Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäin opintovapaalle, mutta lähdinkin reissuun, voiko tulla seuraamuksia?

Vierailija
12.03.2015 |

Hain syksyllä vakituisesta työstäni opintovapaata. Minulla on opiskelupaikka ja dokumentit siitä, jotka esitin työnantajalle ja vapaa myönnettiin.

En ole opiskellut mitään, sillä vapaan huumaamana ostin pelkän menolipun aasiaan ja sillä reissulla olen edelleen.

Nyt alkaa kevät kolkutella ja työhönmenokin lähestyy. Tuli vaan mieleeni, että voiko työnantaja vaatia jotain tenttituloksia tai todistuksia oppilaitoksesta että olen siellä opiskellut? Mitä se oikeestaan työnantajalle kuuluu? Sehän on minun ja lähinna sen oppilaitoksen välinen asia, jos esim. en päässytkäään kokeista läpi tai en voinutkaan osallistua johonkin luentosarjaan.

Vapaa oli myönnetty ja työnantajalle se ei käsittääkseni mitään maksa, minulle on palkattu sinne sijainen.

Kateellisten työ"kavereiden" kanssa en ole missään tekemisissä ollutkaan, en ole facess enkä ole viestitellyt kenellkään että terveisiä Balilta.

Niitä vitutti jo ihan tarpeeksi kun jäin pois ja sanoin että menen opiskelemaan. Ikää on kuitenkin 50.vee, joten n. 25-vuotitaat selvästi ihmetteli että mitä järkeä noin iäkkään ihmisen on enää lähteä mitään opiskelemaan. Olen siis opiskellut eri kuulttuureja,, mikä se sana onkaan, antropologiaa..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen monikulttuurisuutta Tapulikaupungissa. Täytyykin kysyä opintovapaata.

Vierailija
2/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että teoriassa kyllä. Mutta jos kukaan ei tiedä reissustasi ja maltat pitää siitä suun supussa niin kukapa siitä sitten voisi valittaakaan.

Työnantaja voi ottaa kyllä nokkiinsa ja pitää tuota petoksena ja huijaamisena. Mikset hakenut suoraan palkatonta, miksi se piti naamioida opiskeluksi kun se ei näköjään ole ollut ajankohtaista kuukausiin.Vai oletko tosiaan niin huono suunnittelemaan ja järjestelemään elämääsi, että pystyt hups vaan, olemaan kuukausikaupalla jossain balilla ja jättämään kaikki velvollisuudet (mukaan lukien opinnot) täällä ns. pystyyn? Et vaikuta mitenkään hyvältä työntekijältä ainakaan.

Siinä olet kyllä oikeassaa, että mitä järkeä 50 vuotiaan on mitään kirjopisto-nelontaa isompaa alkaa opiskelemeaan; työelämään ei ehdi mitään uusia uria enää aloittamaan eikä taida enää opiskelu olla vanhoilla aivoilla kovin helppoa muutenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta mitään suorituksia kyselty. Tosin sain opintotukea aikuiskouluturahastosta joka kaiketi olisi perinyt rahat takaisin ellei olisi mitään näkyvää tullut.

Vierailija
4/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun "opintovapaasi" ei maksa työnantajalle mitään ja ainut vaiva oli sen sijaisen hommaaminen niin tuskin työnantajaa kiinnostaa kuinka "opinnot" sujui ja mitä sait aikaiseksi tai et saanut. Tosin työnantaja varmasti ottaa nokkiinsa jos saa tietää että valehtelit niin tavalla tai toisella irtisanoo epäluotettavan työntekijän eli sinut. Joten älä ikinä jää kiinni valehtelusta.

Jos opiskelu olisi liittynyt työhösi tai ammattitaitoosi niin työnantaja varmasti kyselee jotain todistuksia tai selvityksiä mutta tuskin niitä muuten kiinnostaa.

Vierailija
5/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for you!

Vierailija
6/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:44"]

Ei minulta mitään suorituksia kyselty. Tosin sain opintotukea aikuiskouluturahastosta joka kaiketi olisi perinyt rahat takaisin ellei olisi mitään näkyvää tullut.

[/quote]Suorituksista pitää jälkeenpäin lähettää todistus aikuiskoulutusrahastoon! Etkö lukenut niitä papereita, joita sieltä tuli?

Vierailija
7/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:44"]

[/quote]Suorituksista pitää jälkeenpäin lähettää todistus aikuiskoulutusrahastoon! Etkö lukenut niitä papereita, joita sieltä tuli?

[/quote]mäkin mietin eikö ap:lle tule tästä ongelmaa koska itse jouduin lähettämään jatko-opinnoista todistuksen rahastoon, opintopisteiden määrät ja kaikki piti laittaa ylös tarkasti eikä pelkkä läsnäolotodistus kelvannut sinne

Vierailija
8/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle ei ole myönnetty palkatonta virkavapaata vaan opintovapaata. Tuossa on työnantajalla perusteltu syy sanoa työsuhteesi irti. Voi olla jopa peruste vahingonkorvaukseen.

Vierailija
9/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:59"]

Sinulle ei ole myönnetty palkatonta virkavapaata vaan opintovapaata. Tuossa on työnantajalla perusteltu syy sanoa työsuhteesi irti. Voi olla jopa peruste vahingonkorvaukseen.

[/quote]höpöhöpö, työnantajaa ap:n touhut ei kiinnosta paskaakaan mutta veikkaan että aikuiskoulutusrahastoa kiinnostaa senkin edestä...

Vierailija
10/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:33"]

Luulisin, että teoriassa kyllä. Mutta jos kukaan ei tiedä reissustasi ja maltat pitää siitä suun supussa niin kukapa siitä sitten voisi valittaakaan.

Työnantaja voi ottaa kyllä nokkiinsa ja pitää tuota petoksena ja huijaamisena. Mikset hakenut suoraan palkatonta, miksi se piti naamioida opiskeluksi kun se ei näköjään ole ollut ajankohtaista kuukausiin.Vai oletko tosiaan niin huono suunnittelemaan ja järjestelemään elämääsi, että pystyt hups vaan, olemaan kuukausikaupalla jossain balilla ja jättämään kaikki velvollisuudet (mukaan lukien opinnot) täällä ns. pystyyn? Et vaikuta mitenkään hyvältä työntekijältä ainakaan.

Siinä olet kyllä oikeassaa, että mitä järkeä 50 vuotiaan on mitään kirjopisto-nelontaa isompaa alkaa opiskelemeaan; työelämään ei ehdi mitään uusia uria enää aloittamaan eikä taida enää opiskelu olla vanhoilla aivoilla kovin helppoa muutenkaan. 

[/quote]

Höpö, höpö. Vaikka kasikymppisenä kannattaa opiskella uutta, eniten oman kaalinsa vuoksi. Suomi todellakin on luovuttajien yhteiskunta. Viisikymppisellä on parhammillaan vielä vuosikymmeniä aikaa nauttia uudesta tietämyksestään sekä työelämässä että yksityisesti. Jos ei pääse vieraalle töihin, tekee sitten toiminimellä tms.

"Vanhoilla aivoilla" oppii kyllä, joitain asioita jopa paremmin kuin nuorilla. Oppiminen myös muovaa aivoja.

Mistä helkkarista on peräisin ajatus, että siinä viidenkympin korvilla pitäisi mennä arkkuun makaamaan, kuolemaa odottamaan? Meinaatko tehdä niin itse? Kaikista vaikeinta on ikääntyminen varmasti juuri sinunkaltaisillesi..

Vierailija
11/12 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:59"]

[/quote]

Mistä teitä oikein sikiää? Pelkkää hullutusta tämäkin sepustus. Miksi edes hukkaat aikaasi ja alat edes kirjoittamaan tämmöistä potaskaa kanssaihmisten luettavaksi. Vedä töpseli seinästä ja ala keksimään jotain tekemistä elämääsi!

Tervetuloa vaan munkin työnantaja vaadiskelemaan mitään vahingokorvauksia siksi että minä olen ollut myöskin palkattomalla vapaalla, enkä ole hakenut mitään tukia silloin mistään, ja sijainen oli kärkkymässä paikkaa jo vuosia aikaisemmin. Suunnittelin kyllä että voisin opiskella vapaallani, mutta ostinkin tilan saaristosta ja aloin remontoimaan sitä.

Kaikkea sitä...

Vierailija
12/12 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opinnot edistyvät = sinulla on esittää todistus niistä ja et nosta rahaa mistään ulkomailla opiskelu päiviltä (jos et saaniitä varta vasten ulkomailla tapahtuvaa opiskelua varten) niin ketä se kiinnostaa, opinto vapaan aikana sinulla kun ei juuri ole velvoitteita työnantajaa kohtaanolethan sovitusti poissa rivistä. Asiasta kitisiöille, tiedättekö miten suurta on koulutettujen maasta muutto suomesta ja syitä sen takana? Maailma on muuttunut samaan aikaan kun suomi tarpoo 1970 luvulla