Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko superrikkaita ihmisiä?

Vierailija
11.03.2015 |

Tunnetteko monimiljonäärejä ja jos tunnette millasia he ovat? Itse olen ihan tavallisesta perheestä lähtöisin oleva, mutta tunnen muutaman suomen rikkaimpia joista yksi on (top 10) Oman kokemukseni mukaan je eivät leveile rahoillaan kauheasti. Aika tavallista elämää viettävät tietysti on hienot asunnot, autot ja ulkomailla huviloita joilla lomailevat.
Eivät ole ikinä vähätelleet rahan arvoa tai minua. Sen rikkaimman tuntemanikin on antanut vinkkejä miten säästää matkustelussa yms.

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiennyt edes että mun mummi oli rikas kunnes kuoli. Luulin että hänellä oli säästössä max 100 000 euroa, mutta sitten kun alkoi pesää selvittämään, niin sieltä tulikin n. 2 200 000 arvoinen omaisuus esiin. 

Hän asui ränsistyneessä hometalossa ja eli halvalla, vaikka olisi ollut mahdollisuutta ties mihin.

Vierailija
2/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, että tunnenko ketään rikasta tai varakastakaan. Mua ei kiinnosta toisten raha-asiat. Köyhiä tunnen, koska he kertovat itse helpommin raha-tilanteestaan. Tosin köyhä-käsite on aika laaja.

Eräs yksin rivitalo-osakkeessa ja kalliilla autolla(kummatkin kokonaan maksettu) ajava, monta kertaa vuodessa ulkomailla käyvä henkilö kutsui itseään köyhäksi. Ulkomaan matkat on Thaimaata yms. kalliimpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:37"]

Minä kyllä käsittäisin termin superrikas tarkoittavan enemmän jotain Bill Gatesia tai Kochin veljeksiä tai edes Lei Junia.

[/quote] Lisaisin Warren Buffett, Oprah Winfrey, Queen Eizabeth. Suomessa ei mielestan ole yhtaan superrikasta.

[/quote]

Kuningatar ei ole rikas. Hän ei itse omista yhtään mitään vaan kruunu omistaa

Vierailija
4/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne superrikkaita hlökohtaisesti mutta asun alueella jossa talot on alkaen 1 miljoonan ja ainakin yksi maailman top 20 rikkaimmista ihmisistä asuu alueella. Ei vaikuta miltään ökyalueelta (paitsi todella upeita taloja tietysti) ja "tavisrikkaat" multimiljonäärit täällä pukeutuvat aika vaatimattomasti.

Vierailija
5/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 03:00"]

Minä kyllä käsittäisin termin superrikas tarkoittavan enemmän jotain Bill Gatesia tai Kochin veljeksiä tai edes Lei Junia.

[/quote] Lisaisin Warren Buffett, Oprah Winfrey, Queen Eizabeth. Suomessa ei mielestan ole yhtaan superrikasta.

[/quote]

[/quote]

Heh. Kuinka tietämätöntä porukkaa täällä oikein pyöriikään!

Kuningatar Elisabeth on henkilökohtaisella omaisuudellaan yksi Britannian rikkaimmista, jollei rikkain, nainen.

Hänen henkilökohtaisen omaisuusuutensa arvo on 550 miljoonaa!

http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/queen-elizabeth-net-worth/

Etkö ymmärrä, että hänen kaikki esi-isänsä ovat olleet rikkaita kuninkaallisia ja hän on jo perintönä saanut näitä esi-isiltään valtavia määriä kiinteistöjä, jalokiviä, arvotaidetta yms. Lisäksi hän harjoittaa sijoitustoimintaa ja liiketoimintaa, joista kertyy voittoja.

Vierailija
6/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun termi "superrikas" on jotenkin äärimmäisen dorka.

Vierailija
7/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkisesti superrikas. Elän juuri sellaista elämää kuin haluan. Tulot ovat nolla euroa kuussa.

Vierailija
8/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 03:44"]

[/quote]

[/quote]

Kuningatar Elisabeth on henkilökohtaisella omaisuudellaan yksi Britannian rikkaimmista, jollei rikkain, nainen.

http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/queen-elizabeth-net-worth/

Etkö ymmärrä, että hänen kaikki esi-isänsä ovat olleet rikkaita kuninkaallisia ja hän on jo perintönä saanut näitä esi-isiltään valtavia määriä kiinteistöjä, jalokiviä, arvotaidetta yms. Lisäksi hän harjoittaa sijoitustoimintaa ja liiketoimintaa, joista kertyy voittoja.

[/quote]

Samoin kuningatar Elisabethin lapsilla ja lapsenlapsilla on kaikilla miljoonaomaisuus. Suurin osa perittyä rahaa.

Esim. prinssi Williamilla ja prinssi Harryllä on noin 40 miljoonan omaisuus kummallakin. Suurin osa niistä - 11 miljoonaa - on Dianan perintöä, osa kuningataräidin perintöä.

http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/prince-harry-net-worth/

Aivan samoin kaikki kuninkaallisten perheiden jäsenet, jotka eivät saa valtion avustuksia elämiseensä, eivätkä elä valtion asunnoissa, perivät kuitenkin esivanhempansa.

Esim. Ruotsin prinsessa Madeleine ei saa valtion avustuksia elämiseensä, mutta hänellä on perittynä jo 10 miljoonan arvosta omaisuutta:

http://www.celebritynetworth.com/richest-politicians/royals/princess-madeleine-duchess-halsingland-gastrikland-net-worth/

Mm. kuninkaan lapseton veli prinssi Bertil ja hänen vaimonsa prinsessa Lilian jättivät omaisuutensa kuninkaan lapsille perinnöksi.

Vierailija
9/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalla ja superrikkaallakin on eroa kuin yöllä ja päivällä. Itse luen rikkaisiin useita sellaisia ihmisiä, joilla on perittyä varallisuutta, hyvät tulot, iso omaisuus. Superrikkaita ovat juuri kaikki Bill Gatesit ym.

Vierailija
10/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin, mutta en välitä tuntea enää.

Vierailija
11/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:57"]

[/quote]

Mitä sitten? Sekö tässä ketjussa on nyt tärkeää että on väärin nimitetty paikallisia rikkaita.

[/quote]Oprah saattaa olla rikas, mutta siina loistava esimerkki ihmisesta joka ylpeilee rahoillaan. En voi sietaa Oprah:aa. Enka muuten edes tunne hanta......

Ja on Suomessakin minusta ihan varmalla niita oky-rikkaita!

Vierailija
12/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen heitä, jotka ovat keränneet mittaamattoman arvokkaita aarteita taivaaseen. Niiden aarteiden arvo pysyy ikuisesti.

Matteus 6:

"19 "Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle. Täällä tekevät koi ja ruoste tuhojaan ja varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.

20 Kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen. Siellä ei koi eikä ruoste tee tuhojaan eivätkä varkaat murtaudu sisään ja varasta.

21 Missä on aarteesi, siellä on myös sydämesi."

Vierailija
13/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokallani ala-asteella oli tyttö, jonka isä on Suomen yksi rikkaimmista. Asuivat välillä puolikin vuotta ulkomailla, en tiedä yhtään miten koulu hänellä sitten hoidettiin. Kiltti tyttö, perhe todella uskonnollinen.

Kaverini mies on ruotsalainen ja miljonääri, he elävät leveää elämää ja matkustelevat jatkuvasti, ystäväpiiriinsä kuuluu myös julkkiksia. Aina fb:ssa meinaa iskeä kateus, kun seuraa heidän elämäänsä.

Vierailija
14/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on rikas?

Asun ulkomailla, kaupungissa jossa asuu reippaasti alle 100 000 ihmistä mutta yli 50 000. Talojen hinnat alkavat 2 miljoonasta, sillä ei saa vielä mitään ökytaloa vaan tontti maksaa sen verran. Kysyntä ja palkkataso määräävät talojen hintatason. Yksiön asuntokompleksista saa toki 500 000 jos on onnekas, paljon noita huoneistoja ei ole kuitenkaan kaupan kun tämä on pikkukaupunki omakotitaloineen (huviloineen, kartanoineen, miten kukakin asiat näkee. Ihan tavallisia, joskin hyvin toimeentulevia ja älykkäitä ihmisiä, tulleet tänne asumaan maailman joka kolkalta samoin kuin mekin. Jonkun mielestä ehkä superrikkaita. On turvallista, koulut tasokkaita ja ihmiset mukavia. Lapset hyvinkäyttäytyviä. 

Vierailija
15/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei hän niitä omista vaan hallitsija. Täysin eri asia.

Jos hän itse niitä rahoja hallitsisi niin virallisilla tahoilla ei olisi niihin mitään asiaa mutta niillä on. Nehän niitä hallitsee. Ihan samoin kuin meidän naapurissa Ruotsissa.

Omaisuus siirtyy verottomana edelliseltä hallitsijalta seuraavalle kruununperimysjärjestyksessä. Niitä varoja hoitaa ihan oma tiimi. Vai luuletko oikeasti että kuningatar on eläessään ikinä sijoittanut yhteenkään asiaan itse?

Vierailija
16/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 04:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Samoin kuningatar Elisabethin lapsilla ja lapsenlapsilla on kaikilla miljoonaomaisuus. Suurin osa perittyä rahaa.

Esim. prinssi Williamilla ja prinssi Harryllä on noin 40 miljoonan omaisuus kummallakin. Suurin osa niistä - 11 miljoonaa - on Dianan perintöä, osa kuningataräidin perintöä.

http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/prince-harry-net-worth/

Aivan samoin kaikki kuninkaallisten perheiden jäsenet, jotka eivät saa valtion avustuksia elämiseensä, eivätkä elä valtion asunnoissa, perivät kuitenkin esivanhempansa.

Esim. Ruotsin prinsessa Madeleine ei saa valtion avustuksia elämiseensä, mutta hänellä on perittynä jo 10 miljoonan arvosta omaisuutta:

http://www.celebritynetworth.com/richest-politicians/royals/princess-madeleine-duchess-halsingland-gastrikland-net-worth/

Mm. kuninkaan lapseton veli prinssi Bertil ja hänen vaimonsa prinsessa Lilian jättivät omaisuutensa kuninkaan lapsille perinnöksi.

[/quote]

Kai ne nyt on perittyä rahaa kun kukaan niistä ei ole eläessään tehnyt päivääkään töitä. Luusereita koko sakki.

Oikeasti kuka kunnioittaa tuollaisia ihmisiä jotka eivät ole mitään saaneet itse aikaiseksi koko elämässään? Elävät yhteiskunnan rahoilla koko elämänsä ja ihmiset luulevat että he ovat jotenkin mahtavia?????

Vierailija
17/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:52"]Aika samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Täällä AVlla jotkut puhuvat rikkaaksi jos asuu hienolla alueella, ajavat kallista autoa ja matkustelevat. Termi tuohon ei ole superrikas eikä edes rikas. Ei välttämättä varakaskaan.
ap
[/quote]
Termi on "veloissa"

Vierailija
18/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sikarikkaita. Yksi entinen opiskelukaveri löi rahoiksi myymällä firmansa ja sai siitä osakkeita ja useamman miljoonan kerralla lehdessä olleiden verotietojen perusteella. Opiskeluaikana oli ihan mukava perusjamppa, tosi innostunut tietotekniikkajutuista. Nörtähtävä.

Samoin erään toisen puolikaverin isä sai firmansa myynnistä isot rahat ja kohosi Suomen isotuloisimpien joukkoon parina vuonna. Tämä puolikaveri on aina ollut vähän nirppanokka, oli jo ennen noita juttuja.

Lisäksi tunnen rikkaita mm. työni puolesta ja ihan tavissakkia käytökseltään. Rikkaalla tarkoitan, että rahaa+ omaisuutta on ehkä 10 miljoonaa tai enemmänkin. Eivät luokassa sikarikkaat, mutta rikkaita kuitenkin.

Vierailija
19/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 06:04"]Mikä on rikas?

Asun ulkomailla, kaupungissa jossa asuu reippaasti alle 100 000 ihmistä mutta yli 50 000.
!!! Talojen hinnat alkavat 2 miljoonasta, sillä ei saa vielä mitään ökytaloa vaan tontti maksaa sen verran. !!!
Kysyntä ja palkkataso määräävät talojen hintatason. Yksiön asuntokompleksista saa toki 500 000 jos on onnekas, paljon noita huoneistoja ei ole kuitenkaan kaupan kun tämä on pikkukaupunki omakotitaloineen (huviloineen, kartanoineen, miten kukakin asiat näkee. Ihan tavallisia, joskin hyvin toimeentulevia ja älykkäitä ihmisiä, tulleet tänne asumaan maailman joka kolkalta samoin kuin mekin. Jonkun mielestä ehkä superrikkaita. On turvallista, koulut tasokkaita ja ihmiset mukavia. Lapset hyvinkäyttäytyviä. 
[/quote]

Missään maailmassa talojen hinnat ei lähde 2 miljoonasta. Varmasti saa jo komean kämpän halvemmalla.

Vierailija
20/91 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 06:18"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei hän niitä omista vaan hallitsija. Täysin eri asia.

Jos hän itse niitä rahoja hallitsisi niin virallisilla tahoilla ei olisi niihin mitään asiaa mutta niillä on. Nehän niitä hallitsee. Ihan samoin kuin meidän naapurissa Ruotsissa.

Omaisuus siirtyy verottomana edelliseltä hallitsijalta seuraavalle kruununperimysjärjestyksessä. Niitä varoja hoitaa ihan oma tiimi. Vai luuletko oikeasti että kuningatar on eläessään ikinä sijoittanut yhteenkään asiaan itse?

[/quote]

Et siis osaa englantia. Etkä suomeakaan.

Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa HENKILÖKOHTAINEN OMAISUUS?

Se tarkoittaa omaa omaisuutta, ei kruunulle tai valtiolle kuuluvaa omaisuutta.

Kuningatar Elisabethin HENKILÖKOHTAINEN omaisuus on 550 miljoonaa.

Valtion omistama, mutta kuningasperheen käytössä oleva, omaisuus taas lasketaan miljardeissa. EI miljoonissa.

Kuningatar Elisabeth omistaa HENKILÖKOHTAISESTI esim. Balmoralin linna Skotlannissa, useita karjatiloja, vihannestiloja, laajoja maa-alueita, erilaisia kiinteistöjä, suuren arvotaiteen kokoelman, äärimmäisen arvokkaita jalokiviä, yhden maailman suurimmista postimerkkikokoelmista, jonka peri isoisältään jne.

Tähän 550 miljoonaan EI OLE laskettu valtiolle kuuluvia linnoja, taideaarteita, kruununjalokiviä ym. Ne siirtyvät aina seuraavan hallitsijan käyttöön, ovat valtion omaisuutta ja niiden arvo lasketaan miljardeissa!

[/quote]

Tuo sivusto nyt ei ole mikään luotettavuuden perikuva. Tuota "yksityisomaisuutta" hoitaa VALTION rahastonhoitajat ja se periytyy VEROTTOMANA hallitsijalta toiselle. 

Hän ei ole eläessään maksanut veroja eikä eläessään maksanut mistään muustakaan mitään.