Puolan rullatuoliedustaja Euroviisuissa - katso kuva!
Tiedän, tiedän, tästä on jo ketju. Not. Se ei nimittäin ole tätä samaa, koska aloittajalla ei ole linkkiä eikä kuvaa. Tässä on, hän on Puolan vammaisedustaja rullatuolissa:
http://elamaaviisujenlapi.blogspot.com/2015/03/tassa-on-puolan-edustaja.html
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:22"]
Pyörätuoli!
[/quote]
RULLAtuoli!
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:22"]
Rullatuoli on halveksiva ilmaisu. Oikea sana on p y ö r ä t u o l i.
[/quote]
Mitä se ilmaisu halveksii ja millä tavalla? Ei pysty käsittämään. Rullat tuolin alla tuskin pahastuvat, ja tuolissa istuja jos pahastuu niin on herkkähipiäinen.
Mua kans kiinnostaa tämä, että missä vaiheessa rullatuolista tuli poliittisesti epäkorrekti ilmaisu?
Ihan se ja sama onko rulla vai pyörä, kyllä se halveksiminen - siis jos sitä on- tulee ihan muualta kuin kulkuneuvon nimityksestä!
Suomella paljon rumempia!!! Ei tollasella irtoa säälipisteitä paljoa.
Ounou... Ketä mä äänestän!?
Puola, koska rullatuoli, vai Suomi, koska PKN, vai Ukraina koska ansaitsevat poliittisen tuen ja näytetään Venäjälle että menkää muualle leikkimään!?
Oli tämä Puolan vammaisen kappale ainakin musiikillisesti paljon parempi kuin Suomen vammaisten.
Missä ne rullat o n. Siinä PYÖRÄtuolissa? En oo löytänyt
Ajatelkaa, jos Puolan edustaja olisi vielä rullatuoliin sidottu. Peppukipeyden hoitoon eivät enää riittäisi käsikauppalääkkeet.
Sokeat on näkörajoitetteisi, kuurot kuulorajoitteisia, työttömät tietysti sitten työrajoitteisia, eläkeläiset nuoruusrajoitteisia, ja rulla/pyörätuolipotilaat on kävelyrajoitteisia ja kulkuvälinen on tietysti kävelyrajoitteiskulkuväline. Oikeesti ihmiset, ei tuollaiset sanat mitään halveksintaa ole vaan esim hullu, pöpi, vammanen...ne on haukkumista!
Mä en kans tajuu, miks halveksitaan pyörätuoli-ihmisiä puhumalla rullatuolista! Siis rammat, raajarikkoiset ja halpaantuneet istuu pyörätuolissa eikä rullatuolissa!!!
Ai se onkin rullatuoliedustaja eikä suinkaan Euroviisuedustaja...?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:32"]Mä en kans tajuu, miks halveksitaan pyörätuoli-ihmisiä puhumalla rullatuolista! Siis rammat, raajarikkoiset ja halpaantuneet istuu pyörätuolissa eikä rullatuolissa!!!
[/quote]
En minä ainakaan käytä sitä halveksivasti. Rulla on helpompi sanoa kuin pyörä, koska pyörässä on diftongi.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:28"]Ounou... Ketä mä äänestän!?
Puola, koska rullatuoli, vai Suomi, koska PKN, vai Ukraina koska ansaitsevat poliittisen tuen ja näytetään Venäjälle että menkää muualle leikkimään!?
[/quote]
Ukraina ei osallistu vuoden 2015 viisuihin, joten säälipisteitä jää enemmän jaettavaksi näiden fyysisesti ja mentaalisesti vajavaisten kesken.
Toimistotyöntekijöillä on tuolissaan rullat, liikuntavammaisen tuolissa on pyörät. Kaksi eri asiaa.
Rullatuoli on halveksiva ilmaisu. Oikea sana on p y ö r ä t u o l i.