Mitä mieltä ruokavaliostani? Tarkoitus laihtua
Olen 23v 163cm/64 kg nainen. Synnytin 1,5v sitten esikoiseni. Ennen raskautta painoni oli 54 kg mutta aloin lihota raskauden edetessä ja kilot ei ole tähän päivään mennessä tippuneet.
Nyt haluaisin entisen timmim ja hoikan kroppani takaisin. Ylimääräistä on vaikka missä. Varsinkin vatsa ja jenkkakahvat on ongelma alueeni. Teen kaksi kertaa päivässä tunnin intensiivisen harjoitusohjleman kotona. Jos joku tietää jillian 30day shred ohjelman, niin toinen on se.
Toinen puolestaan on victoria secret treeni. Syön :
Aamupala: kaurapuuro, sokeriton mehukeitto ja 100g raejuustoa
Lounas: jauhelihakeitto, lasi vettä. Ruisleipä becelillä ja sipulilla
Välipala: rasvaton maitorahka+ sokeriton mehukeitto
Päivällinen: itsetehty pinaattikeitto raejuustolla. Ruisleipä becelillä ja vettä
Iltapala: Yksi omena, lasi vettä
Tässä siis eilisen ruokani. Kysymys kuuluu: voiko tällä "ohjelmalla " laihtua henkilö jolla ei varsinaisesti ole ylipainoa, mutta siinä rajoissa ? Liikuntaa vielä n 1km vaunulenkit päivittäin. Mitä hyvää ja mitä huonoa teistä tässä on ? :)
Kommentit (62)
Mä oon laihtunut ihan imetyksellä ja joka päivä reipas 5-10 kilsan vaunulenkki. En tiedä imetätkö enää mutta jos lapsesi suostuu nukkumaan vielä vaunuissa niin pidennä reilusti lenkkejä! Ruokavalio kuulostaa hyvältä :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:26"]
Olen 23v 163cm/64 kg nainen. Synnytin 1,5v sitten esikoiseni. Ennen raskautta painoni oli 54 kg mutta aloin lihota raskauden edetessä ja kilot ei ole tähän päivään mennessä tippuneet. Nyt haluaisin entisen timmim ja hoikan kroppani takaisin. Ylimääräistä on vaikka missä. Varsinkin vatsa ja jenkkakahvat on ongelma alueeni. Teen kaksi kertaa päivässä tunnin intensiivisen harjoitusohjleman kotona. Jos joku tietää jillian 30day shred ohjelman, niin toinen on se. Toinen puolestaan on victoria secret treeni. Syön : Aamupala: kaurapuuro, sokeriton mehukeitto ja 100g raejuustoa Lounas: jauhelihakeitto, lasi vettä. Ruisleipä becelillä ja sipulilla Välipala: rasvaton maitorahka+ sokeriton mehukeitto Päivällinen: itsetehty pinaattikeitto raejuustolla. Ruisleipä becelillä ja vettä Iltapala: Yksi omena, lasi vettä Tässä siis eilisen ruokani. Kysymys kuuluu: voiko tällä "ohjelmalla " laihtua henkilö jolla ei varsinaisesti ole ylipainoa, mutta siinä rajoissa ? Liikuntaa vielä n 1km vaunulenkit päivittäin. Mitä hyvää ja mitä huonoa teistä tässä on ? :)
[/quote]Mun mielestä tuo on hyvä ruokavalio. Jos palautetta saa antaa niin lisäisin kasviksia ja vaihtaisin ruisleivän näkkäreihin/hapankorppuihin.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:54"]
Toinen kysyy asiallisen kysymyksen ja porukka tulee aukomaan päätään. Ei ihme kun Suomessa on niin paljon pahoinvointia ja kiusaamista, ihmisillä on niin huono olla että täytyy tulla tälläiseenkin keskusteluun kiusaamaan. Älä ap välitä. Minusta ruokailusi kuulostaa hyvältä muuten mut leivät pois ja pienet annoskoot, muuten hyvä :)
[/quote]
Muuten ok, mutta noi leivät pois jutut on karppaajafanaatikkojen höpinöitä. Ruisleipä on oikein hyvää ravintoa, jos se siis on vain osana monipuolista ruokavaliota, eikä pupella pelkästään sitä.
Olen lapsen kanssa kotona kahden, kun mies töissä aina pari viikkoa kerrallaan joten en pysty oikeen aerobista, intensiivistä treeniä tekemään. Jos jollain olisi vaikka vinkkejä aerobiseen harjoitteluun kotona. Teen lähinnä lihasryhmiä+ × hyppyjä
Hyvältä kuulostaa. Ota vielä leivät pois ruokavaliosta. Turhaa hiilaria vaan :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:30"]Et voi laihtua noilla ruuilla.
[/quote]
Miksi ? :o annoskoot kuitenkin melko pieniä
Jos annoskoot on normaaleja niin hyvin voit tuolla laihtua. Jos jotain niin itse lisäisin vähän liikuntaa, esim hieman pidempi vaunulenkki jos ei muuta.
Ainiin ja otan aamuisin ja iltapäivisin vihreä tee kapselit ja käytän kurkumaa myös. Ja aamuisin juon multivitamiini juoman.
Huomenna teen kaalilaatikon jossa ei riisiä ollenkaan ja meinasin syödä sitä molemmilla ruuilla. Hyvää ja tosi terveellistä :)
Kamala tylsä ruokavalio! Missä kasvikset joka aterialla? Marjat? Hedelmät? Mistä saat hyviä rasvoja?
Kamala, jos totutat lapsesikin tuollaiseen ruokavalioon.
Raskauskilot lähtee 6kk synnytyksestä. Loput on vain huonoa itsekuria! Tosi "vauvakilot"... Vauvasi jo juoksee karkuun!
Niin ja en osaa vastata, laihdutko noin. Onko sinulla kotivaakaa?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:32"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:30"]Et voi laihtua noilla ruuilla. [/quote] Miksi ? :o annoskoot kuitenkin melko pieniä
[/quote]
Jätä noi keinoruuat pois (mehukeitot ja becelit) ja vähennä leipää. Syö normaalirasvaista ruokaa. Liikunta on hyväksi, mutta ei itsessään laihduta.
Lopetin lukemisen sanan lihota-kohdalla. Vittu minä aloitan kohta keskustelun, jossa opetan teitä kirjoittamaan vaihteeksi OIKEIN. "Teitä", koska koko AV on täynnä paskakirjoittajia joihin menee hermo.
Kaalilaatikko tosiaan on hyvä ja helppo laihdutusruoka. Ehkä vaihtaisin kaurapuuron aamulla maitorahkaan. Kuituja saat jo ruisleivästä tarpeeksi
Varmaan menee oikein kivasti ne kaikki neljä päivää, mitä jaksat tuota noudattaa :)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 13:35"]Kamala tylsä ruokavalio! Missä kasvikset joka aterialla? Marjat? Hedelmät? Mistä saat hyviä rasvoja?
Kamala, jos totutat lapsesikin tuollaiseen ruokavalioon.
Raskauskilot lähtee 6kk synnytyksestä. Loput on vain huonoa itsekuria! Tosi "vauvakilot"... Vauvasi jo juoksee karkuun!
Niin ja en osaa vastata, laihdutko noin. Onko sinulla kotivaakaa?
[/quote]
Osaatko lukea ? Jauhelihakeitossa on runsaasti kasviksia, ainakin yleensä! Pinaattikeitossa pinaatti on kasvista. Ehkä jos olisin ap vaihtaisin mehukeiton marjoihin
Kylläpä on ilkeitä ihmisiä täällä. No ei voi tästä palstasta muuta oottaakkaan. :) Onneks oon teidän ilkeilijöiden yläpuolella.
No anteeksi jos häiritsee tuo lihota! En huomannut. Automaattinen tekstinsyöttö.
Thermacuts Laihdutuslääke - http://fi.thermacuts.com Vasta Thermacuts :n avulla asteittain pääsin eroon ylimääräisistä kiloista ja 3 kuukauden kuluessa painoni oli pudonnut 75 kilosta 60 kg.