Onko normaalia kerrostalossa, että kun pakkasella patterit täysillä, niin lämpötila vain juuri ja juuri 20 C ?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Haistakaahan nyt home te 20 asteen terveellisyydestä valittajat. Olisi oikein että palelevat edes saisivat lämpimän kodin. 23 astetta olisi jo hyvä. Moni sairauslkin (esim kilpparin vajaatoiminta viluttaa). Kyllä 20 astetta oleskelutiloissa on liian vähän. Menkää tee kuumakallet parvekkeelle nukkumaan. Ette tarvitse näemmä turhaan lämpöä edes makkarissa.
Meillä ei ole tosiaan makkarissa patteria ollenkaan. Eikä mitään muutakaan lämmönlähdettä. Öisin hikoilen heti jos on yli 20 astetta lämmintä.
Kaikkihan säätää ilmastoinnin aina 20 asteeseen hotellihuoneissa ja autoissa, miksi se ei kelpaa talvella?
Avaat sen termostaatin ja säädät sitä rajoitelevyä. Näin tein vuosia kun asuin vielä kerrostalossa ja siellä kanssa taloyhtiön toimesta lämmöt säädetty liian alas.
Meillä sama, en pysty yöpaitasillaan aamulla nousemaan sängystä, on laitettava villapaita ja villasukat jalkaan. Ei aiemmin ollut näin. Patterit täysillä ja kuumana.
Olen tässä seuraillu uudessa kerrostalossa lämpötiloja. Lattialämmitys on, eikä se juurikaan tunnu lämpimältä, paikoin erittäin kylmältä. Ilmanlämpotila 22 astetta tuntuu kylmältä. Vaatteita päällä kaksi kerrosta ja hengitysilma kylmää. 23 tuntuu selvästi mielyttävämmältä (hengitysilma) mutta edelleen kaksi kerrosta vaatetta. Kylpyhuoneen lattia ajoittain kylmä. Olen käyttänyt omaa lämpöpuhallinta ja lämpötyynyä. Olen ostanut Joutsenen lämpimän untuvapeitteen. Pitäisi varmaan alkaa kokata uuniruokia ja aloittaa päivä imuroimalla? Onhan tässä jo ollut kylmät useamman viikon, eikä juuri totu kylmyyteen. Ikävää on se, että ajoittain tuntee flunssan jo flunssan oireita (aivastuksia, nenän vuotoa, lihaskipuja).
Yhdessä asunnossa oli 17 astetta, ja se oli kyllä kidutusta vaikka oma ylimääräinen lämpöpatteri olikin. Elämisestä tulee hankalaa. Lähdin asunnosta aika liukkaasti pois. Yhdessä asunnossa oli 26 astetta - hullu olin kun muutin pois...
Tervetuloa vihreään greta-tulevaisuuteen.
Jos makuuhuoneessa olisi vain 18-21 astetta, hytisin vain sängyssä enkä saisi unta. Käytän untuvapeitettä. Miten tuo lämpötila on suositeltava!!!?
Mun lapset on paljon sua pienikokoisempia, ja pystyvät aivan hyvin elämään normaalia elämää palelematta 20 asteessa. Eli kyllä onglemasi on joku muu kuin se että olet mielestäsi pienikokoinen.