Muovipussi väärässä jäteastiassa tuo jatkossa sakkomaksun?
Kerrostaloissa ja ehkä rivitaloissakin maksetaan todennäköisesti tuota korotettua maksua koko ajan, koska aina löytyy tampio joka lajittelee väärin. Näin minä luulen.
Kommentit (66)
Kuinkahan paljon tapahtuisi että joku naapurikyylä heittää ilkivaltaisesti toisen roskikseen väärän pussin
Kyllä kerrostalon nuoret asukkaatkin voivat oppia lajittelemaan. Ei ole mahdotonta oppia. Sitä en tiedä haluavatko oppia.
Oulussa osataan se muovipussi erotella jäteasemalla, eli biojätteen voi pakata muovipussiin. Varmaan sama osaaminen hiljalleen siirtyy muuallekin
taidan katkasta sen palvelun ja alkaa kuskaan itte kaatikselle jätteeni. ongelma ratkastu
Vierailija kirjoitti:
Oulussa osataan se muovipussi erotella jäteasemalla, eli biojätteen voi pakata muovipussiin. Varmaan sama osaaminen hiljalleen siirtyy muuallekin
kyse on rahastamisesta eikä mistään maailman pelastamisesta. vitutttaa leikkiä mukana
On hyvä keskittyä oleelliseen, ennen kun koko maailma tulee muuttumaan ;)
Tieto esim. siitä, että lentokoneet lentää ilman polttoainetta on vain yksi osa tätä uutta tulevaisuuttamme.
Kaikki tulee muuttumaan hyvään suuntaan!
Vierailija kirjoitti:
Joskus on käynyt niin että laittaa molokiin muovipussissa hajoamispisteessä olevan kompostipussin niin että vaan tyhjentää sen sinne ja vahingossa muovipussi lipeää kädestä. 50€? Ei sitä itse sieltä saa enää ongittua.
Pitäisikö olla joku väline vieressä millä näitä muoveja ongitaan?
Tämä homma menee varmaan siihen että taloyhtiöissä jotkut onkii näitä väärin lajiteltuja jätteitä työkseen. Joku eläkeläinen.
Täällä on selkeästi ohjeistettu, että biojätteen voi pakata nimenomaan muovipusseihin. Sen sijaan biojätepussit aiheuttavat ongelmia jatkokäsittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on selkeästi ohjeistettu, että biojätteen voi pakata nimenomaan muovipusseihin. Sen sijaan biojätepussit aiheuttavat ongelmia jatkokäsittelyä.
Täällä=Rovaniemellä
Vedän roskapoliisia ja vihvassua kuokkaan jos minulle alkaa!
Heh somalit jättää roskapussit tai heittää roskakatoksen lattialle. Kannattaisi miettiä ensin tuo asia kuntoon...
Vierailija kirjoitti:
On hyvä keskittyä oleelliseen, ennen kun koko maailma tulee muuttumaan ;)
Tieto esim. siitä, että lentokoneet lentää ilman polttoainetta on vain yksi osa tätä uutta tulevaisuuttamme.
Kaikki tulee muuttumaan hyvään suuntaan!
Sinä vihervassu voit haistaa biojätepussin!
Vierailija kirjoitti:
Heh somalit jättää roskapussit tai heittää roskakatoksen lattialle. Kannattaisi miettiä ensin tuo asia kuntoon...
Syväitse!
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää tätä logiikkaa. Miksi biojätepusseja sitten myydään, jollei niitä saa käyttää? Eikö Suomella ole isompia ongelmia ...
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Miten vaikeaa se voi olla nykytekniikalla? Ollasn käyty kuussa, on satelliitteja, robotit pakkaa sekuneissa elintarvikkeita, mutta muovipussin erotteleminen sisällöstä on ylivoimaisen vaikeaa 😆
Joskus on käynyt niin että laittaa molokiin muovipussissa hajoamispisteessä olevan kompostipussin niin että vaan tyhjentää sen sinne ja vahingossa muovipussi lipeää kädestä. 50€? Ei sitä itse sieltä saa enää ongittua.