Apua... Mun pitäisi tehdä pokepallo-kakku! Kuinka kuorrutan sen?
En ole mikään mestarileipuri, ja nyt lapsi on toivonut pokepallokakkua. Se olisi siis puoliksi punainen ja puoliksi valkoinen, mustalla raidalla. En oikein tiedä, kuinka toteuttaisin tämän...
Jos teen marsipaanikuorrutuksen, se onnistuu, mutta ei ole valkoista marsipaania... Kermavaahdosta en tiedä, miltä näyttäisi... Voiko kermaa edes värjätä punaiseksi, vai tuleeko siitä vaaleanpunaista? Kaulittavaa sokerikuorrutetta en taida osata tehdä. Valkoisesta suklaastakin voisi ehkä tehdä, mutta mun suklaakuorrutukset menee aina pieleen. Mitä mä siis teen? Aikakin on hieman kortilla...
Kommentit (5)
Kaulittavaa sokerikuorrutetta saa valmiissa pötköissä kaupoista ja monessa eri värissä. Tuossa jotain vinkkejä:
http://www.confetti.fi/epages/Confetti.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Confetti/Categories/Juhlaopas/"Käyttöohjeita%20tuotteisiin%20ja%20ideoita"/"Kakun%20kuorrutteita"
En tiedä, mistä lähtisin etsimään... asun siis ulkomailla ja täällä oli kaupassa vaan marsipaania, punaisena, vihreänä ja värjäämättömänä, sekä tavallista sokerikuorrutetta niissä pikkutuubeissa. Sitten oli noita suklaita. Lisäksi oli kaikenlaisia värejä, joilla voi itse värjäillä... Se värjäämätön marsipaani vaan ei ole lähelläkään valkoista. Olisko se kuitenkin tarpeeksi hyvä? :D
ap
Tee normaali kakkupohja mutta kokoa(täytä) kakku pyöreäpohjaiseen kulhoon että saat kakusta puoliympyrän muotoisen. Muista laittaa kelmu kulhoon että saat kakun sitten helposti pois.
Kakun kuorruttaminen sokerimassalla on todella helppoa, osta siis punaista, valkoista ja mustaa sokerimassaa. Kakku täytyy kuorruttaa ohuelti kermavaahdolla että sokerimassa pysyy paikallaan.
Sokerimassasta kun kaulit kuorrutusta niin käytä apuna tomusokeria ettei tartu kaulimeen eikä pöytään. Tomusokerin saa sitten sipaistua massasta pois esim pullasutilla..
Kiitos kaikille avusta. :) Täytyy yrittää väsätä nyt jotain. :D
ap
Jos täältä pienen tuppukylän marketeista löytyy valkoista sokerimassaa valmiina niin löytyy varmasti sieltäkin. Tai marsipaania.
Kaikista helpointa olisi tosiaan tehdä valmiista massoista.