Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä "itsestäänselvyydestä" muiden olla kiitollisia?

Vierailija
12.03.2015 |

Minusta tuntuu, etten arvosta elämäni hyviä asioita tarpeeksi. Olen tottunut niihin. Mainitse jokin monen itsestänselvyytenä pitämä asia, joka sinulta puuttuu, ja josta meidän kannattaisi olla vähän kiitollisempia. Kerro asia niin tarkasti kuin viitsit. "Terveys" on vielä kovin abstrakti asia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tulisi olla -ap

Vierailija
2/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella isovanhemmat. Omat vanhempani siis molemmat dementoituneina hoitokodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillani ei ole yhtään tätiä. Joo, voi kuulostaa aika vähäpätöiseltä mutta olen huomannut että lähipiirissä ja lasteni kavereilla täti on usein tärkeä ja läheinen aikuinen lapselle. Itsekin olen koko ikäni kaivannut siskoa.

Vierailija
4/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti koti. Meillä on ollut hiveä kiire monta kuukautta ja kotiin päästessä niin väsy, että menee nukkumaan. Eletään pyykkinoneesta päälle ja tiskikoneesta pöytään ja kasoja papereita, vaatteita, matkalaukkuja ja työkaluja kertoo eteiseen ja aulaan ja vähän muuallekin.

Vierailija
5/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät. Jos on ollut tarpeeksi onnekas niitä saamaan, kannattaa niitä myös vaalia :)

Vierailija
6/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumppani, työpaikka, koti, rahat, terveys tietysti ykkösenä.

Vierailija
7/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit. Olen työtön ja päivät vähän niin kuin valuvat silmien edestä. Rutiinit toisivat turvaa ja tekisivät minusta tehokkaamman.

Vierailija
8/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:13"]

Ystävät. Jos on ollut tarpeeksi onnekas niitä saamaan, kannattaa niitä myös vaalia :)

[/quote]

Ei ystäviä tuurilla saada.

Vierailija
9/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti toimiva suolisto. Elämä oli huomattavasti mukavampaa silloin kun ei vielä jokaista asiaa tarvinnut miettiä vatsan kannalta. Nykyään jo aamulla kotoa lähteminen on vaikeaa.

Vierailija
10/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:10"]

Siisti koti. Meillä on ollut hiveä kiire monta kuukautta ja kotiin päästessä niin väsy, että menee nukkumaan. Eletään pyykkinoneesta päälle ja tiskikoneesta pöytään ja kasoja papereita, vaatteita, matkalaukkuja ja työkaluja kertoo eteiseen ja aulaan ja vähän muuallekin.

[/quote]

Toivottavasti ette ole lapsiperhe.

Vierailija
11/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voisi syödä mistä tykkää eikä aina tarkastaa mitä aineita ruoka sisältää kun on paha allergikko. Ravintolassa syöminen lähes mahdotonta vaikka siihen olisi varaakin.

Vierailija
12/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä selkä. Oma selkäni on ollut koko elämäni ajan kipeä, johtuen ihan rakenteellisesta viasta. Selkäkipu vaikeuttaa jokaista päivää, en aamuisin pääse helposti sängystä ylös, kaikenlaiset kumartelut ja kanniskelut sattuvat ja käsiäni särkee koko ajan. Huono selkä vaikuttaa kaikkeen. Joudun syömään paljon kipulääkkeitä, jonka vuoksi vatsani toimii vähän niin ja näin. Mistään en ole apua löytänyt, liikunta auttaa hieman. Jos kävisin joka toinen päivä jäsenkorjaajalla tai hierojalla, olisi elämä hieman helpompaa, mutta ei sellaiseen ole varaa.

Vierailija
13/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa puuttuu kaksi asiaa. Ystävät ja äiti. Ystäviä ei ole koskaan muita ollut kuin äiti, hänet menetin puolisentoista vuotta sitten.

Olen hyvin usein miettinyt kun kuuntelen esim töissä ihmisten juttuja kun käytiin ystävän kanssa siellä ja täällä että ymmärtävätkö he miten onnekkaita he todellisuudessa ovat. Juuri luon tuota yhtä pettämisketjua jossa nainen kertoi asuvansa viikon ystävällään kun kotona oli asiat sekaisin. Jos minulle tulisi vastaava tilanne eteen, minulla ei olisi ketään jonka luo mennä, joka ottaisi vastaan ja lohduttaisi.

Ei ole KETÄÄN jota pyytää vaikka ashoppailuseuraksi, baariseuraksi. Sitä sielunsiskoa jolle kerrotaan KAIKKI asiat ja joka tietää jo puolesta sanasta mitä ajattelet. Sitä jolle ole se paras ystävä ja joka on sitä sinulle. En esim koskaan voisi mennä naimisiin. Ei ole ketään ketä pyytää kaasoksi, kukaan ei järjestänyt aikanaan babyshowereita tai vastaavia. Todella paljon sellaisia elämän isoja asioita joita ei ole saanut kokea kun on niin yksinäinen.

Välillä tuntuu ihan hetvetin piinaavalta ajatella tulevaisuutta ja vanhuutta kun tietää että sitä on loppupeleissä sitten aika yksin kun lapset muuttaa kotoa pois.

Sydämestä ottaa myös kun toiset valittavat äideistään tai miten taaaaaas tarvii käydä äidin luona, auttaa tmv. Miten paljon antaisinkaan jos saisin vielä joskus kuulla rakkaan äitini naurun, jutella hänen kanssaan, kysyä neuvoja. Seurata kun hänelle niin äärettömän tärkeät lapsenlapset kasvaa jne.

Pitäkää oikeasti kiinni niistä ystävistänne ja muistakaa vanhempianne muutakin kuin hyötymistarkoituksessa <3!

Vierailija
14/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraa aidosti ja vapaasti. Siihen ei vain nyt pysty kun elämässä on ollut niin monenlaista vasoinkäymistä että vain hymyn jaksaa antaa. Nauraa ei enään osaa.

Vierailija
15/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:13"]

[/quote]

Ei ystäviä tuurilla saada.

[/quote]

Saadaan muuten silläkin, alkusysäys sille tulee tuurilla ja sattuman kautta. Tuttava voi tulla melkein kenestä tahansa, mutta ystävää ei todellakaan. En minä ainakaan ole tärkeiltä osiltani niin samanlainen niin monen ihmisen kanssa, että ketä tahansa tuttua tahtoisin lähelleni päästää ja missä tahansa näitä minua kiinnostavia ihmisiä kohtaisin riittävän suuresti, jotta voisin "tarttua" kiinni heidän elämäänsä ja pysyä siinä. Tähän tosin voi kohta tulla vähän muutosta. Saattaa (toivottavasti!) olla että tapaan vähän "liikaakin" samanlaisia. :)

Kävelykyky. Välillä kun näkee monen ikäisiä ihmisiä rullatuolissa, ajattelen mielessäni olevani todella onnekas liikunnallisesta toimivasta vartalostani.

Vierailija
16/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 10:57"]

Hyvä selkä. Oma selkäni on ollut koko elämäni ajan kipeä, johtuen ihan rakenteellisesta viasta. Selkäkipu vaikeuttaa jokaista päivää, en aamuisin pääse helposti sängystä ylös, kaikenlaiset kumartelut ja kanniskelut sattuvat ja käsiäni särkee koko ajan. Huono selkä vaikuttaa kaikkeen. Joudun syömään paljon kipulääkkeitä, jonka vuoksi vatsani toimii vähän niin ja näin. Mistään en ole apua löytänyt, liikunta auttaa hieman. Jos kävisin joka toinen päivä jäsenkorjaajalla tai hierojalla, olisi elämä hieman helpompaa, mutta ei sellaiseen ole varaa.

[/quote]

Olisin meinannut ehdottaa lattialla nukkumista, mutta en ole varma miten se toimii jos selässä on rakenteellista vikaa. Minä kärsin pitkään alaselkä säryistä, kunnes päädyin yhtäkkiä hetken viettämään muutaman yön lattialla nukkuen, jolloin säryt ja kivut menivät pois. Nukun yhäkin lattialla. Ehkäpä Futon on hieman samanlainen jos ei lattialla halua nukkua.

Vierailija
17/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En esim koskaan voisi mennä naimisiin. Ei ole ketään ketä pyytää kaasoksi, kukaan ei järjestänyt aikanaan babyshowereita tai vastaavia. Todella paljon sellaisia elämän isoja asioita joita ei ole saanut kokea kun on niin yksinäinen.

[/quote]

Tuota kohtaa en ymmärtänyt. Oletko kovin nuori? Minun tutuistani n. puolet on pitänyt häät ilman kaasoja. Babyshowereita ei ole ollut kellään.

Vierailija
18/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 11:07"]

En esim koskaan voisi mennä naimisiin. Ei ole ketään ketä pyytää kaasoksi, kukaan ei järjestänyt aikanaan babyshowereita tai vastaavia. Todella paljon sellaisia elämän isoja asioita joita ei ole saanut kokea kun on niin yksinäinen.

[/quote]

Tuota kohtaa en ymmärtänyt. Oletko kovin nuori? Minun tutuistani n. puolet on pitänyt häät ilman kaasoja. Babyshowereita ei ole ollut kellään.

[/quote]

Liki nelikymppinen olen. Ei tietenkään kaikilla ole polttareita tai kaasoa häissä tai babyshowereita mutta nuo nyt oli esimerkkejä.

Tarkoitin nyt kaikkea sellaista tekemistä jpota ystävän kanssa tehdään, semmoisia on paljon ja paljosta jää paitsi kun ei ystävyyssuhteita ole.

Vierailija
19/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englanninkielen taito. Ei ole itselläni pätkääkään ja joka tuutistahan toitotetaan miten jälkeenjäänyt, autistinen, tyhmä, tynnyrissä kasvanut ja vastenmielinen on jollei osaa englantia. Minä en osaa. Piste :).

Kateellisena kuuntelen kun toiset juttelee sujuvasti englantia. Itse menen täysin lukkoon jos joku kysyy esim neuvoa kaupungilla englanniksi. Mies yleens pelastaa tilanteesta ja sujuvasti neuvoo kun itse pudistelen päätäni tyhmänä ummikkona.

(Juu, telkkarista tulee englantia ja kaikki puhuu sitä ja olen opsikellut sitä peruskoulussa mutta silti se ei ole uponnut päähäni)

Vierailija
20/28 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ, lapsella sisarus/sisaruksia, toimiva suolisto(kuten joku jo sanoikin), ystävät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi