Mitä puoluetta aiot äänestää ja miksi?
Entäpä tiedätkö mitä puoluetta puolisosi tai vanhempasi aikovat äänestää ja miksi.
Ja mitä ei ehdottomasti ja miksi ei.
Gallup.
Kommentit (116)
Olen ollut epävarma ja miettinyt Keskustan ja Persujen väliltä, mutta viimeisimmän eilen illalla pääkaupunkiseudulla tapahtuneen joukkoraiskauksen myötä on pakko koittaa saada radikaalimaahanmuuttoa kuriin. Äänestän siispä persuja. Ja en ole kouluttamaton juntti vaan ihan yliopistossa opiskelen ja lukiosta kirjoitin laudaturit.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:59"]
Kokoomusta mä en enää äänestä. Mä äänestän rkp:tä tai vihreitä ja naista. Mä tykkään kansainvälisyydestä ja siitä että olis paljon erilaisia ihmisiä. Mä haluan suomeen kaikki maailman kansainväliset ketjut. Mä vastustan venäläistä ydinvoimalaa ja venäläistä kaasua ym. ja ydinvoimaloita muutenkin.
[/quote]
Ööööh?
Sopiiko kysyä että miksi vastutat ydinvoimaloita?
Perussuomalaisia, koska MENA:sta tulevat maahanmuuttajat ovat yliedustettuina 18 kertaa raiskauksissa ja Saharan eteläpuolisesta Afrikasta tulevat 16 kertaa.
Perussuomalaisia äänestän koska ajavat eniten niitä asioita jotka itselle tärkeitä. Vanhempani eivät äänestä. Lapsista toinen äänestänee myös persuja ja toinen luultavasti vasemmistoa.
Vihreitä, koska arvoliberaali puolue, joka on lisäksi maahanmuuttokriittinen verrattuna Vasemmistoliittoon. Suomen Pim Fortuynia odotellessa näin.
Äänestän perussuomalaisia, koska en kannata:
- pakkoruotsia
- haitallista maahanmuuttoa
- muiden valtioiden velkojen maksamista suomalaisten veronmaksajien rahoilla
Viimeisimpänä niittinä ääliöpuolueiden päätös rajata opintotuki vain yhteen tutkintoon (Perussuomalaiset äänestivät tätä typeryyttä vastaan). Muutos2011 olisi myös erittäin hyvä vaihtoehto, mutta valitettavasti puolue on (toistaiseksi) liian pieni.
Kaikkia noita yllä mainittuja asioita ajaa nykyiset hallituspuolueet, joten niitä en tule äänestämään enää koskaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:40"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:27"]
Vasemmistoliittoa, koska kannatan perustuloa ja vastustan palkatonta pakkotyötä.
[/quote]
Palkaton pakkotyö on aatepohjaltaan vasemmistolaista, Stalinhan tuon perinteen aloitti...
Vasemmistoliiton unelmahan on yhteiskunta jossa jokainen saa valtiolta samansuuruisen korvauksen, teki työtä tai ei. Suuri Johtaja sitten osoittaa työvoiman kohteeseensa tarvittaessa!
[/quote]
Ja perussuomalaisten unelma on sitten varmaan yhteiskunta, jossa juutalaisia poltetaan uuneissa?
Kyllä sitä pakkotyötä Suomessa ajavat ihan muut puolueet kuin Vasemmistoliitto.
En voi käsittää miten joku voi olla tätä mieltä!?!
http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/vaaligalleria#4668
"Itse tekisin samoin" vittu mikä jätkä!
En missään tapauksessa äänestä persuja, heidän arvomaailmansa on peräisin keskiajalta.
Missään muussa puolueessa ei ole ollut avointa sovinismia.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:59"]
Kokoomusta mä en enää äänestä. Mä äänestän rkp:tä tai vihreitä ja naista. Mä tykkään kansainvälisyydestä ja siitä että olis paljon erilaisia ihmisiä. Mä haluan suomeen kaikki maailman kansainväliset ketjut. Mä vastustan venäläistä ydinvoimalaa ja venäläistä kaasua ym. ja ydinvoimaloita muutenkin.
[/quote]
Ööööh?
Sopiiko kysyä että miksi vastutat ydinvoimaloita?
[/quote]
Tyypillinen Vihreiden äänestäjä ei ymmärrä ydinvoimasta yhtään mitään. Suosittelen tutstumaan EDES wikipediasta mistä ydinvoimassa on kyse. Tässä lyhyt lainaus:
Tutkijat ovat yksimielisiä siitä, että ydinvoiman elinkaaren aikaiset päästöt ovat kaukana fossiilisten polttoaineiden käytön päästöistä, mutta arvioiden tarkat lukuarvot vaihtelevat laskutavan mukaan. Esimerkiksi White ja Kulcinskin mukaan ydinvoimala tuottaa kasvihuonepäästöjä vain 15 g CO2e/kWh, Dones et al. mukaan 9-80 g CO2e/kWh, Sydneyn yliopiston tutkimuksen mukaan 10-130 g CO2e/kWh, Barnaby ja Kempin mukaan 84-122 g CO2e/kWh ja Storm van Leeuwen et al. mukaan nykyiset ydinvoimalat tuottavat kasvihuonepäästöjä 112,47-165,72 g CO2e/kWh[46] Korkeimmatkin näistä arvioista ovat kaukana fossiilisten polttoaineiden satojen tai tuhansien grammojen päästöistä kWh:ta kohti. Samanlaiset epävarmuudet koskevat luonnollisesti myös arvioita uusiutuvien energianlähteiden elinkaaripäästöistä.
YK:n ilmastonmuutospaneeli IPCC toteaa vuoden 2007 raportissaan, että fossiilisten polttoaineiden osuuden pieneneminen maailman energiantuotannossa reilun 30 vuoden takaisesta 86 prosentista 81 prosenttiin vuonna 2004 "johtuu pääasiassa ydinvoiman käytön lisäämisestä"[47]IPCC:n mukaan ydinvoimateknologia voi energiatehokkuuden, uusiutuvien energiamuotojen, hiilidioksidin talteenoton ja monen muun teknologian ohella olla merkittävässä roolissa ilmastonmuutoksen hillinnässä.[48] IPCC:n arvioiden mukaan ydinvoiman osuus maailman sähköntuotannosta voisi nousta vuoden 2005 16 prosentista 18 prosenttiin vuonna 2030.[49] Kansainvälinen energiajärjestö IEA:n arvion mukaan ydinvoimalla voisi vuoteen 2030 vähentää yli kolme prosenttia maailman energiantuotannon päästöjä verrattuna perusuraan.
Ja lisää tietoa löytyy http://fi.wikipedia.org/wiki/Ydinvoima
Itse äänestän perussuomalaisia aina, koska ovat mamuvastaisia, eu:ta vastaan, pakkoruotsia vastaan, järkeviä.
Puolisoni ei äänestä koskaan, sanoo että vaihtoehdot ovat liian huonoja, mutta hän sanoi että jos olisi pakko äänestää niin persuja äänestäisi hänkin koska ovat lähimpänä hänen vakaumustaan.
Isäni JA isäpuoleni ovat molemmat liian laiskoja äänestämään joka ikinen kerta, mutta molemmat sanovat että persuille olisi äänet menneet jos jaksaisi äänestää -.-
Äitini äänestää aina rkp, koska on niin finlandssvensk (itsekin olen, äidinkieli ruotsi jne) MUTTA en todellakaan kannata esimerkiksi pakkoruotsia tai sitä että suomi on ruotsinkielen kanssa kaksikielinen maa, tämä on suomi eikä ruotsi! Mutta äitini on stereotyyppinen suomenruotsalainen ja äänestää aina rkp sen takia...
Serkkuni sekä ystäväni äänestävät aina vihreitä koska ovat hippejä ja pelkäävät ilmastonmuutosta jne.
Sitten on muutamia kavereita jotka ovat suoraan sanottuna tyhmiä, eivät edes osaa äänestää eikä tajua mistään mitään. Ei siis ole sitä mieltä että ehdokkaat huonoja, vastustaa vaaleja tms vaan ovat sellaisia "HÄH siis mitkä vaalit"- tyyppejä.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 22:52"]
[/quote]
Linkkasitko oikean ehdokkaan? Itse en nähnyt mitään omituista tuon vastauksissa..?
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 15:08"]
Mä en oikeastaan äänestä puoluetta vaan pikemmin henkilöä. Todennäköistä on kuitenkin että henkilö löytyy Keskustasta. Miksi? Varmasti pitkälti taustan ja siitä muodostuvien arvojen perusteella.
[/quote]
Todellisuudessa äänesi menee nimenomaan puolueelle eikä henkilöllä ole juurikaan merkitystä koska suomessa on hyvin tiukka puoluekuri ja eduskunnan äänestyksissä yleensä joutuva äänestämään kuten puolue käskee.
[/quote]
Tiedän toki, mutta tavallaan olisi myös outoa että henkilö joka on puoluueen listoilla arvot eroaisi kovasti puolueen linjasta. Osittain juuri siitä syystä tiedän että ko. henkilö nimenomaan löytyy kyseisen puolueen listoilta. Itselleni vaihtoehto arvomaailmasta voisi ehkä olla myös Kokoomus miksi ei myöskin joiltain osin Perussuomalaisten linja. Molemmat kuitenkin eroaa omasta taustani ja sen pohjalta kokonaisvaltaisesti arvopohjasta että en oikein usko että henkilökään olisi se sopivin vaihtoehto. Täysin poissuljettu vaihtoehto se ei tokikaan ole. Puoluekirjaa ei välttämättä ehdokkaallani tarvitse olla.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:06"]
[/quote]
Linkkasitko oikean ehdokkaan? Itse en nähnyt mitään omituista tuon vastauksissa..?
[/quote]
Linkkasin linkkasin, sanoo että tänne saa tulla elintason perässä, ja että samassa asemassa tekisi itse samoin! Just tälläisten takia äänestän persuja!
Perussuomalaisia. Ikinä en ole äänestäny persuja mutta nyt äänestän. En jaksa enää. Korkeakoulutettu olen, lakimies. Hyvästi kokoomus.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
Linkkasin linkkasin, sanoo että tänne saa tulla elintason perässä, ja että samassa asemassa tekisi itse samoin! Just tälläisten takia äänestän persuja!
[/quote]
Siis toihan sanoi, että maahanmuuton tulee olla vain työperäistä ja päästää tänne ihmisiä jotka tulevat tekemään töitä... Siis persujen maahanmuutto-ohjelman tavoitteet!
"Serkkuni sekä ystäväni äänestävät aina vihreitä koska ovat hippejä ja pelkäävät ilmastonmuutosta jne."
Jos pelkää ilmastonmuutosta niin ei ainakaan vihreitä kannata äänestää. Vihreät vastustaa ydinvoimaa joka on paras ase taistelussa ilmastonmuutosta vastaan.
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.03.2015 klo 23:11"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis toihan sanoi, että maahanmuuton tulee olla vain työperäistä ja päästää tänne ihmisiä jotka tulevat tekemään töitä... Siis persujen maahanmuutto-ohjelman tavoitteet!
[/quote]
3:12 eteenpäin -> "Jos olisin samassa asemassa kuin tänne maahan tulijat, jos muualla olisi kurjempaa, niin luultavasti itse tekisin samoin" -> Hyväksyy tänne elin tason perässä tulijat!
Äänestän kokoomuksen leikkauslistaa! Ai miksi? Koska meillä kaikilla on jo 17 000 € velkaa. Velkakello.fi
En ikinä äänestäisi lamassa persujen tyhjiä lupauksia ja kouluttamattomia edustajia. Käykää itse katsomassa mitä olette Suomelle velkaa?!