10e/h jos minimi palkaksi suomessa 2015
Paljon on puhutta matalapalkka aloista ja työn tuottamattomuudesta. Kuitenkin työstä kuin työstä pitäisi jo saada vähintään +10e/h tai enemmän palkkaa ! Sekin on vielä suomessa vuonna 2015 tosi vähän ! Löytyy aloja joiden alimmat tes palkat ovat vähän yli 8e/h vieläkin ! Pitäisi olla lakiin kirjattu ettei alle 10e/h palkkaa saisi edes maksaa ja että se olisi laitonta ! Mielipiteitä ja ajatuksia asiasta PLEASE ! :(
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 20:55"]Jaa a mulla oli Kaupan alalla joku 8,7 tuntipalkka ensimmäisen harjoitteluvuoden. Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ei yhteiskunnalla ole varaa maksaa kaikille huippupalkkoja.
[/quote]
No ei huippupalkkoja tarvii mut miten ois vaikka sellainen jolla elää.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 20:55"]Jaa a mulla oli Kaupan alalla joku 8,7 tuntipalkka ensimmäisen harjoitteluvuoden. Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ei yhteiskunnalla ole varaa maksaa kaikille huippupalkkoja. [/quote] No ei huippupalkkoja tarvii mut miten ois vaikka sellainen jolla elää.
[/quote]
Ei kenenkään ole tarkoitus elää koko ikäänsä kaupan harjoittelupalkalla tai sitten se on tietoinen downshiftaus tavoitteiden suhteen. On hyvä, että nuorilla on mahdollisuus tehdä juttuja, joista ei voi maksaa häävisti, mutta saavat taskurahaa tai vähän kohennettua opintorahaa ja lisäksi oppivat työntekoa. Niitäkin paikkoja riittää muutenkin vain nälkäisimmille tekijöille, joten ne, jotka eivät viitsi huonon palkan vuoksi vaivautua, voivat hyvin sitten olla tekemättä duunia ja keskittyä haaveilemaan isommasta palkasta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:45"]
No, jos mulla käy koiranhoitaja 7,5 e/ tunti niin kyllä se sitten menee helposti siihen, että hoitoaikaa ostetaan vähemmän kuin että nostetaan omia kustannuksia kolmannes. Kaikki työ ei ole välttämätöntä sen teettäjälle tai sitä voi yrittää järjestellä toisinkin ja moni nuori tekee mielellään duunia vähän pienemmälläkin rahalla.
[/quote]
Sinä alapeukuttaja, valaisisitko vähän alapeukutuksesi syytä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:45"]
No, jos mulla käy koiranhoitaja 7,5 e/ tunti niin kyllä se sitten menee helposti siihen, että hoitoaikaa ostetaan vähemmän kuin että nostetaan omia kustannuksia kolmannes. Kaikki työ ei ole välttämätöntä sen teettäjälle tai sitä voi yrittää järjestellä toisinkin ja moni nuori tekee mielellään duunia vähän pienemmälläkin rahalla.
[/quote]
Sinä alapeukuttaja, valaisisitko vähän alapeukutuksesi syytä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:16"]Myyjän palkka 12,45h ja on mielestäni huono! Kk jää käteen riippuen tunneista n 1600-2000 eikä oo hyvä...sitä suurempiin ansioihin ei oikein pääse vaikka mitä vuoroja tekisi.
[/quote]
Tämä on siis maksimi, muistaakseni 8 työvuoden jälkeen, jolloin palkka ei enää nouse. Ensimmäisen vuoden myyjällä lienee hieman alle 10 €.