Tunnetteko superrikkaita ihmisiä?
Tunnetteko monimiljonäärejä ja jos tunnette millasia he ovat? Itse olen ihan tavallisesta perheestä lähtöisin oleva, mutta tunnen muutaman suomen rikkaimpia joista yksi on (top 10) Oman kokemukseni mukaan je eivät leveile rahoillaan kauheasti. Aika tavallista elämää viettävät tietysti on hienot asunnot, autot ja ulkomailla huviloita joilla lomailevat.
Eivät ole ikinä vähätelleet rahan arvoa tai minua. Sen rikkaimman tuntemanikin on antanut vinkkejä miten säästää matkustelussa yms.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 06:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 03:44"]
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 03:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:37"]
Minä kyllä käsittäisin termin superrikas tarkoittavan enemmän jotain Bill Gatesia tai Kochin veljeksiä tai edes Lei Junia.
[/quote] Lisaisin Warren Buffett, Oprah Winfrey, Queen Eizabeth. Suomessa ei mielestan ole yhtaan superrikasta.
[/quote]
Kuningatar ei ole rikas. Hän ei itse omista yhtään mitään vaan kruunu omistaa
[/quote]
Heh. Kuinka tietämätöntä porukkaa täällä oikein pyöriikään!
Kuningatar Elisabeth on henkilökohtaisella omaisuudellaan yksi Britannian rikkaimmista, jollei rikkain, nainen.
Hänen henkilökohtaisen omaisuusuutensa arvo on 550 miljoonaa!
http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/queen-elizabeth-net-worth/
Etkö ymmärrä, että hänen kaikki esi-isänsä ovat olleet rikkaita kuninkaallisia ja hän on jo perintönä saanut näitä esi-isiltään valtavia määriä kiinteistöjä, jalokiviä, arvotaidetta yms. Lisäksi hän harjoittaa sijoitustoimintaa ja liiketoimintaa, joista kertyy voittoja.
[/quote]
Ei hän niitä omista vaan hallitsija. Täysin eri asia.
Jos hän itse niitä rahoja hallitsisi niin virallisilla tahoilla ei olisi niihin mitään asiaa mutta niillä on. Nehän niitä hallitsee. Ihan samoin kuin meidän naapurissa Ruotsissa.
Omaisuus siirtyy verottomana edelliseltä hallitsijalta seuraavalle kruununperimysjärjestyksessä. Niitä varoja hoitaa ihan oma tiimi. Vai luuletko oikeasti että kuningatar on eläessään ikinä sijoittanut yhteenkään asiaan itse?
[/quote]
Et siis osaa englantia. Etkä suomeakaan.
Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa HENKILÖKOHTAINEN OMAISUUS?
Se tarkoittaa omaa omaisuutta, ei kruunulle tai valtiolle kuuluvaa omaisuutta.
Kuningatar Elisabethin HENKILÖKOHTAINEN omaisuus on 550 miljoonaa.
Valtion omistama, mutta kuningasperheen käytössä oleva, omaisuus taas lasketaan miljardeissa. EI miljoonissa.
Kuningatar Elisabeth omistaa HENKILÖKOHTAISESTI esim. Balmoralin linna Skotlannissa, useita karjatiloja, vihannestiloja, laajoja maa-alueita, erilaisia kiinteistöjä, suuren arvotaiteen kokoelman, äärimmäisen arvokkaita jalokiviä, yhden maailman suurimmista postimerkkikokoelmista, jonka peri isoisältään jne.
Tähän 550 miljoonaan EI OLE laskettu valtiolle kuuluvia linnoja, taideaarteita, kruununjalokiviä ym. Ne siirtyvät aina seuraavan hallitsijan käyttöön, ovat valtion omaisuutta ja niiden arvo lasketaan miljardeissa!
http://www.therichest.com/celebnetworth/politician/royal/queen-elizabeth-net-worth/
Olen itse superrikas. Ja superkomea. Ja superpitkä. Naisilla kastuu pikkupöksyt kun näkevät minun ajavan kalliilla bemarillani. Rahamies20v
Tunnen yhden. Ihan tavallisen oloinen ja kiva tyyppi. Ei leveille rahoillaan ollenkaan.
Tiedän jonkin verran, suvussa heitä on. Ihania ihmisiä kaikki, eivät turhia leveile omaisuudellaan jne. Sitten tiedän niitä "rikkaita", jotka leveilee "omaisuudella ja rahoillaan"... Rahoillaan, autoilla ja taloillaan, jotka kaikki ovat kuitenkin vielä pankin omaisuutta. Se on jotenkin huvittavaa :D
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 14:49"]
Tiedän jonkin verran, suvussa heitä on. Ihania ihmisiä kaikki, eivät turhia leveile omaisuudellaan jne. Sitten tiedän niitä "rikkaita", jotka leveilee "omaisuudella ja rahoillaan"... Rahoillaan, autoilla ja taloillaan, jotka kaikki ovat kuitenkin vielä pankin omaisuutta. Se on jotenkin huvittavaa :D
[/quote]
Ja kun tuolla oli jo näsäviisasteltu, että vain ne superrikkaat olisi tähän vastaukseksi kelvanneet, niin voinen sanoa, että ei ehkä sinne top 20:neen nämä tuntemani ihmiset kuulu, mutta eivät kyllä kovin kauaksikaan jää...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 02:09"]
No en tiennyt edes että mun mummi oli rikas kunnes kuoli. Luulin että hänellä oli säästössä max 100 000 euroa, mutta sitten kun alkoi pesää selvittämään, niin sieltä tulikin n. 2 200 000 arvoinen omaisuus esiin.
Hän asui ränsistyneessä hometalossa ja eli halvalla, vaikka olisi ollut mahdollisuutta ties mihin.
[/quote]
Oliko kenties kokenut pula-ajan? Sellaiset ihmiset yleensä on pistäneet kaiken visusti talteen ja eletään vain sillä tarpeellisella ja pelätään, että vielä tuo uusi pula-aika koittaa, ja siksi kaikki mahdollinen säästetään... :/
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:21"]
Tunnetteko monimiljonäärejä ja jos tunnette millasia he ovat? Itse olen ihan tavallisesta perheestä lähtöisin oleva, mutta tunnen muutaman suomen rikkaimpia joista yksi on (top 10) Oman kokemukseni mukaan je eivät leveile rahoillaan kauheasti. Aika tavallista elämää viettävät tietysti on hienot asunnot, autot ja ulkomailla huviloita joilla lomailevat. Eivät ole ikinä vähätelleet rahan arvoa tai minua. Sen rikkaimman tuntemanikin on antanut vinkkejä miten säästää matkustelussa yms.
[/quote]
Suomessa on muutama superrikas. Ne on kaikki Herlinejä. Muita ei ole.
[/quote]
Jep, Suomessa rikkaimpaan prosenttiin yltää, kun nettovarallisuus on 1,4 miljoonaa. Ja tähän lasketaan kiinteistöt yms mukaan. Tunnen itse muutaman tähän prosenttiin kuuluvan, ihan tavallista elämää elävät. :) Lopulta monella on aika paljon siitä nettovarallisuudesta kiinni jossain, eikä ne rahavirrat välttämättä niin mahtavat ole.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 17:35"]
Suomen superrikkaat on laskettavissa yhden käden sormin. Parin miljoonan omaisuuden saa Suomessa kuka tahansa kouluttautumaan erehtynyt. Yhden kymmenien miljoonien omaisuutta pyörittävän tunnen. Raha kyllä näkyy.
[/quote]
Jännä, että siihen rikkaimpaan prosenttiin pääsee silti 1,4 miljoonan omaisuudella, jos tuo oikeasti noin helppoa olisi. :D
Tunnen yhden, hän voitti rahapelissä noi 6miljoonaa ja on perheineen kovinkin vaatimaton. On heillä ulkomailla loma-asunto, mutta muuta erikoista eivät ole hankkineet. Työpaikan kylläkin heivasi.
Westend, Vanha Munkkiniemi ja siellä varsinkin ne rannan lähettyvillä olevat alueet. (Päivän Hesarin mukaan Munkassa jopa järjästetään miljonääri pilkkikisaa. Johon saavutaan jopa helikoptereilla.), Kulosaari, Jedan ranta, Kaskisaari (ei taida asua yhtään ei miljonääriä tällä saarella.), Kaivopuisto. Sinne vaan pyörimään jos miljonäärit kiinnostaa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 15:32"]Isäni. Ihan tavallinen ihminen on, eikä monikaan edes tiedä että hän oikeasti on rikas.
Meitä ei lapsinakaan lellitty pilalle, saman verran saatiin viikko/kuukausirahaa kuin muutkin, kotitöitä ja koenumeroita vastaan. Itseasiassa en edes nuorempana tiennyt että isä on varakas, oltiin ihan samanlaisia kuin muutkin perheet. Eikä isän varakkuus ole näkynyt elämässäni muutenkaan, itse olen opiskellut ja tehnyt töitä, maksanut asunnon ja elättänyt perheeni. Opiskeluaikaan tosin isä auttoi maksamalla mm. kotimatkoja (opiskelin kaukana) ja antamalla kuukausirahaa, vaikka kävin kyllä illat ja viikonloput töissä (en saanut opintotukea, ja isä tahtoi mahdollistaa sen etten joudu ottamaan opintolainaa ja aloittamaan aikuiselämääni suoraan lainarahalla).
[/quote]
Aika vähän on antanut omastaan. Tällaista saituutta ihmettelen. Eibasunyoa edes voinu ostaa. Häpeäisi! Rikas ei anna, mutta köyhä antaa vähästään. En voisi olla itse noin pihi omaa lastani kohtaan vaan antaisin enemmän.
[/quote]
Mä itse olen eri mieltä. Olen kuitenkin kaikki perusjutut ja enemmänkin (esim haluamani merkkivaatteet teininä) aina saanut, ja mulla on ollut välittävät vanhemmat. Ei se raha yksistään tuo onnea ja minusta on hyvä ettei ole kasvanut siihen että rahaa on kuin roskaa eikä siten ymmärrä rahan arvoa, eikä opi sitä käyttämään. Raha on hyödyke, jolla voi ostaa sen mitä tarvitsee ja ylimääräisellä sitten sitä mitä haluaa. En minä omillekaan lapsille opeta, että raha tulee seinästä (automaatti) tai muovikortilta ja sitä on loputtomasti, vaikka saavatkin sen mitä tarvitsee.
ei kai lasketa superrikkaaksi, enkä tunne henkilökohtaisesti, mutta yksi kiehtovimmista rikkaista suomessa on kyllä Jorma Lillbacka.
Tiedän. Suomen superrikkaan vaimon. Tosi mukava ihminen. Mitenkään ei päälle näy tuo tausta.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 22:12"]
Kysyin superrikkaista. Superrikas ei ole ihminen jolla on 2 miljoonaa tai 5miljoonan perintö tulossa 10 vuoden päästä. Ison yrityksen johtaja (vaikka olisi yli 200 työntekijää) ei välttämättä ole kovin rikas. Superrikkaita on suomessa alle 20. Superrikaiden omaisuudet saattaa olla iltalehden mukaan esim. 600miljoonaa vaikka todellisuudessa voi olla paljonkin enemmän. Superrikkaila on takana lähes aina vanhaa rahaa. AP
[/quote]
Olisi kannattanut määritellä aloitukseen tarkemmin :) Mistä sen tietää, kenen av-mamman mielestä monimiljonääri on superrikas, jos hänellä on 2 miljoonaa :) Sinänsä olen kanssasi samaa mieltä.
Enkä muuten usko, että palstalla nyt sattuu olemaan ja aloituksen lukemaan sitten ketään näiden 20 suomalaisen lähipiirin joukosta. Ihan satunnaisotannalla ajatellen se ei ole todennäköistä.
asuuko ne kaikki espoon westendissä?
Minä aion tehdä ensimmäisen miljoonani ennen kuin täytän 40, mikä on todella myöhään...
t. yrittäjä
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:34"]
asuuko ne kaikki espoon westendissä?
[/quote]
ei asu. Ei edes Espoossa.
Suomen superrikkaat on laskettavissa yhden käden sormin. Parin miljoonan omaisuuden saa Suomessa kuka tahansa kouluttautumaan erehtynyt.
Yhden kymmenien miljoonien omaisuutta pyörittävän tunnen. Raha kyllä näkyy.