Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joogasta tietäviä? Kysymys

Vierailija
07.12.2021 |

Notkistan selkääni näillä ohjeilla https://anna.fi/hyvinvointi/terveys/karsitko-selkakivusta-5-helpotuksen….

Pitääkö jooga-asennoissa olla mahdollimman rentona, van pitääkö olla hallitussa asennossa?

Asento 3: jos olen rentona, niin takapuoli kääntyy vinoon. Jos pidän takapuolen tiukasti konttausasennossa, niin joudun jännittämään itseäni, jotta kädet eivät keikauta minua vinoon.

Asento 5: jos yritän kurottaa kädet mahdollimman suoraksi ja pitkälle,saadakseni parhaan venytyksen, niin asento on jännittynyt. Jos olen rentona, niin kädet ovat vähän koukussa.

Eli kuuluuko joogassa olla jännittynyt?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallittu asento, mutta älä kuitenkaan 'lukitse' itseäsi asentoon. Jos jokin tuntuu pahalta, älä tee sitä.

Kokeile mieluummin tätä videoita kuin lehden ohjeita

Kiitos tästäkin. En tajunnutkaan, että voisin hakea videoita.

Joskus kymmenen vuotta sitten tein kauan ja säännöllisesti ohjelmaa wiillä. Siitä ei ollut mitään iloa. Siksi en ole innostunut joogaamisesta harrastuksena. Mutta lehden ohjeista olen saanut apua.

Ap

Vierailija
22/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallittu asento, mutta älä kuitenkaan 'lukitse' itseäsi asentoon. Jos jokin tuntuu pahalta, älä tee sitä.

Joskus kymmenen vuotta sitten tein kauan ja säännöllisesti ohjelmaa wiillä. Siitä ei ollut mitään iloa. Siksi en ole innostunut joogaamisesta harrastuksena. Mutta lehden ohjeista olen saanut apua.

Ap

Tuo Yoga with Adriene kanava on ehdottomasti paras  jooga YouTube -kanava. Sieltä löytyy paljon erilaisia aloittelijalle sopivia videoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin lähtisin siitä, että luonnollisuus ja rentous ovat avain. Ei pakottamista, eli:

3. jos on jäykkä, tuo on varmasti vaikea liike, en edes silloin yrittäisi suoraan tuohon asentoon, vaan pikku hiljaa venytellen. Eli pitäisin alavartalon asennon, mutta joustaisin ylävartalon kierrosta; tekisin vain niin, kuin tuntuu hyvältä, pakottamatta, rentona. Kyllä sitä vähitellen venyy, kun usein tekee.

5. tässäkin mielestäni aluksi hyvä aloittaa kevyesti, kyllä sitä paikat venyy vähitellen. Rentous on tärkeää. Itse ottaisin asennon siihen asti, kun tuntuu kevyt venytys.

Vierailija
24/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuo Yoga with Adriene kanava on ehdottomasti paras  jooga YouTube -kanava. Sieltä löytyy paljon erilaisia aloittelijalle sopivia videoita.

Aloin tekemään tuon videon mukaan, mutta se olikin puolen tunnin mittainen. Äh. Palasin lehden ohjeisiin, jotka teen aamupäivän kahvitauolla.

Ap

Vierailija
25/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis notkistamassa rankaani, ennenkuin jäykistyn yhteen asentoon. En välitä hengityksestä, eikä minua kiinnosta joogaohjaajat.

En kyllä saa vastauksia siihen, mitä olen kysymässä.

Ap

Hengityksetä kannattaisi kyllä välittää jooga-asennoissa. Hengitä rauhallisesti palleasta. Hengitys kun liittyy myös sopin rentouden aikaansaamiseen myös. Joogaliikkeiden tehoon liittyy tuo hengitys aika tärkeänä osana. Erityisesti uloshengityksellä rentous lisääntyy.

Rentous asentoihin tulee sitä myötä, kun niitä tekee. Ensin voi kiristää ja olla hankalan tuntuista enemmän. Sellainen keskitien hakeminen olisi ohjeeni, ei kannata liikaa pinnistellä vaan syvän rauhallisen hengiyksen tahdissa hakea asopivaa venytystä ja asentoa. Kaikkiin asentoihin ei tarvitsekaan päästä heti täydellisesti.

Vierailija
26/26 |
08.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla sellainen olo lihaksissa että ne ei ole vaan rentona ja lötköinä, vaan että aina hieman jännität lihaksia. Oli liike mikä tahansa. Silleen että on tuntuma lihaksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme