Kun isä ja äiti on ravintolassa rentoutumassa kuka hoitaa lasta
Kommentit (89)
Isän tai äidin sisarus, ystävä, isovanhempi. Kotiapulainen jos sellainen on. Siinäpä niitä lapsen hoitajia on. On myös lastenhoito palveluja, esim MLL on, mutta en tiedä saako sieltä hoitajan biletysillaksi.
Kyllä saa MLL:n hoitajan myös biletysillaksi. En tiedä, saako kaikissa paikoissa, mutta ei sille mitään estettä ole.
Mummon kanssa voi yrittää sopia, että hän tulisi sieltä eri kaupungista hoitamaan lasta. Jos on sukulaisteinejä, niistä voi rahalla saada lapsenvahdin.
Ei lähdetä ravintolaan rentoutumaan, kun on pieni lapsi, jolle ei ole hoitajaa.
MLL:stä voi palkata apua. Meillä on hoitanut joskus lapsen täti. Eli muitakin sukulaista voi pyytää kuin mummoa.
Meillä on palkattu hoitaja kerran kuussa, yövynme itse silloin muualla kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne varatut siellä ravintolassa tekee? Hakee molemmat uutta?
Kysy Sannalta.
No voi elämä. Tiedän pariskuntia jotka joskus käy juhlimassa harvoin yhdessä ja silloin yleensä hoitajana on mummi tai lastenhoitaja. No big deal.
Vierailija kirjoitti:
Tapaus pääministeri.
Ei hänen miehensä ollut mukana.
Miksi? Onko ravintolassa käyminen ja hotellissa yöpyminen välttämätöntä pienten lasten vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on palkattu hoitaja kerran kuussa, yövynme itse silloin muualla kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko ravintolassa käyminen ja hotellissa yöpyminen välttämätöntä pienten lasten vanhemmille?
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämätöntä, mutta ei myöskään asia, jota ei voisi tehdä. Ihan hyvää tekee välillä olla muuallakin kuin kotona.
Meillä hoitaa jommankumman sisko, eli siis lapsen täti.
Hyvin on toiminut.
Saisihan sitä rahalla ainakin hoitajan, mutta itse kun olen työssä käyvä äiti ja jo muutenkin paljon poissa kotoa työn takia, ei tulisi mieleenkään jättää lapsi hoitajalle viikonloppuna.
Esimerkiksi ystävä, muu sukulainen, palkattu lapsenvahti. Tai voihan lapsi olla jossain yökylässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämätöntä, mutta ei myöskään asia, jota ei voisi tehdä. Ihan hyvää tekee välillä olla muuallakin kuin kotona.
Esim 10 h per päivä työn takia pois kotoa.
Palkkaa lastenhoitaja esim 4h yhdistyksen tai MLL.n kautta. Facebookissa on myös lastenhoito ryhmiä.