Mitä puoluetta aiot äänestää ja miksi?
Entäpä tiedätkö mitä puoluetta puolisosi tai vanhempasi aikovat äänestää ja miksi.
Ja mitä ei ehdottomasti ja miksi ei.
Gallup.
Kommentit (116)
nyt pitää mennä vasemmistoliitolla en ikinä äänestäisi persuja tai kokoomumusta
No en kyllä osaa vielä sanoa, mutta voin sanoa jo mitä puoluetta EN äänestä. EI KD, eikä RKP, eikä muutosmikälie, eikä persu.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 14:53"]
Persuja äänestän. Kannatan maahanmuuttoa, mutta ainoastaan työperäistä sellaista. Nämä muslimimamujen rikokset alkaa riittää.
[/quote]
Samat syyt itselläni eli persuja äänestän. Puolisoni ja isäni äänestää persuja myös.
Äänestän vasemmistoa, koska haluan perustulon ja olen natovastainen.
Persuja äänestän. Vanhempani äänestää kokoomusta
Äänestän kristittyjen jouko jääskeläistä
kokoomusta ja vihreitä en ikinä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:15"]
Olisipa puolue, jossa oltaisiin vihreitä ympäristöasioiden osalta, järkeviä talouspolitiikassa ja kannatettaisiin vain työperäistä maahanmuuttoa.
[/quote]
Kokoomus, kun äänestää oikeaa henkilöä.
[/quote]Edustuksellisessa demokratiassa ei äänestetä henkilöä, vaan puoluetta. Kokoomus varsinkin on niin kulisseista johdettu puolue, että henkilön omilla ajatuksilla ei ole mitään merkitystä lopoutuloksen kannalta.
En olisi uskonut tätä päivää näkeväni mutta näissä vaaleissa ääneni saa persu. Puhtaasti maahanmuuttopoliittisista syistä.
Kokoomusta mä en enää äänestä. Mä äänestän rkp:tä tai vihreitä ja naista. Mä tykkään kansainvälisyydestä ja siitä että olis paljon erilaisia ihmisiä. Mä haluan suomeen kaikki maailman kansainväliset ketjut. Mä vastustan venäläistä ydinvoimalaa ja venäläistä kaasua ym. ja ydinvoimaloita muutenkin.
Persuja. Ihan vaan siksi koska maahanmuuton ongelmat ovat riistäytymässä käsistä. Toisin sanoen, olen valmis syömään hatullisen paskaa jotta vältyn hukkumasta paskakaivoon.
Olen ollut tähän mennessä kokoomuslainen, mutta Persujen äänestäminen houkuttaa aivan vietävästi. Ei varmaan tarvitse eritellä miksi.
Kuitenkaan Persuilla ei ole tarpeeksi "oikeita poliitikkoja", kuten Halla-aho ja Soini, vaan aika iso läjä niitä Teuvo Hakkaraisia, jotka suhteellisen vaalitavan vuoksi imeytyvät mukana sinne eduskuntaan.
Kokoomuksella prosentuaalisesti istuvat poliitikot sekä ehdokkaat ovat korkeimmin koulutettuja, ja heillä on eniten kokemusta jonkinlaisesta yhteiskunnallisesta ja poliittisesta toiminnasta.
Monessa puolueessa on hyviä yksittäisiä ehdokkaita, mutta kokonaisuutena kaikki puolueet vaikuttavat aika paskoilta. Ei huvittais äänestää niistä mitään, mutta koska en aio nukkuakaan niin varmaan vihreitä. Kaikesta huolimatta vastaa eniten arvojani ja ärsyttää persuja ja sovinisteja mikä on aina bonusta.
Piraattipuoluetta. Se on ainoa järkevä ääni muutokselle.
Kokoomusta, koska se vastaa parhaiten arvojani. Vanhempani äänestävät RKP:tä ja mieheni joko Kokoomusta tai RKP:tä, ei ole kuulema valinnut vielä. Esikoinen täyttää 18v vähän reilun viikon päästä, mutta ei kuulema vielä tiedä mitä puoluetta meinaa äänestää.
Rkp:tä tietenkin. Hieman arvokkaampi puolue ja takaa ruotsinkielen aseman vastaisuudessakin.