Mitä mieltä ruokavaliostani? Tarkoitus laihtua
Olen 23v 163cm/64 kg nainen. Synnytin 1,5v sitten esikoiseni. Ennen raskautta painoni oli 54 kg mutta aloin lihota raskauden edetessä ja kilot ei ole tähän päivään mennessä tippuneet.
Nyt haluaisin entisen timmim ja hoikan kroppani takaisin. Ylimääräistä on vaikka missä. Varsinkin vatsa ja jenkkakahvat on ongelma alueeni. Teen kaksi kertaa päivässä tunnin intensiivisen harjoitusohjleman kotona. Jos joku tietää jillian 30day shred ohjelman, niin toinen on se.
Toinen puolestaan on victoria secret treeni. Syön :
Aamupala: kaurapuuro, sokeriton mehukeitto ja 100g raejuustoa
Lounas: jauhelihakeitto, lasi vettä. Ruisleipä becelillä ja sipulilla
Välipala: rasvaton maitorahka+ sokeriton mehukeitto
Päivällinen: itsetehty pinaattikeitto raejuustolla. Ruisleipä becelillä ja vettä
Iltapala: Yksi omena, lasi vettä
Tässä siis eilisen ruokani. Kysymys kuuluu: voiko tällä "ohjelmalla " laihtua henkilö jolla ei varsinaisesti ole ylipainoa, mutta siinä rajoissa ? Liikuntaa vielä n 1km vaunulenkit päivittäin. Mitä hyvää ja mitä huonoa teistä tässä on ? :)
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:38"]Varmaan menee oikein kivasti ne kaikki neljä päivää, mitä jaksat tuota noudattaa :)
[/quote]
Perustelut ? :D
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:44"]
Lapseni syö kuule oikein terveellisesti, tiedoksi vain :)
[/quote]
Mikä on terveellinen?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:44"]
[/quote]
Mikä on terveellinen?
[/quote]
Aamu: kaurapuuro marjoilla
Lounas: riippuu päivästä. Tänään jauhelihakeitto ja rasvaton maito
Välipala: maustamaton jogurtti hedelmäsoseella/hedelmälautanen/ banaani ja raejuustoa yms....
päivällinen: kotiruokaa. Tänään saa riisiä ja kanaa, porkkanaa/kukkakaalia/parsakaalia
iltapala : kaurapuuro marjasoseella tai pakastemarjoilla
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:44"] Lapseni syö kuule oikein terveellisesti, tiedoksi vain :) [/quote] Mikä on terveellinen? [/quote] Aamu: kaurapuuro marjoilla Lounas: riippuu päivästä. Tänään jauhelihakeitto ja rasvaton maito Välipala: maustamaton jogurtti hedelmäsoseella/hedelmälautanen/ banaani ja raejuustoa yms.... päivällinen: kotiruokaa. Tänään saa riisiä ja kanaa, porkkanaa/kukkakaalia/parsakaalia iltapala : kaurapuuro marjasoseella tai pakastemarjoilla
[/quote]
Muuten hyvä, mutta miksi kurria juotat? Mikset maitoa?
Muista marjat,hedelmät,pehmeät rasvat ja kuidut!Liikuntaa voisit mielestäni lisätä reippaasti.Itse teen hyvällä treenikaudella 3 kertaa viikossa 6km juoksulenkin,lisäksi pari kertaa jtn aerobista jumppaa tai lihaskuntoa.Eli liikuntaa liikuntaa!Sillä Se läski lähtee,ei kannata liian vähiksi ruokaa laittaa ettei tule puutostiloja.Ihan hyvin voit vauvan kärryjä työnnellä sen 5km kävelylenkeillä aluksi,tunnin happihyppy päivässä piristää. -nainen 25v,174cm/60kg
Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta lisäisin pienen kourallisen pähkinöitä vaikka iltapalalle niin saat enemmän hyviä rasvoja. Rasvat ovat välttämättömiä myös laihdutuksessa ja pari leipää becelillä ei riitä hyvän rasvan saantiin. Vaihteluksi voit syödä vaikka kanaa kasviksilla, jos keitot alkavat tympiä. Varmasti kuitenkin laihdut, jos noudatat tätä sen verran pieni on tuo kokonaisenergia päivältä. Et mainunnut mitään vedenjuonnista, eli varmista että juot sen kolmisen litraa päivässä. :) Tsemppiä!
Toinen kysyy asiallisen kysymyksen ja porukka tulee aukomaan päätään. Ei ihme kun Suomessa on niin paljon pahoinvointia ja kiusaamista, ihmisillä on niin huono olla että täytyy tulla tälläiseenkin keskusteluun kiusaamaan.
Älä ap välitä. Minusta ruokailusi kuulostaa hyvältä muuten mut leivät pois ja pienet annoskoot, muuten hyvä :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:54"]
Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta lisäisin pienen kourallisen pähkinöitä vaikka iltapalalle niin saat enemmän hyviä rasvoja. Rasvat ovat välttämättömiä myös laihdutuksessa ja pari leipää becelillä ei riitä hyvän rasvan saantiin. Vaihteluksi voit syödä vaikka kanaa kasviksilla, jos keitot alkavat tympiä. Varmasti kuitenkin laihdut, jos noudatat tätä sen verran pieni on tuo kokonaisenergia päivältä. Et mainunnut mitään vedenjuonnista, eli varmista että juot sen kolmisen litraa päivässä. :) Tsemppiä!
[/quote]
Ei todellakaan becelillä saa hyvää rasvaa.
Joo siis vettä juon pitkin päivää ainakin sen 3l. Syön aamuin ja iltapäivisin cla kapseleita, joissa on kuulemma sitä hyvää rasvaa. Mut eihän ne toki korvaa oikeaa ruokaa :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:44"] Lapseni syö kuule oikein terveellisesti, tiedoksi vain :) [/quote] Mikä on terveellinen? [/quote] Aamu: kaurapuuro marjoilla Lounas: riippuu päivästä. Tänään jauhelihakeitto ja rasvaton maito Välipala: maustamaton jogurtti hedelmäsoseella/hedelmälautanen/ banaani ja raejuustoa yms.... päivällinen: kotiruokaa. Tänään saa riisiä ja kanaa, porkkanaa/kukkakaalia/parsakaalia iltapala : kaurapuuro marjasoseella tai pakastemarjoilla
[/quote]
Muuten hyvä, mutta miksi kurria juotat? Mikset maitoa?
[/quote]
Kurri ??
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:56"]
Joo siis vettä juon pitkin päivää ainakin sen 3l. Syön aamuin ja iltapäivisin cla kapseleita, joissa on kuulemma sitä hyvää rasvaa. Mut eihän ne toki korvaa oikeaa ruokaa :D Ap
[/quote]
Sanoit, että kuulemma hyvää rasvaa. Etkö edes tiedä, mitä suuhus laitat?
Joo eiköhän tää keskustelu ollutkin sit tässä. Kiitos asiallisesti vastanneille ! :) -ap
Mä en kerta kaikkiaan tajua näiden aloitusten pointtia! Ei kukaan palstalla voi tietää, millaisella ruokavaliolla joku laihtuu ja kuinka paljon. Kyllähän sen itsekin viikkojen kuluessa näkee, onko laihtunut vai ei.
Itse laihdutin vuosia sitten ap:n pituisena 67 kilosta 51 kiloon suurin piirtein neljässä kuukaudessa, syömällä vain 3 kertaa päivässä ja nekin kerrat kevyesti. En laskenut kaloreita enkä kysellyt neuvoja netistä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:10"]Mä en kerta kaikkiaan tajua näiden aloitusten pointtia! Ei kukaan palstalla voi tietää, millaisella ruokavaliolla joku laihtuu ja kuinka paljon. Kyllähän sen itsekin viikkojen kuluessa näkee, onko laihtunut vai ei.
Itse laihdutin vuosia sitten ap:n pituisena 67 kilosta 51 kiloon suurin piirtein neljässä kuukaudessa, syömällä vain 3 kertaa päivässä ja nekin kerrat kevyesti. En laskenut kaloreita enkä kysellyt neuvoja netistä.
[/quote]
Kyllä sädekehä kiiltää :'D
Miksi kukaan juo rasvatonta maitoa? Ihan hirveää vesilitkupaskaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:16"]
Miksi kukaan juo rasvatonta maitoa? Ihan hirveää vesilitkupaskaa.
[/quote]
Aikuiset juokoon, jos haluuvat, mutta sitä en ymmärrä, että lapsille ei anneta kunnon maitoa.
Oon itte tehnyt kansa ihan joka päivä just tota Jillianin 30 day shreadiä,vuoden joka päivä tein, lopputulos.laihduin noin 3 kiloo en pisaraakaan saanu sen alle putoomaan. Toki kiinteydyt, mutta painon PUDOTTAMISEEN tarvitset kalorit alas.
Kaloreiden laskenminen ja papreille ynnääminen on ainoa varma tie painonputoamiseen ja pysymiseen, ja sitä pitää jatkaa koko loppuelämä, ainakin mulla näin, tarvitset tarkan vaa'an ja laskurin. Sanoisin että ruisleipää syöt liikaa,jätä puolet leivistä pois. Oot melkein samoissa mitoissa kuin minä , olen pari senttiä lyhyempi, ja kalorilaskuri sivulla kerrotaan että tän pituinen ja noin 60 kiloinen saa syödä jotain 1500 kcal/päivä jotta ei liho, eikä laihdu. Joten jos haluat laihtua,. kalorit sen alle /päivä, esim. 1300 kcal. muut vippaskonstit voit joko kokeilla ja tuhlata aikaas, mutta aina tuut palaamaan tähän lopputulokseen, ei liikunta laihduta kiloakaan, mutta saat lihaksia, ja nälkä kasvaa liikunnan jälkeen.On ihan mahdotonta sanoa ruuistasi mitään kun ei tiedetä miten iso annos tuo lihakeitto on.
ihan pelkkää huijausta nuo tv_ohjelmat joissa hikitreenillä paino pudotetaan, kun ohjelma loppuu, elämä palaa entisiin uomiinsa, ja kilot tulee takasin.Niissä vaan pyritään saamaan shokkituloksia nopeasti. Ei toimi taviksella jolla tavallinen arki.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 14:10"]
Mä en kerta kaikkiaan tajua näiden aloitusten pointtia! Ei kukaan palstalla voi tietää, millaisella ruokavaliolla joku laihtuu ja kuinka paljon. Kyllähän sen itsekin viikkojen kuluessa näkee, onko laihtunut vai ei.
[/quote]
Pystyisitkö kertomaan mitä suurin piirtein söit tuolloin?