Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hur har din dag varit?

Vierailija
11.03.2015 |

Min har varit lugn på jobbet. 

Ångestfylld privat eftersom jag håller på att separera från en psykiskt störd man som gör allt för att jävlas. Lite skamsen också för att jag råkade berätta för min chef hur mitt ex är och vad han har gjort mot mig. 

Ikväll ska jag kolla på tv och unna mig något gott att äta. 

Hur har din dag varit?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag är ursprunligen helt finskspråkigt, men har bott i sverige för några år nu. Alla pratar mycket positivare här i Sverige än i Finland :) Och människörna blir helt chockad om berättar hur det går på riktig. Jag hört att det är samma sak på många engelskspråkiga lander man svarar alltid Fine även på riktig det skulle vara dåligaste dagen nånsin.

Men idag har det på riktig varit bra dag. Man kan inte klaga när vårsolen har kommit ut och värmer varje dag mer och mer :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytt dag, nya utmaningar. Bebisen söver och jag har redan lagt på tvätt och diskmasinen, bra jobbat!

Vierailija
5/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min dag har varit jätte god! Jag har varit pä gym och jag har vintersemester just nu. :) Väder är solig! Jag njutar! :)

Vierailija
6/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Den här kedjan visar att skolsvenska fungerar som bra grund att använda Svenska. Duktiga!

Vierailija
7/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:08"]

Nytt dag, nya utmaningar. Bebisen söver och jag har redan lagt på tvätt och diskmasinen, bra jobbat!

[/quote]

:Dd

Vierailija
8/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag har varit på en promenad på förmiddag, nästan två timmar i solig väder. Underbart! Nu är jag så friskat att jag ska göra massor av hushållsarbete.

Snart kommer också min son från skolan och visst behöver han mellanmål och kanske lite hjälp med läxorna. Sen ska jag hämta andra barnen från dagis och på kvällen har vi alla olika slags hobbier.

Ha en bra dag du också!

Vierailija
9/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solig väder?

Vierailija
10/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hördu, ganska så bra. Har krattat backen och lagat mat.  Har kvällstur idag. Grymt va, för den där unga tjejen som blivit våldtagen av det där utländska gänget. Jag läste lite närmare om det idag och måst säja att visst chokerar det. 

Vierailija
11/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

På vem tänker ni annars rösta? 

För mej blir det ps, det finns inga andra val 

Vierailija
12/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bättre och pättre. Ich habe ein durchfall.
Grova brott händes i alla fallen.

Vierailija
13/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 12:28"]

Solig väder?

[/quote]

Åtminstone här i huvudstadsregionen är det soligt.

Vierailija
14/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tack, min dag har varit riktigt bra. Jag fick mycket beröm av min chef för en svår arbetsuppgift som jag klarade fint. Dessutom skiner solen där ute och jag skall strax gå på kaffe med en kompis som jag inte har sett på många år. Ha det så bra!

Vierailija
15/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Märker nån annan, att genast när diskusionen är på Svenska så det är positivare?? Alla har bra och trevligt, hallå det här är Av! Är det bars finlandsvenskar här ellet finns det nån annan finskspråkig än jag?

Vierailija
16/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

bög..

Vierailija
17/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:31"]

I dag undervisade i tvångsvenska och tänkte att varför måste alla lära sig svenska fast dom skiter i den och lär sig nästan ingenting

[/quote]

Äru lärare?
[/quote]
Om jag inte var lärare, varför skulle jag då undervisa i svenska?...

Vierailija
18/38 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Det har varit en ganska skön dag. Vad fint att folk skriver på svenska (även vi som har finska som modersmål:).

Vierailija
19/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wuhuu, ymmärsin melkein kaiken! \o/ nimim. ruotsinkielen kurssi menossa ja tuntuu etten osaa mitään

Vierailija
20/38 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inte så bra, jag har ont i magen och snuva och min dag i jobbet var inte lugn. Jag kan inte skriva svenska och det är svårt att finna Å från tangentbordet. Et sellasta 6 pakkoruotsilla vuodelta 1985.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi