Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten syrjäytynyt voi parantaa elämäänsä jos hän kohtaa vain hyljeksintää ja epäilyä?

Vierailija
07.12.2021 |

"Se outo hyypiö."
"Ei noin pitkään työttömänä ollut osaa töitä tehdä."
"Epäilyttävä."
"Limainen."
"Ei kukaan tuollaisen kanssa halua olla."

Tämä on sitä arkipäivän suhtautumista minkä syrjäytynyt kohtaa, kun hän yrittää luoda itselleen ns. elämää oman vuokrayksiön ja netin ulkopuolella. Enkä yhtään ihmettele, että moni siihen suhtautumiseen väsyy ja kääntyy kannoillaan takaisin vuokrayksiöön eristäytymään.

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnikkäästi vain halutaan puskea rupsukylien sisäpiireihin koko loppuiän ja itkeä kun ei vieläkään suju? Olisiko jotain muutakin tarjolla?

Juu, ainakin pelaamista, masturbointia ja päihteiden käyttöä. Tämän ketjun luettuamme ollaan varmasti kaikki samaa mieltä että asiat on niin kuin pitääkin. Kaikki ovat siellä minne parhaiten sopivat.

Etkö mitään muuta huomannut tai osannut lukea noista viesteistä kuin "pelaamisen" ja "käteenvetelyn"?

Menikö kaikki muu teksti yli hilseen, ja nuo oli ainoat sanat jotka ymmärsit, ja jotka oli entuudestaan tuttuja?

"Minä en teidän leikkiä enää leiki! Pelaan kotona, masturboin ja juon mietoja alkoholijuomia. Te saatte maksaa nämä, koska pilaatte koulut, työpaikat ja kaiken internettiä myöten."

Ei mulla muuta.

Moi vaan, "ei mulla muuta" sönkkääjä!

Hienoa että olet oppinut pastettamaan toisen kommentin ja lisäämään siihen perään "ei mulla muuta".

Kertoo paljon sinusta ihmisenä.

Eli huomasit toisen mainitsevan ne pelaamisen, masturboinnin ja alkoholijuomat. Hyvä!

MITÄ SITTEN?

MITÄ SITTEN?

MITÄ SITTEN?

MITÄ V%%TU SITTEN?

Vierailija
142/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuuko ihmiskunta, yhteiskunta ja kaikki muut jotenkin älykkäämmiksi, inhimillisemmiksi, fiksuimmiksi ja paremmiksi ihmisiksi, jos jokainen erakoitunut ihminen jättää mastruboinnit, pelaamisen ja saunakaljansa juomatta?

Mikä noissa asioissa on sellaista, että niitä ei saa edes omassaa kotona yksin tehdä?

Katsooko joku partaukko pilven päällä pahasti?

Mitä tapahtuu jos nuo asiat poistuisivat maailmasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä upein ketju syrjäytymisestä pitkiin aikoihin. Kiitos kaikille syrjäytyneiden puolustajille, vaikken ikinä saakaan tietää keitä olette <3

Vierailija
144/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttuuko ihmiskunta, yhteiskunta ja kaikki muut jotenkin älykkäämmiksi, inhimillisemmiksi, fiksuimmiksi ja paremmiksi ihmisiksi, jos jokainen erakoitunut ihminen jättää mastruboinnit, pelaamisen ja saunakaljansa juomatta?

Mikä noissa asioissa on sellaista, että niitä ei saa edes omassaa kotona yksin tehdä?

Kysehän oli siitä onko jotain parempaa kuin ihmissuhteet. Nämä sitten ilmeisesti kun kerran ihmissuhteista totaalikieltäytyjät niillä päivänsä täyttää ja kehottavat ihmissuhteita harrastavia ihmisiä miettimään olisko jotain parempaa.

Vierailija
145/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän oli siitä onko jotain parempaa kuin ihmissuhteet. Nämä sitten ilmeisesti kun kerran ihmissuhteista totaalikieltäytyjät niillä päivänsä täyttää ja kehottavat ihmissuhteita harrastavia ihmisiä miettimään olisko jotain parempaa.

Tässä on nyt tämä, että kuvitellaan, ettei syrjäytyneet mitään muuta tee kuin pelaa, vetää käteen ja juo kaljaa.

Harrastaahan noita asioita ihan jokainen! Sellaisetkin ketkä eivät ole syrjäytyneitä.

Miksei kaikkien kohdalla oleteta, että Aaa! Teet asiaa x! No sitten et tee mitään muuta ikinä. Koko ajan teet vain sitä asiaa, etkä muuta evö!

Vierailija
146/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin oivallatte, että syrjäytyminen johtuu siitä, että nykyään ihmissuhteet ja sosiaalinen kanssakäyminen on niin luokatonta ja sontaa, ettei sitä täyspäiset enää jaksa?

Ennen oli ihan kiva hengaila kavereiden kanssa, pitää hauskaa, jutella, nauraa, käydä eri paikoissa, kokeilla uusia juttuja. Oli syvällisiä keskusteluja ja yhdessä oleminen oli antoisaa.

Nykyään kaikilla on vain suorittaminen, somenäkyvyys, egoilu ja selkään puukottaminen mielessä. Edes kavereiden kanssa ei jakseta olla, kun pitää räplätä puhelinta ja juosta pää kolmantena jalkana paikasta toiseen.

Vierailija
147/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittakaa siitä että rupeatte lukemaan persoonallisuushäiriöistä ja neurologisista häiriöistä. Ymmärrätte paremmin itseänne ja muita ja osaatte väistää ne pahimmat sudenkuopat liittyen siihen mikä on teidän elämää haittaava persoonallisuuden piirre. Ja se että tunnistaa itsessään tiettyjä persoonallisuuden piirteitä ei tarkoita sitä että on välttämättä pershäiriö diagnosointiin asti. Mutta, silti voi olla apua siihen ettei heti vieraannuta kaikkia ihmisiä käytöksellään. Monella teistä on älyä siihen. Ei tosin kaikilla.

Ajattelin kirjoittaa ketjuun ensin omista kokemuksista, mutta sitten näin tämän viestin. Ymmärrän tarkoituksen, mutta pitää itsestä se sanoa, että en ole ole ilkeä muille tai muuten ikävä ihminen. Olen mieluummin saanut kokea kaikkea pahaa muilta ja kiusattiin. Se on yksi syy miksi olen nyt syrjäytynyt ja yksinäinen ja en pysty olemaan rento muiden kanssa. Se on myös yksi syy siihen miksi yritän vasta nyt saada ammatin ja moni asia jännittää paljon. Tietysti voin olla muutenkin ujompi ja introvertti persoona, mutta kyllä nuo huonot ihmiskokenukset ja koko nuoruuden jatkunut kiusaaminen (eristäminen muista) on paljolti vaikuttanut. Se ajoi yksinäisyyteen ja saa vieläkin tuntemaan arvottomuutta ja epävarmuutta. Samalla en kaipaa sääliä ja tiedän monen kokevan kaikkea pahaa. Tämäkin oli vaan vähän liikaa minulle ja olen sen nyt vuosien päästä ymmärtänyt paremmin. Se vaikuttaa aina pienissäkin hetkissä, vaikka kuinka miettisi että unohtaa kaiken. Sivusta.

Eri mutta persoonallisuushäiriöinen ei ole sama kuin ilkeä tai paha ihminen. Narsismin kaltaiset jutut korostuu liikaa kun suuri osa heistä on haitaksi lähinnä itselleen.

Joo, mutta et voi ihmistä tapaamatta ja tuntematta diagnosoida persoonallisuushäiriötä maallikkona. Edes ammattilainen ei niin toimi.

Syrjäytymisen syy voi ihan yhtä hyvin olla traumataustassa, ujoudessa, introverttiluonteessa, asuinpaikassa, fyysisessä sairaudessa, liikuntarajoitteessa jne.

Totta nuo syyt. Ja mitä sanot.

Lisäisin että, yleensä syrjäytymisen syy on moninainen/monisyinen ja ei mikään yksioikoinen; syrjäydyin kun kiusattiin, tai syrjäydyin koska sairaus.

Sama vaikeassa masennuksessa ja monessa muussakin tuon kaltaisessa ongelmassa.

Palstalla monesti kaikki "tietäjät" ja viisastelijat olettavat asioista tavattoman yksinkertaistaen. He luulevat, että muiden ihmisten ongelmat johtuvat järjestään siitä, että se toinen on vaan niin tyhmä, ettei yhdestä pikku ongelmasta selviä eteen päin, koska "kyllähän minullakin kerran asia x, mutta silti selvisin, enkä jäänyt ruikuttamaan". Oikeasti ihminen kokee aina vähän enemmän elämässään, kuin sen yhden trauman tai yhden sairauden. Elämä on monimutkaisempi kokonaisuus.

Vierailija
148/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa paikoissa ne muut ihmiset sanovat sulle tuollaista? Ei normaalit ihmiset ikinä puhu toisille noin rumasti. 

Vierailija
149/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että osaatte tehdä välttämättömyydestä hyveen koska loppupään kirjoittajia on mahdotonta kuvitella minnekään töihin. Onneksi ette haluakaan.

Sinä voit aloittaa ketjusta: Naurettavin asia mitä työnantajasi on ehdottanut.

Sitten voit miettiä miksi emme halua enää sinne teidän pissapäiden kiusattavaksi.

Pitäkää tunkkinne, typerät röökirinkinne ja kaikki paskanne ikihyvänänne.

Vierailija
150/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisissa paikoissa ne muut ihmiset sanovat sulle tuollaista? Ei normaalit ihmiset ikinä puhu toisille noin rumasti. 

Minä itse käsitin aloituksen siten, ettei kirjoittaja puhu siinä itsestään "minä" "minulle" "minua".

Kirjoittaja kirjoitti passiivissa ja yleiseen sävyyn.

Voisi miltei implikoida tai arvailla, että hän kirjoittaa jostain läheisestään, läheisistään, tutuistaan.

Olen eri mieltä tuosta, ettei "normaalit" ihmiset puhu rumasti. Kyllä puhuvat ja eivät edes huomaa sitä itse.

Lisäksi ne "normaalit" "kunnon" ihmiset puhuvat piilov¤ttuillen, piikitelle ja sellaisella äänensävyllä, että se vesittää heidän "kauniit" puheensa.

"Ei millään pahalla mutta..."

"En nyt halua loukata mutta.."

"Älä nyt loukkaannu mutta.."

"Onpa sinulla hieno tukka!"

"Heh siisti pipo"

"Sinä oot "hyvä" kun uskallat olla nönnön nöö, etkä häpeä vaikka olet nönnön nöö."

"Ihan kiva"

Ja paras: "persu" "persu" "persu" "persu" "persu"

Vierailija
151/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä syrjäydyit? Sekin oli yhteiskunnan vika? Kyllä mä tunnen ihmisiä jotka ovat nousseet kuopasta ihan itte. Menivät kouluun, lakkasivat syyttelemästä muita ja ottivat elämästään vastuun. Nykyään käyvät työssä eikä edes huomaisi että joskus on oltu ihan pohjallakin. Mutta se vaatii vastuunkantoa ja halua tehdä sille elämälleen ihan itse jotain.

Tiesitkö että tässä on käyty aika montakin koulua ja opintokokonaisuutta läpi ja tehty töitä?

Monella meistä syrjäytyneistä on korkeampi koulutus kuin sinulla ja töitä on tehty enemmän ja paremmin mitä sinä koskaan.

Sinulla on mielikuva jostain sontaisesta lihavasta finninaamasta joka ei ole edes peruskoulua loppuun käynyt.

Se mielikuvasi on sellainen, että voit pyöritellä sen peffaasi.

Tämä. Nykyaika on aivan karseaa. Elämme jotain narsismin ja vajaa-älyisen mädätyksen aikakautta.

Röyhkeys, itserakkaus ja se kun pääsee jotain heikompaa vähän potkimaan on monen ihmisen ensisijaiset arvot tässä elämässä.

Korkeakoulutus on nykyään asia, josta voit jopa tulla pilkatuksi työyhteisössä kuten itselleni kävi. Muille puhutaan rumasti, omat työt tehdään huonosti ja kyynärpää taktiikalla lieroillaan eteenpäin. Monet nykyään selviää työelämässä vain lääkkeillä, osa uupuu ja osa savustetaan pois.

Itse kyllä sanoisin, että nykyään persoonallisuushäiriöiset nimenomaan porskuttaa ja psyykeltään normaalit ei tätä menoa kestä.

Kyllä.

Tuon huomaa kaikilla yhteiskunnan tasoilla, dimensioilla ja formaateilla.

Lapset ovat nykyään entistä enemmän sekaisin ja t%ppavat toisiaan.

Koulutus on jokaisella levelillä täysin pa%kottu. Ihan jokaisella koulutustasolla alhaalta ylös.

Työpaikat ovat nykyään ihan hel%ettejä ja kaikilla kunnollisilla leviää pää.

Johtajuus on absoluuttista kuraa. Enää ei voi tulla mitään niin absurdia väärinkäytöstä, röyhkeyttä, sikatemppua mediassa esiin, että ketään enää yllättäisi.

En mainitse edes nimeltä näitä kahta kaikkein törkeintä röyhkimystarta. Ei minkään näköistä häpyä kenellekään.

Tästä unohtui vanhukset ja heidän hoitonsa.

Sanokaa yksikin asia joka ei ole nykyään pilalla, ja pelkkä paskaa tilalla?

Ei ole mitään. Luontokin on paskannettu täyteen.

Vierailija
152/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina viihtynyt yksin, mutta en kittaa alkoholia. Olen absolutisti.

Vierailija
153/153 |
07.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse käsitin aloituksen siten, ettei kirjoittaja puhu siinä itsestään "minä" "minulle" "minua".

Kirjoittaja kirjoitti passiivissa ja yleiseen sävyyn.

Voisi miltei implikoida tai arvailla, että hän kirjoittaa jostain läheisestään, läheisistään, tutuistaan.

Olen eri mieltä tuosta, ettei "normaalit" ihmiset puhu rumasti. Kyllä puhuvat ja eivät edes huomaa sitä itse.

Lisäksi ne "normaalit" "kunnon" ihmiset puhuvat piilov¤ttuillen, piikitelle ja sellaisella äänensävyllä, että se vesittää heidän "kauniit" puheensa.

"Ei millään pahalla mutta..."Nuo sinun mainitsemasi esimerkit ovat henk

"En nyt halua loukata mutta.."

"Älä nyt loukkaannu mutta.."

"Onpa sinulla hieno tukka!"

"Heh siisti pipo"

"Sinä oot "hyvä" kun uskallat olla nönnön nöö, etkä häpeä vaikka olet nönnön nöö."

"Ihan kiva"

Ja paras: "persu" "persu" "persu" "persu" "persu"

Piilovittuilu ja piikittely ei kuulu henkisesti kypsän ihmisen tapoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan