Kysymys kuusikymppisille (jos täällä on ketään) musiikkimausta
Te, tällä hetkellä kuusikymppiset, jotka teineinä kuuntelitte Uriah Heepiä, Sladea, tai mitä tahansa vastaavaa nuorisomusiikkia, niin minkä ikäisenä siirryitte kuuntelemaan ns. korkeakulttuurista musiikkia, esim. klassista, jazzia?
Kommentit (8)
Olen nykyään uskossa, toisin kuin kakskymppisenä.
Kuuntelen pääasiassa kristillistä hiphoppia ja reggaeta.
Ulkomaisia artisteja.
N64
Kuuntelin nuorena Beatlesia ja Greedence Clearwater Revivalia ja myös klassista, mm. oopperamusiikkia, koska sain niitä levyjä lahjaksi ja opin tykkäämään niistä.
Nyt en kuuntele juuri koskaan musiikkia, parasta 'musiikkia' on lintujen laulu ja puiden humina ulkona.
Olen uskossa, mutta voisin silti kuunnella vielä klassista musiikkia, ei vain tule kuunneltua.
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin nuorena Beatlesia ja Greedence Clearwater Revivalia ja myös klassista, mm. oopperamusiikkia, koska sain niitä levyjä lahjaksi ja opin tykkäämään niistä.
Nyt en kuuntele juuri koskaan musiikkia, parasta 'musiikkia' on lintujen laulu ja puiden humina ulkona.
Olen uskossa, mutta voisin silti kuunnella vielä klassista musiikkia, ei vain tule kuunneltua.
Creedence
Hei, nyt ei tullut selväksi miten uskossa oleminen ja klassinen musiikki kuuluvat yhteen, vai eivätkö kuulu?
Olen kuunnellut aina klasaria. Teininä kyllä sen ajan nuorisomusiikkiakin, mutta se jäi myöhemmin muun jalkoihin. Lukioikäisenä hurahdin oopperaan ja se on ollut menoa siitä lähtien. Oopperan perässä tullut kierrettyä maailmallakin.
t. N67
57v, jazzia en ole vielä oppinut kuuntelemaan, klassista hyvin harvoin.
Lempimusiikkia on monenlaista, fiiliksestä riippuen, enemmän yksittäisiä biisejä kuin bändejä tai artisteja, mutta jos jotain mainitsis niin Lenny Kravitz on aina ykkönen. Hendrix, G'n'R, SOAD... aina tulee uusia hyviä. Levyjä on edelleen entisen duunin jäljiltä paljon, Nylon Beatista ja BSB:sta Rammsteiniin, paljon myös saksalaista poppia.
Ja Euroviisut on sellanen runsaudensarvi mulle, aina löytyy jotain kiinnostavaa, hyvää ja kummallista.
En ole vielä klassiseen varsinaisesti siirtynyt, vaikka se miellyttääkin. Nuorenakaan en sitä kaihtanut. Nykyään kuuntelen mm. System of a Downia, Nightwishiä, Rammsteinia. Tykkään myös pelimusiikista. Olen 61-v.
Olen kohta kuusikymppinen ja kuuntelen edelleen mainitsemaasi Uriah Heepiä. Lisäksi Deep Purplea, Jimi Hendriziä, Janis Joplinia, Doorsia, Deep Purplea. En ole vieläkään siirtynyt liedeihin tai oopperaan. Enkä ole ikinä tykännyt klassisesta musiikista.