilallaan.
Äitinsä passaamia, olettavat että pääsevät äidin jälkeen puolison täyshoitoon, ja puoliso onkin monesti äidin jatke.
[/quote]
13 jatkaa, ettei pidä meillä ainakaan paikkaansa, varsin hyvin on itsenäistynyt ja tehnyt selkeän pesäeron vanhempiinsa. Toki odottaa että osallistun tilan töihin kun yhdessä tähän on ryhdytty, muttei todellakaan pidä minua äidin korvikkeena ja odota saavansa täysihoitoa, paitsi ehkä joskus kamarin puolella, vastavuoroisesti sekin ;-)
Vaikuttaa että nämä ihannoivat kommentoijat eivät ole maalla käyneetkään. No, tässä terveiset aidolta landepaukulta:
Maatila teettää töitä käytännössä vuorokauden ympäri, eikä mitään työaikaa lasketa. Ja sitten kun varsinaiset hommat on tehty, tehdään vielä pientä ylläpitö-ja kunnostusaskaretta pihapiirissä.
Viikonloppuisin töitä on yhtälailla.
Maatilan työt tehdään pitkälti koneiden avustuksella, ja se traktorin kopissa istuminen yhdistettynä vapaa-ajan ja liikuntaharrastuksien puutteeseen kyllä näkyy kropassa.
Joka vuosi vähintään yhdet maatalousmessut kiertävänä ihmisenä voin sanoa että ei siellä paljoa ruumiillisen työn kasvattamat lihakset pullistele.
Ja sukupuoliroolikäsitykset eivät ole paljoa sodan jälkeen muuttuneet.
Useimmissa talouksissa se menee edelleen näin: Mies käy töissä. Nainen käy töissä ja hoitaa kodin ja lapset yksin.
Mistä suomifilmistä olette käsityksenne repineet?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:12"]Vaikuttaa että nämä ihannoivat kommentoijat eivät ole maalla käyneetkään. No, tässä terveiset aidolta landepaukulta:
Maatila teettää töitä käytännössä vuorokauden ympäri, eikä mitään työaikaa lasketa. Ja sitten kun varsinaiset hommat on tehty, tehdään vielä pientä ylläpitö-ja kunnostusaskaretta pihapiirissä.
Maatilan työt tehdään pitkälti koneiden avustuksella, ja se traktorin kopissa istuminen yhdistettynä vapaa-ajan ja liikuntaharrastuksien puutteeseen kyllä näkyy kropassa.
Joka vuosi vähintään yhdet maatalousmessut kiertävänä ihmisenä voin sanoa että ei siellä paljoa ruumiillisen työn kasvattamat lihakset pullistele.
Useimmissa talouksissa se menee edelleen näin: Mies käy töissä. Nainen käy töissä ja hoitaa kodin ja lapset yksin.
[/quote]
Omg. Etkai ole mitenkään katkera jostain? ;-) t.13
Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen.
Vartalomallikin on noilla maajusseilla hieman enemmän ja vähemmän päärynä jo heti 15 ikävuoden jälkeen ja siitä se vaan kaunistuu vatsanalueen kumpu kun ikää tulee, johtuu ihan maalaisten ruokatottumuksista, rasvaa, rasvaa ja taas rasvaa. Kaupunkilaiset osaavat sentään hieman kevyemmin tankata itseään, onhan kaupungeissa enemmän krkeasti koulutettuja kuin maaseudulla ja tunnettu tosiasia on, että korkeammin koulutetut myös syövät terveellisemmin ja ovat muutenkin elämäntavoiltaan terveempiä.
Minua aina hymyilyttää nuo idiootit joille työllä tehty lihaskunto on voimaa ja taas salilla hankittu voima ei ole voimaa ollenkaan :)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:12"]Vaikuttaa että nämä ihannoivat kommentoijat eivät ole maalla käyneetkään. No, tässä terveiset aidolta landepaukulta:
[/quote]
[/quote]
En ole katkera vaan valotan vähän romanttisten ihanteiden verhoamia realiteetteja.
Huvittavaa millaisia käsityksiä kaupunkilaisilla on maaseudun elämästä ja ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen.
Vartalomallikin on noilla maajusseilla hieman enemmän ja vähemmän päärynä jo heti 15 ikävuoden jälkeen ja siitä se vaan kaunistuu vatsanalueen kumpu kun ikää tulee, johtuu ihan maalaisten ruokatottumuksista, rasvaa, rasvaa ja taas rasvaa. Kaupunkilaiset osaavat sentään hieman kevyemmin tankata itseään, onhan kaupungeissa enemmän krkeasti koulutettuja kuin maaseudulla ja tunnettu tosiasia on, että korkeammin koulutetut myös syövät terveellisemmin ja ovat muutenkin elämäntavoiltaan terveempiä.
Minua aina hymyilyttää nuo idiootit joille työllä tehty lihaskunto on voimaa ja taas salilla hankittu voima ei ole voimaa ollenkaan :)
[/quote]
Hmpf. Jopas tunteella suhtaudut tähän asiaan? Kai sitten maajussit on kaikki lihavia ja sairaita, kaupunkilaiset hoikkia, terveitä bodareita. Katseen avartaminen voisi olla ihan paikallaan?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen.
[/quote]
Landepaukku komppaa! Kuten jo edellä mainitsin, en ole eläessäni montaakaan lihaksikasta maajussia nähnyt, vaikka otantaa on parinkymmenen vuoden ajalta.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen.
[/quote]
Hmpf. Jopas tunteella suhtaudut tähän asiaan? Kai sitten maajussit on kaikki lihavia ja sairaita, kaupunkilaiset hoikkia, terveitä bodareita. Katseen avartaminen voisi olla ihan paikallaan?
[/quote]
Eikös tässäkin ketjussa varsin yksisilmäisesti väitetty että kaikki maajussit ovat ruumiillisen työn muovaamia lihaskimppuja ja seksipetoja..
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:12"]Vaikuttaa että nämä ihannoivat kommentoijat eivät ole maalla käyneetkään. No, tässä terveiset aidolta landepaukulta:
[/quote]
[/quote]
En ole katkera vaan valotan vähän romanttisten ihanteiden verhoamia realiteetteja.
Huvittavaa millaisia käsityksiä kaupunkilaisilla on maaseudun elämästä ja ihmisistä.
[/quote]
Juu on kai tässä epäromanttisempikin puoli, ajoittain varsinkin,kovaa työtä. Mutta puhuin ainoastaan omasta puolestani, muut tieten saavat puhua omastaan :-) ja toki sen myönnän että onhan näitä ikuisia lätsäpäisiä ja ylipainoisia peräkammarin poikia täälläkin, mutta eronneevatko suuresti tietokonetta yötäpäivää pelaavista nörteistä, kenties syrjäytyneistä kaupunkilaisnuorista?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]
Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen.
[/quote]
Tää on niin totta! Joku 250 kyykkyä päivässä ei vielä lihaksia kasvata eikä edes se, että nostelee 50 kilon säkkejä edestakaisin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]Lihakset ja kunto tehty töillä, sallikaa mun nauraa. Todellisuudessa ne maatilojen pojat ovat keskimäärin heikommassa hapessa kuin kaupunkilaiset samanikäiset, mitään ruummiillistä työtä ei ole nähtykään, korkeintaan istutaan ilmastoidussa traktorin hytissä ja ajellaan kesantopelloilla huvikseen. Vartalomallikin on noilla maajusseilla hieman enemmän ja vähemmän päärynä jo heti 15 ikävuoden jälkeen ja siitä se vaan kaunistuu vatsanalueen kumpu kun ikää tulee, johtuu ihan maalaisten ruokatottumuksista, rasvaa, rasvaa ja taas rasvaa. Kaupunkilaiset osaavat sentään hieman kevyemmin tankata itseään, onhan kaupungeissa enemmän krkeasti koulutettuja kuin maaseudulla ja tunnettu tosiasia on, että korkeammin koulutetut myös syövät terveellisemmin ja ovat muutenkin elämäntavoiltaan terveempiä. Minua aina hymyilyttää nuo idiootit joille työllä tehty lihaskunto on voimaa ja taas salilla hankittu voima ei ole voimaa ollenkaan :) [/quote] Landepaukku komppaa! Kuten jo edellä mainitsin, en ole eläessäni montaakaan lihaksikasta maajussia nähnyt, vaikka otantaa on parinkymmenen vuoden ajalta.
[/quote]
Itsekin maalainen ja nähnyt sen mitä todellisuuss täällä maalla on. Tämä on asia jonka voisi jopa yleistää, sillä se on todella yleinen ilmiö, että maatalojen pojat ovat erittäin rapakuntoisia verrattuna kaupunkilaisiin. Siihen on varmasti monia syitä kuten harrastusmahdollisuuksien puuttuminen, koulutustaso (vanhemmilla ja lapsilla), yleinen välinpitämättömyys asioista elämässä/näin on aina eletty ja näin eletään nytenkin jne.
Ihmiset jotka eivät oikeasti tiedä ja tunne maaseudun elämää varmasti romantisoivat asiaa, karu totuus on kuitenkin aivan toista.
Maaliset juo alkoholiakin eritavalla kuin kaupunkilaiset, aina pitää olla pullo kirkasta ja sekin juodaan perinteen mukaan raakana, niin on aina tehty ja sitä samaa toistellaan esuomalaisissa elokuvissa vielä nykyäänkin, siis niissä jotka sijoittuvat maaseudulle. Mallit tulee kotoa ja ympäröivästä junttikulttuurista.
Mun mies on maalta ja asutaan maaseudulla. Ja on muuten lihaksikas vaikka ei kertaakaan salilla ole käynyt. Ja seksihalut on kyllä ihan uskomattomat, siis se haluaa joka ikinen päivä, ehkä parikin kertaa päivässä vaikka kohta viis vuotta ollaan yhdessä oltu. Ja riittää että otan paidan pois niin jo sillä kiristää housuissa:D Ja on hyvä sängyssä ku mä olen opettanut ;D Semmonen ihana höpöttäjä ja innostuu kaikesta, rakastaa mua ja kunnioittaa mua. Olen löytänyt kultakimpaleen. Yritän olla itsekin yhtä hyvä sille.
Maatilaa meillä ei onneksi ole enkä usko että ikinä tulee olemaan. Mut eläimiä kyllä paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:12"]
Vaikuttaa että nämä ihannoivat kommentoijat eivät ole maalla käyneetkään. No, tässä terveiset aidolta landepaukulta: Maatila teettää töitä käytännössä vuorokauden ympäri, eikä mitään työaikaa lasketa. Ja sitten kun varsinaiset hommat on tehty, tehdään vielä pientä ylläpitö-ja kunnostusaskaretta pihapiirissä. Viikonloppuisin töitä on yhtälailla. Maatilan työt tehdään pitkälti koneiden avustuksella, ja se traktorin kopissa istuminen yhdistettynä vapaa-ajan ja liikuntaharrastuksien puutteeseen kyllä näkyy kropassa. Joka vuosi vähintään yhdet maatalousmessut kiertävänä ihmisenä voin sanoa että ei siellä paljoa ruumiillisen työn kasvattamat lihakset pullistele. Ja sukupuoliroolikäsitykset eivät ole paljoa sodan jälkeen muuttuneet. Useimmissa talouksissa se menee edelleen näin: Mies käy töissä. Nainen käy töissä ja hoitaa kodin ja lapset yksin. Mistä suomifilmistä olette käsityksenne repineet?
[/quote]
Tutulta kuulostaa. Ei ole ikävä maalle.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:28"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:16"]
[/quote]
Tää on niin totta! Joku 250 kyykkyä päivässä ei vielä lihaksia kasvata eikä edes se, että nostelee 50 kilon säkkejä edestakaisin.
[/quote]
Hahaaaaa! Eiköhän ne 50kg säkit siirry traktorin etukuormaimella/trukilla/mönkijällä/ maatalouskurottajalla/mitä näitä nyt on... :D
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:29"]
kovia sängyssä! Auttaako terveellinen luomuruoka pitämään potenssin korkeana vai onko suurin tekijä ympäristön pilaantumattomuus. Kaupunkikollit eivät jaksa puoliakaan siitä mitä kunnon maajussit. Vapaiden tai varattujen mimmien kannattaa siis kalastella maaseutukapakoissa kaipaamiaan vällyn heiluttajia!
[/quote]
Ne saa harvoin, on pesää tarjolla ihan erilailla kuin kaupunkikollille. Se on sitä alun uutuuden viehätystä. Kunhan saavat tarpeekseen, niin jo alkaa metsästys, kalastus, naapurin työllistäminen ja muu erilainen huhhailu johon naiset ei kuulu. Juokse, ja kauas.