Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos hoitajien rokotuspakko tulee poistun alalta

Surullinen sairaanhoitaja
07.12.2021 |

Olen sairaanhoitaja ja tunnen surua siitä, että on mahdollisuus, että en voi kohta enää tehdä työtäni. En hoida kriittisesti sairaita ihmisiä tai vanhuksia. Jos koronarokote tulee pakolliseksi hoitajille palaan takaisin entiseen työhöni.

Onko muita hoitajia, jotka eivät aio ottaa koronarokotteita?

Syynä minulla se, että rokotteet suojaavat vain vakavaa tautimuotoa vastaan, niiden teho hiipuu kuukausissa ja tarvitaan aina uusi annos plus viruksen joihinkin variantteihin teho on oletettavasti olematon. Lisäksi oma immuunipuolustus saattaa heikentyä plus esimerkiksi sydänsairauksien merkittävä lisääntyminen koronarokotusten alettua.

Olen myöskin perusterve, ei ylipainoa, D-vitamiinitasot kunnossa, edellisestä flunssastakin vuosikausia aikaa vaikka altistun jatkuvasti työssäni kaikenlaisille viruksille, myös koronalle. Ymmärrän, että on kuitenkin minimaalinen mahdollisuus, että vakava tautimuoto voi osua kohdalleni, mutta kaikella olemassa olevalla tutkimustiedolla se on häviävän pieni. Uskon yksilönvapauteen, keholliseen itsemääräämisoikeuteen ja en hyväksy meneillään olevia suunnitelmia esimerkiksi koronapassien laajentamisesta työpaikoille saati rokotuspakkoa.

Kommentit (1468)

Vierailija
141/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kyllä painua sen folihattus kans vttuu,maa makaa teidän piikkikammosten takia...

Vierailija
142/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajille rokotuspakkoa vaativat vanhukset sahaavat omaa jalkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajat pelkää pikkejä, oikealla alalla?

Vierailija
144/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään pakkoja ei pidä hyväksyä, jos ne tuntuvat pahalta. Väkisin ei saa mitään hyvää aikaiseksi. Mitä pakkoja meillä Suomessa on aiemmin ollut?

Isorokkorokote oli pakollinen, hoitajien on jo nykyään pakko ottaa influessarokotukset. Koronarokotepakko on looginen ja järkevä toimenpide. Sitä vastustavat eivät alalle sovi lainkaan.

Vierailija
145/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin pari viikkoa sitten kiireellisesti Meilahden sairaalan päivystykseen.Täytyy sanoa iso kiitos hoitajille ja lääkäreille.Itseltäni kysyttiin pari kertaa olenko saannut rokotteet.Ensihoitajat kysyivät kanssa.Sairaalassa meni joku kuutisen tuntia.Päänkuvauksiin ruuhkaa.Hoitajilla järjetön kiire.Mitä jos hoitajat lähtee vetää ? Kuka hoitaa? Itse selvisin tällä kertaa säikähdyksellä.

Vierailija
146/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päivittäin kontaktissa koronapotilaiden kanssa. En ole rokotettu. Suojavarusteet suojaavat minua sekä potilaita. Kukaan ei ole sairastunut minun takiani. Minä en ole sairastunut koronaan (enkä edes flunssaan moneen vuoteen). Jos rokotepakko tulee, vaihdan alaa. T.Hoitaja

Vierailija
147/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päivittäin kontaktissa koronapotilaiden kanssa. En ole rokotettu. Suojavarusteet suojaavat minua sekä potilaita. Kukaan ei ole sairastunut minun takiani. Minä en ole sairastunut koronaan (enkä edes flunssaan moneen vuoteen). Jos rokotepakko tulee, vaihdan alaa. T.Hoitaja

Minä lähden myös jos pakko tulee. En aio laittaa terveyttäni vaakalaudalle työn takia.

Vierailija
148/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, missä kohtaa sairaanhoitajan tutkintoa pätevöidyt epidemiologisesti ja virologisesti arvoimaan rokotteentehoa?

Tieteellistä tutkimusta ko. aiheista voi lukea ja ymmärtää kuka tahansa, jolla on osaamista tilastollisista menetelmistä. Ei niiden tulkinta ole vaikeaa. Normaalijakauma, p-arvo, luottamusväli, frekvenssit, kvartaalit, spesifisyys ja testien herkkyys riittävät jo aika pitkälle.

Pidän kummallisena sitä, että kysellään aina pätevöitymistä tietyille aloille. Tieteellinen tutkimus on avointa ja julkista juuri siksi, että kuka tahansa voi varmistaa ja hakea tietoa päätöksentekonsa tueksi. Suurin osahan sitä ei tee, vaan tekee, kuten joku muu käskee ja kertoo. 

ap

Olen itse tilastotietelijä ja tiedän, että hoitajan opinnot eivät todellakaan pätevöitä arvioimaan tieteellisiä julkaisuja. Osaat luetella noita tilastollisia termejä, mutta p-arvot eivät aina kerro kaikkea ja myös jakaumia on muita kuin normaalijakauma, jotka ovat usein relevantteja. Olen aivan varma, että et ymmärrä esimerkiksi bayeslaista tilastotiedettä pelkillä hoitajan papereilla.

Vierailija
149/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa ! t. rokotettu hoitsu

Onnea vaan sulle sinne lisääntyvien potilasmäärien (mm. rokotehaittojen) hoitoon yhä pienemmällä henkilöstömäärällä! T. Ei rokotettu eikä hoitsu

Vierailija
150/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jouduin pari viikkoa sitten kiireellisesti Meilahden sairaalan päivystykseen.Täytyy sanoa iso kiitos hoitajille ja lääkäreille.Itseltäni kysyttiin pari kertaa olenko saannut rokotteet.Ensihoitajat kysyivät kanssa.Sairaalassa meni joku kuutisen tuntia.Päänkuvauksiin ruuhkaa.Hoitajilla järjetön kiire.Mitä jos hoitajat lähtee vetää ? Kuka hoitaa? Itse selvisin tällä kertaa säikähdyksellä.

Kaverilta myös kysyttiin sydänoireiden kanssa joka kerta lääkärissä, onko koronarokotteet otettu. Miten tuo kuulostaa siltä, että rokotehaittoja hoidetaan jonkin verran…? (Ja kaverini tapauksessa ongelmat alkoi rokotteen jälkeen eli ihan aiheesta kyselivät.)

Vierailija
151/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että hoitajien rokotuspakolle on enää mitään perusteita. Nythän viimeistään on todistettu kuinka tehokkaasti nimenomaan rokotetut virusta levittävät. Uusi muunnoshan tarttuu rokotetuista rokotettuihin ääriherkästi. Vanhukset eivät ole sen enempää turvassa rokotettujen kuin rokottamattomien hoitajien hoidettavina.

Tampereen suurtapahtumat, Norjan pikkujoulut jne ovat esimerkkejä näistä viruslinkotapahtumista ja näissähän kaikki ovat olleet rokotettuja tai vähintäänkin passin kantajia.

Ongelma tuntuu olevan asiantuntijoilla, jotka edelleen antavat rokotetta puoltavia lausuntoja lööppeihin. Olen skeptinen. Kun on alettu ajaa rokotepakkoa, niin sitä kelkkaa ei helpolla käännetä.

Hoitaja on se joka kyykkää ja terveydenhuolto samassa vanavedessä vajoaa kontilleen.

Vierailija
152/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko, missä kohtaa sairaanhoitajan tutkintoa pätevöidyt epidemiologisesti ja virologisesti arvoimaan rokotteentehoa?

Tieteellistä tutkimusta ko. aiheista voi lukea ja ymmärtää kuka tahansa, jolla on osaamista tilastollisista menetelmistä. Ei niiden tulkinta ole vaikeaa. Normaalijakauma, p-arvo, luottamusväli, frekvenssit, kvartaalit, spesifisyys ja testien herkkyys riittävät jo aika pitkälle.

Pidän kummallisena sitä, että kysellään aina pätevöitymistä tietyille aloille. Tieteellinen tutkimus on avointa ja julkista juuri siksi, että kuka tahansa voi varmistaa ja hakea tietoa päätöksentekonsa tueksi. Suurin osahan sitä ei tee, vaan tekee, kuten joku muu käskee ja kertoo. 

ap

Olen itse tilastotietelijä ja tiedän, että hoitajan opinnot eivät todellakaan pätevöitä arvioimaan tieteellisiä julkaisuja. Osaat luetella noita tilastollisia termejä, mutta p-arvot eivät aina kerro kaikkea ja myös jakaumia on muita kuin normaalijakauma, jotka ovat usein relevantteja. Olen aivan varma, että et ymmärrä esimerkiksi bayeslaista tilastotiedettä pelkillä hoitajan papereilla.

Ei kukaan hoitaja ole yrittänyt naamioitua tilastotieteilijäksi. Olemme hoitajia, mutta olemme opiskelleet myös tutkimusmenetelmiä. Se ei tarkoita, että olisimme olevinaan tilastotieteen asiantuntijoita. Voi ei tätä ihmisten vainoharhaisuutta =)

Vierailija
153/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan mieluummin potkut kuin syövän parin vuoden sisään. Injektiot estävät dna:n korjaamista, puhumattakaan verisuonistolle syntyvistä vaurioista sekä veritulpista.

Jos tuo on tietämyksesi taso rokotteiden toimintamekanismeista niin olisi potilaidenkin kannalta parempi että vaihdat alaa.

Vierailija
154/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sairastunut minun takiani.

Tai et sitä tiedä. Voit olla ihan hyvin oireetonkin taudinkantaja. Ja lähinnähän tartutat vapaa-ajalla. Sairaalassa olevilla hoidettavillahan tauti jo on.

Vierailija
155/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sairastunut minun takiani.

Tai et sitä tiedä. Voit olla ihan hyvin oireetonkin taudinkantaja. Ja lähinnähän tartutat vapaa-ajalla. Sairaalassa olevilla hoidettavillahan tauti jo on.

Aivan samoin tartuttavat rokotetutkin, joko oireilla tai ilman.

Vierailija
156/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastainen salaliittoilija ei sovi hoitajaksi.

Vierailija
157/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otan mieluummin potkut kuin syövän parin vuoden sisään. Injektiot estävät dna:n korjaamista, puhumattakaan verisuonistolle syntyvistä vaurioista sekä veritulpista.

Jos tuo on tietämyksesi taso rokotteiden toimintamekanismeista niin olisi potilaidenkin kannalta parempi että vaihdat alaa.

Kylmäävä ajatuskin tosiaan, että tuon tason salaliittohörhöjä toimii terveydenhuollon ”ammattilaisina”.

Vierailija
158/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt on aika näyttää mikä mahti meillä on! Romutetaan sairaanhoito 💪

Kumotaan pakkorokotukset!!

Vierailija
159/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, nyt on aika näyttää mikä mahti meillä on! Romutetaan sairaanhoito 💪

Kumotaan pakkorokotukset!!

Kenellä teillä? Muutamalla hörhöllä?

Vierailija
160/1468 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitajien rokotuspakko" ihan kuin tuo koskisi vain hoitajia. Koskee koko terveydenhoitoalan henkilöstöä. 

Enpä ole kuullut yhdenkään lääkärin mankuvan rokotepakosta, päinvastoin ovat heti hakeneet sen kun on saanut. Kyllä siinä selkeesti on äo-eroja hoitajien ja lääkiksen käyneiden välillä, huomaa juuri tällaisista asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi