Painopeitto, vastasiko odotuksiasi?
Kommentit (33)
Ostin eilen Lidlistä painopeiton.
9 kg maksoi 50€ , 7 kg ois maksanut 40€.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että jonkun mielestä se voi tuntua ahdistavalta, minä en edes huomaa sitä painoa. T:se joka halusi painavemman peiton
Vai niin.
Minusta taas on erikoista että joku haluaa nukkua painon alla. Itsellä kevyt silkkipeitto.
Onko sinusta yleensäkin erikoista etteivät kaikki ,ole samanlaisia kuin sinä?
Hommasin 11 kg painopeiton. En tykännyt nukkua sen kanssa koska hikoilen paljon ja se hiosti liikaa. Tykkään myös kääntyillä sängyssä ja se on hankalaa painopeiton kanssa. Noin puolen vuoden käytön jälkeen siihen tuli reikä ja se alkoi valuttaa ryynejä joten sain hyvän tekosyyn heittää sen menemään.
Itse olen lapsesta alkaen aina tarvinnut peiton jonk voi potkia pois helposti jopa hotelleissa. En siedä yhtään "väkisin" tehtyä liikumaankyvyttömyyttä. Tiedä sitten ikä trauma tääkin on:).
Eli ei tulisi mieleenikään hankkia moista.
Jos ostatte painavan painopeiton niin sitä ei pysty pesemään omassa pesukoneessa koska kilorajat tulee vastaan vaan peitto pitää viedä pesulaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos ostatte painavan painopeiton niin sitä ei pysty pesemään omassa pesukoneessa koska kilorajat tulee vastaan vaan peitto pitää viedä pesulaan.
Itsepalvelupesuloissa ja taloyhtiöillä on isoja koneita.
Mä olen tykännyt kovasti, koen sen rauhoittavana. Itsellä 7 kilon peitto ja omaa painoa on himpun päälle 50, haluaisin painavamman. Taisi maksaa 70 euroa pari vuotta sitten.
Ekaa kertaa kokeillessa meinasin saada jonkun pakokauhukohtauksen (mulla muutenkin ahdistusta ja paniikkia) mutta totuin nopeasti ja kaipaan painoa jos joudun olemaan yötä poissa kotoa. Poikaystävä ei suostunut uskomaan, että tuosta olisi mitään hyötyä, mutta jotenkin valitsee peitokseen mieluiten sen :D
Itse olen yllättynyt, että peitto ei ole yhtään kuuma painostaan huolimatta. Muutenkin nukun parhaiten viileässä ja vain ohuen viltin tai pussilakanan alla.
Nyt koitan pähkäillä, ostanko painavamman peiton vai kevyen peiton jonka voin laittaa vaan nykyisen päälle.
Pesu on ongelma, mitäköhän tuo märkänä painaa? Oon ajatellut, että leikkaisin peiton keskeltä kahtia ja ompelisin pitkän vetoketjun jotta mahtuis koneeseen.
Luulen , ettei niitä voi vesipestä ollenkaan . Olenko väärässä? Nykyään pesen täkit pari kertaa vuodessa ainakin.
Ensimmäinen yö paino peiton alla ja hyvä ja turvallinen kokemus. Välttelin heräämästä liian aikaisin mikä minulle on tyypillistä.
Yllättävää oli myös se, että sen alla ei tullut kuuma vaikka peiton ja itseni välissä oli vielä yksi tavallinen ohut peitto. Petaaminen sen sijaan on raskasta.
Paino pitää suhteuttaa omaan painoon ja sellasista ei saakäyttää heikoille vanhuksille eikä silloin jos on ostoeporoosi. Varmaan riippuu myös siitä, paljon on omaa lihasvoimaa miltä peitto tuntuu päällä.