maksaako sossu pyykinpesukoneen
Tilanteeni on nyt se, että jäin työttömäksi 4kk sitten kun yritys vähensi reilulla kädellä porukkaa, olin yksi joka sai monoa :( Viime kuussa jouduin hakemaan toimeentulotukea ja sainkin sen. Pyykinpesukone levisi aamulla, niin miten tällaisessa tilanteessa tehdään? Maksaako sosiaalitoimisto minulle jonkun uuden halvimman mahdollisen koneen vai vedänkö lakanat ja kaikki nyrkkipyykillä vadissa siihen saakka kun luoja tietää milloin tässä suomen taloustilanteessa onnistun taas työllistymään..
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:04"]
Älä AP vältä noista dissaajista. Jotkut vaan ei kestä asiallisiakaan kysymyksi. Mutta itse asiaan. Elikkä mulla oli samankaltainen tilanne ja sain pesukoneeseen tukea mutta syynä se että talossa ei pesuko ole ja minulla 2 lasta. Jos olisin ollut lapseton tai moistanut auton jolla viedä pyykit johonkin itsepalvelu pesulaan niin tukea ei kuulemma olisi tullut. Mutta toivon kovasti tsemppiä sinulle! Katso myös varmuudeksi esim tori.fi, oon huomannut että jotkut siellä myös lahjoittaa toimivia pesukoneita.
[/quote]
Kiitos vastauksesta :) Joo antaa trollaajien trollata, jotain yläasteikäisiä lapsia todennäköisesti. Käykääs nyt kaikki av mammat tarkistamassa mitä lapsenne tekevät koulun jälkeen! ;)
Autoa minulla ei ole, eikä läheisyydessä ole pesuloitakaan, tsekkasin jo googlesta. Juuri tuo mietityttää kun olen yksinelävä, että sen takia saattaa tulla tyrmäys pesukoneelle.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:55"]
Esim. toi vaikuttaa lupaavalta
http://www.tori.fi/uusimaa/Paaltataytettava_pyykinpesukone_Rosenlew_RTT_2199_14494457.htm?ca=18&w=1
[/quote]
Miksi alapeukku? Tuo on todella halpa ja ystävällinen myyjä tarjoutuu vielä auttamaan kuljetuksessa.
[/quote]
varmaan nää keskustelun trollaajat alapeukuttelee, mutta siis joo, tuo on todella siisti, ja kapeakin. Jonkun tuollaisen kun bongaisi omasta kotikaupungista.
Ap
Sain kavereilta ilmaiseksi heidän vanhan toimivan pyykinpesukoneen. Toivat sen vielä kotiin saakka kun oli muutto meneillä ja paku alla. Ostivat kokonaan uudet mööbelit uuteen asuntoon :)
Että en osaa kyllä nyt sanoa tuohon sossun juttuun mitään, että auttaisivatko yksin asuvaa pesukoneetonta.
Täällä loppu hyvin kaikki hyvin. Mukavaa viikonloppua palstalaisille. Mä lähden peseen pyykkiä :)
T: Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:13"]
http://www.tori.fi/uusimaa/Paaltataytettava_pyykinpesukone_Rosenlew_RTT_2199_14494457.htm?ca=18&w=1
[/quote]
Miksi alapeukku? Tuo on todella halpa ja ystävällinen myyjä tarjoutuu vielä auttamaan kuljetuksessa.
[/quote]
varmaan nää keskustelun trollaajat alapeukuttelee, mutta siis joo, tuo on todella siisti, ja kapeakin. Jonkun tuollaisen kun bongaisi omasta kotikaupungista.
Ap
[/quote]
Soita ja kysy, jos myyjä jaksaisi ajella Vantaalle asti.
Miksi hemmetissä sinä vastaat noille trollajille ja kyselet alapeukkujen syitä?! Mitä väliä noilla peukuilla on, niitä tulee aina! Toivottavasti tuut kertomaan saitko sitä tukea vai et, itsellä vähän sama tilanne...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:26"]
Miksi hemmetissä sinä vastaat noille trollajille ja kyselet alapeukkujen syitä?! Mitä väliä noilla peukuilla on, niitä tulee aina! Toivottavasti tuut kertomaan saitko sitä tukea vai et, itsellä vähän sama tilanne...
[/quote]
Ihan huvin ja urheilun vuoksi vastaan, saavatpahan nekin reppanat iloa elämään :) Tosin ei kauhean pitkäkestoista sellaista.
Tulen kertomaan kun selviää, mutta mitä näitä vastauksia luki, niin taitaa olla ihan kaupunki- ja tapauskohtaista.
Ap
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 15:13"]
[/quote]
[/quote]
Ap
[/quote]
Soita ja kysy, jos myyjä jaksaisi ajella Vantaalle asti.
[/quote]
Vantaalle? Sielläkö sinä trolliseni asustelet? :) Minä asun hakaniemessä.
Ap
Voi maksaa, vaikka taloyhtiössä olisi oma kone. Monissa taloyhtiöissä kone on huonokuntoinen, maksullinen ja voi syntyä erimielisyyksiä asukkaiden kesken koneenkäytöstä. Jos nämä asiat mainitsee, voi hyvinkin maksaa uuden koneen.
-Mies 29v-
ZaNUSSI,, osta zaNUSSI,, =D se pyörii ja linkoo CANDY naminami ei :( zaNUSSi sen olla pitää huaraaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Työnsin juuri 0.33l Cocacola pullon takapuoleeni.
ap
Minulle maksoi ensi asuntoon pienen osan pyykkikoneesta. Itse olin silloin jälkihuollossa.
Jos hakaniemessä asut niin karhupuiston laidalla on itsepalvelupesula.
Kokeile hakea. Käytäntö vaihtelee eri paikoissa (ja riippuu jopa siitä kenet sattuu saamaan työntekijäksi), voi olla että saat maksusitoumuksen kodinkoneliikkeeseen tai maksusitoumuksen kierrätyskeskukseen tai sitten et saa mitään.
Mä tein joskus niin kun ei ollut pesukonetta niin pesin pyykit kaverilla joka asui suht lähellä. Olihan siinä aika raahaaminen, onneksi hänellä oli sentään kuivuri ettei märkiä pyykkejä pitänyt kanniskella. Ei tuo tietenkään mikään pitkäaikainen ratkaisu ole mutta ehkä voisit käyttää sen aikaa kun saat uuden koneen.
[/quote]