Kuinka vapauttavaa erota epävakaasta miehestä, joka draamailee milloin mistäkin. Olo on jopa kiitollisen helpottunut! Voi jakaa kokemuksia.
Tuntuu niin helpottavalta, että välillä mietin onko tämä totta ollenkaan.
Kestin ihan liikaa huonossa parisuhteessa.
Ensin tunsin syyllisyyttä ja häpeää omista tekemisistäni. Sitten sääliä ja velvollisuuentunnetta miestä kohtaan. Jossain vaiheessa masennuin pahasti ja elämä heitteli. Elin pelossa ja ahdistuksessa syystäkin henkisen väkivallan ja joskus myös fyysisen väkivallan vuoksi.
Jossain vaiheessa minulle tapahtui jotain, aloin kai kasvamaan ulos tuosta vankilasta. Tunteet kuolivat ensin itseäni kohtaan, sitten lopulta miestä kohtaan. Sitten sain voimavarojani hiljalleen takaisin, aloin näkemään myös muun maailman jälleen.
"Heräsin" taas tähän elämään. Pitkä tie se oli, paljon työstämistä ja itsetuhoisia ajatuksia.
Jätin miehen, joka siitä syyllisti ja haukkui. Vika oli vain minussa hänen mielestään mutta en vastannut enää, huvitti vain. En vastannut enää mihinkään viesteihin tai soittoihin. Se helvetti on takanapäin.
Myöskin hänen lähipiirinsä alkoi avautumaan minulle omasta ahdistuksestaan ja peloistaan miehen lähellä, sain vihdoin myös tukea muiltakin, jotka hänet tuntevat. Pelko puhumisesta ei enää ollut taustalla.
Tiesimme, että jos mies suuttuu, niin on harmiksi kaikille, enää tämä ei hallinnut meitä emmekään vaienneet.
Olen kovin kiitollinen nyt yksin ollessani ja turvassa. Toivon, että saan parempaa tulevaisuutta rakennettua.
Parisuhteita en kaipaa, haluan elää itseäni varten, en muita.
Tässä tämä oli, viimeistä kertaa keskustelen tästä. Voin nyt halata itseäni myötätuntoisesti ja päästää irti.
Kommentit (65)
Oletko kansalaisopiston autofiktiokurssilla?
Sitä taas ihmettelee, että miten Ap:n pariusuhde aikanaan edes muodostui ja syntyi, eikä niinkään sitä miksi se lopulta päättyi eroon. Ap:ssa itsessään ei tietysti ole koskaan ollut yhtään mitään vikaa tai puutetta.
Mene toki terapiaan itkemään aiheesta seuraavaksi 14 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen pienoisnovellin keksit tänään.
Vielä on matkaa että kannattaa mitään kustantajille lähettää…
Nämä asiat ovat arkipäivää joillekin. Ota sinä pää pois pensaasta tai ole hyvä, äläkä tule kommentoimaan.
Tuo on loukkaavaa käytöstä, sillä tämä on itselleni totta. Tuollaista väheksymistä olen kestänyt liian pitkään. Todellako tahdot olla aloituksen miehen kaltainen ihminen?
ap
”Parisuhteita en kaipaa, haluan elää itseäni varten, en muita.”
Olet kokonaisen lumihiutalesukupolven tulkki ja ääni!😁
Mikä ihme ihmisiä vaivaa tällä palstalla? Odotin asiallista keskustelua.
ap
Miksi kaikki on niin ilkeitä vai onks tää joku sisäpiirijuttu tällä palstalla? -ohis
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme ihmisiä vaivaa tällä palstalla? Odotin asiallista keskustelua.
ap
No sitäkin voit itkeä terapiassa. Omalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki on niin ilkeitä vai onks tää joku sisäpiirijuttu tällä palstalla? -ohis
Mietin ihan samaa. Todella outoa käytöstä, ihan kiusaamista.
Ehkä aloitukseni oli liian tarinallinen kerronta mutta halusin kirjoittaa ja tuoda tällaisia tunteita julki. Näköjään tämä aihe on halveksuttava täällä.
ap
Itse yritin päästä irti draamailevasta miehestä myös. Uskoo vielä kaiken maailman salaliittoihin ja siihen että inflaatio nousee superkorkeaksi ja ihmisillä ei ole varaa ruokaan. Lisäksi masturboi ja juo kaljaa.
Mutta mihinkäs minä itseltäni karkaan.
Pikku oppitunti av:stä ap:lle. Jos vuodatuksesi saa alapeukkuja, ei missään nimessä pidä alkaa itkeä että miksi täällä ollaan ilkeitä nyyh. Se tuplaa surkeutesi.
Minulla oli myös epävakaa tapailusuhde ja myös erittäin koronasätky. Halusi suojella täysi-ikäistä muualla asuvaa poikaansa koronalta ja syytti minua jos olin käynyt esim. työpaikalla, itse teki lähitöitä ihmisten parissa joka päivä. Suhde hiipui hyvin kun ilmoitin joka kerta että pitää olla pari viikkoa tapaamatta koska olin nähnyt ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Todella outoa käytöstä, ihan kiusaamista.
Ehkä aloitukseni oli liian tarinallinen kerronta mutta halusin kirjoittaa ja tuoda tällaisia tunteita julki. Näköjään tämä aihe on halveksuttava täällä.
ap
Tämä palsta on täynnä ilkeitä trolleja, on ollut jo 10 vuotta. Ainoa löytämäni keskustelupalsta, jossa trollit ja ilkiöt heitetään heti ulos on Punkinfinland, siellä ei katsota yhtään epäkunnioittavaa käytöstä paitsi tietysti kansallismielisiä ja muita foliohattuja kohtaan
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen täysin samaa. Miksi lyttäätte ap:tä? Kaipa täällä nyt saa keskustella elämän vastoinkäymisistä. Täällä on todennäköisesti (kommenteista ja peukutuksista päätellen) joku sisäpiirikerho paikalla lähes jatkuvasti.
T. Toinen ohis (yleensä vain luen näitä keskusteluja)
Todella sairas palsta. Lykkyä vain teillekin, en tiedä minkä teinilauman riepotteluun jouduin mutta parempi ilmeisesti pysyä kaukana. Muistakaa vain, että nämä voivat asiat voivat tulla kenen kohdalle tahansa, sinunkin. Miettikää miltä tuntuu silloin jos kokemuksianne vähätellään ja niille nauretaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sitä taas ihmettelee, että miten Ap:n pariusuhde aikanaan edes muodostui ja syntyi, eikä niinkään sitä miksi se lopulta päättyi eroon. Ap:ssa itsessään ei tietysti ole koskaan ollut yhtään mitään vikaa tai puutetta.
Vakka kantensa valitsee. Samanlaisia kusipäitä nämä ovat kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Pikku oppitunti av:stä ap:lle. Jos vuodatuksesi saa alapeukkuja, ei missään nimessä pidä alkaa itkeä että miksi täällä ollaan ilkeitä nyyh. Se tuplaa surkeutesi.
Mutta miksi ne kiusaajat tuntuvat olevan kaikkein aktiivisimpia täällä? Onko mahdotonta tukea toista ihmistä täällä? Tulee paha mieli muiden ihmisten puolesta.
T. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Todella sairas palsta. Lykkyä vain teillekin, en tiedä minkä teinilauman riepotteluun jouduin mutta parempi ilmeisesti pysyä kaukana. Muistakaa vain, että nämä voivat asiat voivat tulla kenen kohdalle tahansa, sinunkin. Miettikää miltä tuntuu silloin jos kokemuksianne vähätellään ja niille nauretaan.
ap
Joo, täältä ovat ne mukavimmat kommentoijat poistuneet jo pari vuotta sitten. Ennen täältä sai asiallisia kommentteja. Nyt täällä on todella paljon sellaisia, joiden pääasiallinen elämän sisältö tuntuu olevan muiden kiusaaminen. Suosittelen jotain muuta palstaa tai tukipuhelimia. Älä pahoita mieltäsi näiden palsta-aktiivien vuoksi ja tsemppiä!
T. Toinen ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakka kantensa valitsee. Samanlaisia kusipäitä nämä ovat kaikki.
Niin kai sitä nyt pitäisi osata taputtaa itseään olalle ja onnitella itseään kun on sinkku ja huomaan taas pian olleeni yhden tasavuoden sinkkuna lisää edellisten vuosien päälle. Eipähän tarvitse stressata sitäkään, mitä keksisisi kumppanille Joululahjaksi tai kuinka hän haluaisi Joulunsa viettää.
Tuollaisen pienoisnovellin keksit tänään.
Vielä on matkaa että kannattaa mitään kustantajille lähettää…