Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et säästä ja sijoita rahojasi?

Vierailija
11.03.2015 |

Säästäminen ja sijoittaminen kannattaa aina. Sijoitus ei tarvitse taitoa paljoakaan. Esim. nordnetillä kuluttomat superrahastot tai hajautus suurien firmojen osakkeilla. Sijoitus ei vaadi paljoa rahaa. Voit sijoittaa esim. 50e/kk. Mielestäni pitää olla hyvin varakas jos on varaa olla sijoittamatta/säästämättä. Sijoitus ja säästämiskeinoja toki on useita.
Itse en keksi yhtään syytä. Keksiikö joku muu?

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin että sijoittaminen ei kiinnosta ihmisiä jotka eivät välitä taloudestaan? Tai eivät uskalla edes ottaa selvää mitä se on? Parasta on se kun pulliainen luulee että kaikki osakkeiden hinnat romahtaisivat hyvinkin radikaalisti? Sijoittamalla on hyvin vaikeaa, ellei mahdotonta jäädä tappiolle jos on hajautusta. Tottakai joku firma menee konkkaan ja saatat menettää rahaa mutta jos omistat 20firmaa joista 19 tekee tasaista voittoa ja 1menee konkkaan, niin mitä sitten?

Vierailija
42/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sijoitat, kun ei ole enää varaa mihinkään. Ei edes laskuihin ja lainojen maksuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin tänään tuolla 50e/kk ja sijotin lapsen säästötkin 3000e :) On sit ajokortti ja takuuvuokrarahat kasassa jahka muuttaa omilleen 10 vuoden päästä

Vierailija
44/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa raha-asiat :)

Vierailija
45/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa, mitä sijoittaa!

Vierailija
46/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako kelan tai sossun asiakkaalla olla rahasto??Joudunkohan nyt kuseen kuitenkin :/

Vierailija
47/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:41"]

saako kelan tai sossun asiakkaalla olla rahasto??Joudunkohan nyt kuseen kuitenkin :/

[/quote]

Periaatteessa sellainen pitää muuttaa rahaksi. Mutta esim. jos joutuu yksittäisenä kuuna sossun asiakkaaksi niin käyttävät tervettä harkintaa ja antavat olla...

Vierailija
48/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päästä oma talous siihen tilanteeseen että ei ole ollenkaan rahaa laittaa sijoituksiin? Ja tosiaan en ole rikas vaikka sijoitankin. Ainakaan vielä. 3000e palkastani pystyy sijoittamaan helposti 500e kk jos ei elä yli varojensa. Ja itseasiassa sijoittava ihminen pystyy käyttämään enemmän rahaa. Ei ehkä tänään mutta sitten parin vuoden päästä tarvittaessa. Vai hoidatteko taluttanne miettien vain seuraavaa kuukautta?
ap

Vierailija
49/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan irrationaalinen väite, ettei rahaa ole: sitähän on joka puolella, joka ainoalla on tavalla tai toisella mahdollisuus haalia sitä, ja panna se kasvamaan.

Vierailija
50/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisista näpertelysijoituksista ole iloa, jos ei pidä sijoittamisesta harrastuksena. Ei töissä käyvä saa ilman kohtuutonta pihtaamista sellaista pääomaa, että voisi elää keskiluokkaista elämää pääomatuloilla terveenä aikuisena. Parempi elää vähän mukavammin, itse ja lapset, kuin kerätä järjetön määrä rahaa perillisten suihteita rikkomaan.

Säälittää tapaukset, joita lähipiirissä on. Vanhuksilla, jotka ovat eläneet hyvin askeettisesti, suorastaan kurjasti, ja joiden olen luullut olevan rutiköyhiä on perinnönjaossa löytynyt sata tonnia rahaa.

Vierailija
51/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sijoittaa, sillä en ymmärrä siitä mitään. Säästöjä olisi jonkin verran, mutta mistä löydän luotettavan ihmisen sijoittamaan puolestani?

Vierailija
52/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:22"]

Daytrading, siinä on hyvin onnistuessa tuottava mutta riskinen sijoitusinstrumentti:) Vaatii tosin jonkun verran pääomaa käynnistyäkseen! Itse olen saanut elantoni sillä 15 vuotta.

[/quote]

Mun haave! 

[/quote]

Mulla on 25k€ rahaa, voisko tolla vielä tienata yhtään? :)

Vierailija
53/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:44"]

Miksi päästä oma talous siihen tilanteeseen että ei ole ollenkaan rahaa laittaa sijoituksiin? Ja tosiaan en ole rikas vaikka sijoitankin. Ainakaan vielä. 3000e palkastani pystyy sijoittamaan helposti 500e kk jos ei elä yli varojensa. Ja itseasiassa sijoittava ihminen pystyy käyttämään enemmän rahaa. Ei ehkä tänään mutta sitten parin vuoden päästä tarvittaessa. Vai hoidatteko taluttanne miettien vain seuraavaa kuukautta? ap

[/quote]

Keneltä kysyt? Ei läheskään kaikki tienaa 3000 e kuussa, on nimittäin ihan helvetin iso palkka. Joten ie ole aina kyse siitä, että "päästää" taloutensa johonkin kuntoon.

Vierailija
54/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:50"]

Ei tuollaisista näpertelysijoituksista ole iloa, jos ei pidä sijoittamisesta harrastuksena. Ei töissä käyvä saa ilman kohtuutonta pihtaamista sellaista pääomaa, että voisi elää keskiluokkaista elämää pääomatuloilla terveenä aikuisena. Parempi elää vähän mukavammin, itse ja lapset, kuin kerätä järjetön määrä rahaa perillisten suihteita rikkomaan.

Säälittää tapaukset, joita lähipiirissä on. Vanhuksilla, jotka ovat eläneet hyvin askeettisesti, suorastaan kurjasti, ja joiden olen luullut olevan rutiköyhiä on perinnönjaossa löytynyt sata tonnia rahaa.

[/quote] Raha poikii rahaa, sille ei voi mitaan. Saamme sijoituksista yhta paljon kuukaudessa kuin ennen palkkatyosta. Siihen kun viela lisaa elakkeet niin ei kaikkea edes jaksa kuluttaa vaan taas sijoitetaan ne ylimaaraiset.

Ne joiden mielesta on viisaampaa nyt rellestaa voivat joutua vanhempana, elakkeella, syomaan kissanruokaa. Bon Appetit!

Vierailija
55/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tsekata nordnet ja seligson jos ei kaueasti ymmärrä. Yksinkertaisia rahastoja ja ohjeita. 25k ilman kokemusta ei todellakan kannata yrittää elättää itteään daytradella. Siitä 25k sijoitat alkuun 10k esim. 10 erifirmaan tai rahastoon. Apua saa soittamalla esim. nordnettiin. Olen huomanut että kivijalkapankit ovt puolueellisia vinkeissään ja tarjoavat vai omia vaihtoehtojaan hanakasti (joista suurin osa aika huonoja, mutta niilläkin tuottoa kyllä saa)
ap

Vierailija
56/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäminen ei tule mieleen ilman pääomaa, vai onko joku aloittanut 50 kk sijoittamisen.

Vierailija
57/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 17:22"]

Daytrading, siinä on hyvin onnistuessa tuottava mutta riskinen sijoitusinstrumentti:) Vaatii tosin jonkun verran pääomaa käynnistyäkseen! Itse olen saanut elantoni sillä 15 vuotta.

[/quote]

Mun haave! 

[/quote]

Mulla on 25k€ rahaa, voisko tolla vielä tienata yhtään? :)

[/quote]

Ihan takuuvarmasti, se on osaavissa käsissä jo hyvä "rahankaavin". DT ei vaan ole mikään hokkuspokkus-juttu, vaan vaatii todella paljon perehtymistä niihin instrumentteihin, joita päiväkaupassa käyttää, useimmiten tietenkin osakkeita. Myös riskinsietokyky on tärkeä; alussa on syytä valttää tolkuttoman riskisiä asetelmia (erit. pidemmissä sijoituksissa allokointi)!

Vierailija
58/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin sijoittamisen 2k parivuotta sitten. Tällähetkellä salkuissa 20k ja voittoa tullut 4k.
Tavoitteena ei ole välttämätt tulla elään täysin pääomatuloilla. Kyllä se tuhat euroa vuodessa ylimääräistä kelpaa ja tietysti 10vuoden päästä se tuottokin on isompaa (koronkorko). Sijoittaminen vie aikaa n.0-2h viikossa. Voitte laskea siitä tuntiliksan.

Vierailija
59/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se jonka mielestä 3k on helvetin iso palkka, niin onko 2,5k todella iso, 2k iso ja 1,5k keskikokonen? mikä sitten on pieni? :D sijoittaa voi 2k palkastakin aivan hyvin, toki vähemmän mitä isommasta. Jos tienaa alle 2k aikuinen ihminen vuodesta toiseen niin johan on erikoinen työ :D

Vierailija
60/161 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 18:04"]

Kannattaa tsekata nordnet ja seligson jos ei kaueasti ymmärrä. Yksinkertaisia rahastoja ja ohjeita. 25k ilman kokemusta ei todellakan kannata yrittää elättää itteään daytradella. Siitä 25k sijoitat alkuun 10k esim. 10 erifirmaan tai rahastoon. Apua saa soittamalla esim. nordnettiin. Olen huomanut että kivijalkapankit ovt puolueellisia vinkeissään ja tarjoavat vai omia vaihtoehtojaan hanakasti (joista suurin osa aika huonoja, mutta niilläkin tuottoa kyllä saa) ap

[/quote]

En ole noviisi, ja tuo 25k€ olisi vapaana "pyöritettäväksi". Longina minulla on sitten positio poikineen mutta niihin en koske. Ajattelen että tuokin raha riittäisi jo satasten tai kymppien tienaamiseen, mutta maksaako vaivan, sitä mietin ja olisin halunnut kuulla daytraderin näkemyksen. Istuuko daytrader koko päivän ruudun ääressä? Sitähän ei kaikki voi tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän