Tunnetteko superrikkaita ihmisiä?
Tunnetteko monimiljonäärejä ja jos tunnette millasia he ovat? Itse olen ihan tavallisesta perheestä lähtöisin oleva, mutta tunnen muutaman suomen rikkaimpia joista yksi on (top 10) Oman kokemukseni mukaan je eivät leveile rahoillaan kauheasti. Aika tavallista elämää viettävät tietysti on hienot asunnot, autot ja ulkomailla huviloita joilla lomailevat.
Eivät ole ikinä vähätelleet rahan arvoa tai minua. Sen rikkaimman tuntemanikin on antanut vinkkejä miten säästää matkustelussa yms.
Kommentit (91)
en tunne. missä sellaiset asuu suomessa?
Serkku nousi ihan tavallisesta duunariperheestä erään pörssiyhtiön toimariksi. Kovaa työtä, päättäväistä etenemistä ja pari vuosikymmentä meni... Kai sillä jotain 20 miljoonaa on, en tiedä tarkempaa kuin ip-lehtien tilastot. Ei siis superrikas mutta suomen mittakaavassa varakas.
Isäni. Ihan tavallinen ihminen on, eikä monikaan edes tiedä että hän oikeasti on rikas.
Meitä ei lapsinakaan lellitty pilalle, saman verran saatiin viikko/kuukausirahaa kuin muutkin, kotitöitä ja koenumeroita vastaan. Itseasiassa en edes nuorempana tiennyt että isä on varakas, oltiin ihan samanlaisia kuin muutkin perheet. Eikä isän varakkuus ole näkynyt elämässäni muutenkaan, itse olen opiskellut ja tehnyt töitä, maksanut asunnon ja elättänyt perheeni. Opiskeluaikaan tosin isä auttoi maksamalla mm. kotimatkoja (opiskelin kaukana) ja antamalla kuukausirahaa, vaikka kävin kyllä illat ja viikonloput töissä (en saanut opintotukea, ja isä tahtoi mahdollistaa sen etten joudu ottamaan opintolainaa ja aloittamaan aikuiselämääni suoraan lainarahalla).
Tunnen kaksi. Tämä toinen Top 10:iin kuuluva elää niin, että se ulkoisesti näyttää vaatimattomalta. Toinen elää erittäin leveästi niin, että näkyy ja kuuluu. Hän ei oikein löydä vertaisiaan Suomesta, joten liikkuu paljon ulkomailla ns. piireissä. Kumpikaan ei tee ansiotyötä, ekalla aika menee omaisuutta hoitaen, tokalla se on ulkoistettu kokonaan.
Mä tunnen yhden paremmin ja tiedän muutamia. Ainakin alkoholismi on ihan samanlaista miljonäärien perheissä kuin keskiluokassa. Rahasta ei kovin mielellään puhuta.
Pari tiedän. Kumpikin tehneet rahansa itse. Ulkoisesti vaatimattomia, keskiluokkaista elämää tietääkseni. Eivät edes aja premium-autoja. Yrittäjä tosin on jyräävä, hänen pillinsä mukaan on hypättävä, ja hyppääjiä toki työelämässä riittää kun on rahaa. Siviilissä tästä aiheutuu törmäyksiä kun kaikki ei mene niinkuin hän käskee.
Paras ystäväni. Ollaan oltu kuin paita ja peppu ala-asteelta asti. Taisin olla jotakuinkin täysi-ikäinen kun tajusin, miten rikkasta perheestä on. Emme juttele raha-asioista, piste :)
Aika samanlaisia kokemuksia kuin minulla. Täällä AVlla jotkut puhuvat rikkaaksi jos asuu hienolla alueella, ajavat kallista autoa ja matkustelevat. Termi tuohon ei ole superrikas eikä edes rikas. Ei välttämättä varakaskaan.
ap
Joitain Suomen rikkaimpia on ollut työkavereina ja yksi opskelukaverina. Opiskelukaveri oli hyvin vaatimaton, jotkut vähemmän rikkaiden perheisen lapset ajelivat yliopistolle isin Bemarilla, ja valittivat parkkipaikkojen puutetta. Kun piti kävellä Makkaratalolta yliopistolle.
Työkavereina rikkaat olivat ihan samanlaisia, raha ei tullut esiin.
Kysyin superrikkaista. Superrikas ei ole ihminen jolla on 2 miljoonaa tai 5miljoonan perintö tulossa 10 vuoden päästä. Ison yrityksen johtaja (vaikka olisi yli 200 työntekijää) ei välttämättä ole kovin rikas.
Superrikkaita on suomessa alle 20. Superrikaiden omaisuudet saattaa olla iltalehden mukaan esim. 600miljoonaa vaikka todellisuudessa voi olla paljonkin enemmän.
Superrikkaila on takana lähes aina vanhaa rahaa.
AP